Skip to main content

Sinds 29-1-2022 hebben de mobiele telefoons van Huawei en Xiaomi geen toegang meer tot het wifi KPN netwerk met Experiabox v10 bij ons thuis. Op mobiel verschijnt melding toegang tot netwerk ontzegd. Van alles geprobeerd van resetten Experiabox, tot 5 minuten stekker uit stopcontact. Op mobielen ook van alles geprobeerd netwerk vergeten opnieuw toevoegen, vliegtuigstand etc. Op wifi netwerk van Phonelab werken de mobielen wel. Is recent de software van de Experiabox geupdate? Is er misschien verband met glasvezel dat bij ons in de buurt wordt uitgerold? Wie weet een oplossing? Het gaat om de mobiels van mijn dochter en zoon en die kunnen niet zonder.

Hallo @TdG310122, welkom. 

Wat een lastig probleem, dat zou niet mogen gebeuren. Wat raar dat het hier twee merken telefoons betreft. Kunnen deze telefoons wel verbinden met andere KPN netwerken? Bijvoorbeeld bij kennissen/vrienden. Hoe oud zijn deze telefoons? Is de software van deze telefoons volledig up-to-date? Op welke versie van Android draaien de telefoons momenteel? 


Hi, het betreft:

Huawei PSmart met Android v9  - 3 jaar oud

Xiaomi Redmi 8 met Android v 10.q.p1a van okt 2019. 

Andere KPN netwerken nog niet geprobeerd. Bij Phonelab werkte PSMart wel.

Beide mobielen staan op automatisch updaten. Dus ga ervan uit dat software up to dat is.

 


Wat een vervelend probleem, @TdG310122! Ik zie dat mijn collega Thomas in een ander topic onderstaande zegt: kan je daarmee uit de voeten?

 

Deze melding heb ik wel eens eerder voorbij zien komen. Dit lijkt hem bij Huawei te zitten.
 

 Dit probleem lijkt zichzelf vaak op te lossen maar de onderstaande stappen kunnen helpen: 

  

  1. Mobiele data uitzetten
  2. wifi uitzetten
  3. Vliegtuigmodus aanzetten
  4. Wifi aanzetten en verbinden
  5. Vliegtuigmodus uitzetten

 

Je kunt hiervoor ook terecht op het Huawei Forum

 


Probleem is opgelost. Zat niet in de mobielen maar in de Wifi repeaters. Na tip van monteur op afstand deze 5 minuten van de stroom gehaald en weer aangezet.


Fijn om te horen dat het probleem is opgelost! 


Dag Hanna,

Ik lees je antwoord met belangstelling. En heb gedaan wat je suggereert.

ik HAD een Huawei met hetzelfde probleem. Onopgelost.

Ik heb NU een Nokia G20 - en verdorie weer hetzelfde. Heel frustrerend.

Ik hoop dat je nog een tip hebt …

George C.

 

PS is het iets van KPN?? Of heeft Ziggo etc hetzelfde probleem


Beste lezers,

Bij mij hetzelfde probleem. Mijn Xiaomi 11tpro maakt gebruikt van mijn wifi thuis onmogelijk. Netwerk wordt wel gezien bij ‘beschikbare netwerken’ en opgeslagen maar nadat ik het wachtwoord heb ingevuld blijft het vakje grijs, geen wifi dus. Ik werk op verschillende plekken buitenshuis en daar heb ik wel verbinding. Nu gebruikt mijn telefoon WIFI 6, is het mogelijk dat mijn modem de experia v10 dat niet aan kan? 

Dit heb ik al geprobeerd:

  • netwerk vergeten
  • wifi uit, mobiele data uit, vliegtuigmodus en v.v.
  • toestel opnieuw opgestart
  • verbindingen herstellen
  • Experiabox opnieuw opgestart

Op andere toestellen heb ik wel wifi binnenshuis.

groeten Anneke


Hallo @Annabonno , inderdaad, de KPN Experia V10 ondersteunt geen Wifi 6 (AX), probeer je telefoon eens terug te zetten naar Wifi5 (AC) en kijk dan eens of het wèl lukt.

Succes.

 


Dag JanD, Bedankt voor je antwoord. Dit bevestigd mijn vermoeden. Kan ik eigenlijk zelf de wifi terugzetten van 6>5 op mijn telefoon? 

Of anders moet ik een nieuw modem aanvragen?

 


Hallo @Annabonno een ander modem gaat KPN niet verstrekken, alleen als deze defect is en dat is de V10 niet. 

Of er in jouw telefoon aanpassingen op dat gebied mogelijk zijn weet ik niet, je zou de handleiding, helpdesk van de leverancier en de website van de leverancier kunnen raadplegen onder de rubriek FAQ beijvoorbeeld.

Succes.