Skip to main content

Ik wil mijn experiabox omruilen voor de Box12. Die werkt met 5g. Dat heb ik nodig voor nieuwe apparatuur (o.a. een drone en een bewakingscamera) die alleen met 5g werken. De helpdesk vertelde mij om eind juli nog maar eens terug te belle!?!? Vreemd, ik ben van mening dat men die Box12 gewoon nu al kan aanvragen.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Helaas @Frank ol'blueyes , de Box 12 kan je niet aanvragen. Vreemde opmerking van de klantenservice. Een Experia Box wordt door KPN standaard alleen omgeruild bij problemen of een defect. Het ontbreken van WiFi 5GHz is geen reden. Daarvoor heeft KPN de WiFi versterkers.

Welke Experia Box heb jij? Als het de v7 of ouder is, die wordt wel vervangen door een recenter model.


Ik wil mijn experiabox omruilen voor de Box12. Die werkt met 5g. Dat heb ik nodig voor nieuwe apparatuur (o.a. een drone en een bewakingscamera) die alleen met 5g werken. De helpdesk vertelde mij om eind juli nog maar eens terug te belle!?!? Vreemd, ik ben van mening dat men die Box12 gewoon nu al kan aanvragen.

Hallo @Frank ol'blueyes , het is zeer onwaarschijnlijk dat de drone en camera alléén op de 5.0 band werken, de drone zou dan niet erg ver komen door het korte bereik van de 5.0 band, evenals de camera.

Een modem wordt alléén vervangen als deze defect is of naar de maatstaven van de provider technisch verouderd is.

 


Bedankt voor je antwoord JanD. De drone werkt i.d.d. wel, maar ik heb een Mark300 en zonder 5g kan ik niet de app op mijn gsm gebruiken om de drone te besturen en beelden te zien, dus kan ik nu alleen maar gebruik maken van de meegeleverde afstandsbediening (zonder live beelden dus). Met de hulp van de helpdesk van de fabrikant van de camera heb ik de camera uiteindelijk aan de praat gekregen.


...


Bedankt voor je antwoord JanD. De drone werkt i.d.d. wel, maar ik heb een Mark300 en zonder 5g kan ik niet de app op mijn gsm gebruiken om de drone te besturen en beelden te zien, dus kan ik nu alleen maar gebruik maken van de meegeleverde afstandsbediening (zonder live beelden dus). Met de hulp van de helpdesk van de fabrikant van de camera heb ik de camera uiteindelijk aan de praat gekregen. 

Helaas @Frank ol'blueyes , de Box 12 kan je niet aanvragen. Vreemde opmerking van de klantenservice. Een Experia Box wordt door KPN standaard alleen omgeruild bij problemen of een defect. Het ontbreken van WiFi 5Ghz is geen reden. Daarvoor heeft KPN de WiFi versterkers.

Welke Experia Box heb jij? Als het de v7 of ouder is, die wordt wel vervangen door een recenter model.

Bedankt voor je antwoord RBxx. Ik heb de experiabox v9.


De wifi manager al eens gedaan?


Goed idee Nick83, niet aan gedacht! Zal dat ook eens proberen. Groeten, ol’blueyes.


Bedankt voor je antwoord RBxx. Ik heb de experiabox v9.

Zonder defecten zal deze v9 niet worden omgeruild door KPN. Voor 5 GHz WiFi is er een andere oplossing: een WiFi “versterker”.


Ik vind het wel een zeer vreemd gegeven dat een drone alleen via 5GHz werkt.

5GHz wifi heeft een kleinere reikwijdte en dus is de maximale afstand om de drone te besturen zeer beperkt.


Hi @Frank ol'blueyes, welkom hier. Even voor de duidelijkheid zodat er niet te veel ruis op de lijn komt. We ruilen een modem in principe niet om als er geen defect is. Dit is dus geen reden om de V9 om te ruilen voor een V12. Ook wordt de V12 nog niet grootschalig geleverd, dus zou je (in geval van een defect) nu nog een V10(A) krijgen... Ervaar je problemen met Wifi? Gebruik dan de Wifi Manager, waar vele verschillende uitkomsten mogelijk zijn. Een voorbeeld zijn inderdaad Experia Wifi's, waar wel 5GHz op zit. 


Hi @Frank ol'blueyes, welkom hier. Even voor de duidelijkheid zodat er niet te veel ruis op de lijn komt. We ruilen een modem in principe niet om als er geen defect is. Dit is dus geen reden om de V9 om te ruilen voor een V12. Ook wordt de V12 nog niet grootschalig geleverd, dus zou je (in geval van een defect) nu nog een V10(A) krijgen... Ervaar je problemen met Wifi? Gebruik dan de Wifi Manager, waar vele verschillende uitkomsten mogelijk zijn. Een voorbeeld zijn inderdaad Experia Wifi's, waar wel 5GHz op zit. 

Dag Paul, bedankt voor je tip. Ik zal dat eens proberen.


Helaas @Frank ol'blueyes , de Box 12 kan je niet aanvragen. Vreemde opmerking van de klantenservice. Een Experia Box wordt door KPN standaard alleen omgeruild bij problemen of een defect. Het ontbreken van WiFi 5Ghz is geen reden. Daarvoor heeft KPN de WiFi versterkers.

Welke Experia Box heb jij? Als het de v7 of ouder is, die wordt wel vervangen door een recenter model.

Weet ik inmiddels. Ik maak nog geen kans: heb V9.


Ik bestel begin juli een abonnement ,ivm verhuizing een nw contract af moeten sluiten, dit werd 17 juli aangesloten en experiabox V10 werd gewoon gebruikt. Kreeg geen box V12…. vreemde zaak.? De tv ontvanger werd wel vervanger..Deze reset steeds.! ( klachtenkompas gemeld) .is ook niet het nieuwste type,..gelukkig  loopt over 9 maanden mijn kontrakt af….en dan snel naar ziggo...hebben de meeste bij ons zonder problemen.👍👍🙏🏻