Skip to main content

Beste leden/KPN

Ik heb KPN 1Gigt maar ik vind de Experiabox V10 ook bagger met al instelling/ook met downloaden doet het zeer slecht, Vandaar wilde ik ook de huidige Experiabox ook vervangen door een Fritzbox.

1: welke model zou ik moeten nemen?

2: Kan de de andere wifi versterkers in huis nog behouden?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

MVG,

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Hallo @RiCO_84 bij KPN kun je de juiste modem huren voor €7,50 per maand, dit is inclusief toegang tot de speciale helpdesk ter waarde van €5 per maand. De huurtermijn bedraagt minimaal 6 maanden.

De KPN versterkers werken wel op een FritzBox, maar kunnen niet samenwerken (mesh) met een Fritzbox.

Welke concrete klachten heb je over de V10, want dat is het beste modem van KPN tot nu toe.

Haal je wel de gemiddelde snelheid van plusminus 930/930Mbit/s?

 

 


Hallo @RiCO_84 bij KPN kun je de juiste modem huren voor €7,50 per maand, dit is inclusief toegang tot de speciale helpdesk ter waarde van €5 per maand. De huurtermijn bedraagt minimaal 6 maanden.

De KPN versterkers werken wel op een FritzBox, maar kunnen niet samenwerken (mesh) met een Fritzbox.

Welke concrete klachten heb je over de V10, want dat is het beste modem van KPN tot nu toe.

Haal je wel de gemiddelde snelheid van plusminus 930/930Mbit/s?

 

 

Hallo JanD,

Via speedtest is 627/ 862Mbit/s.

 

Met usenet gebruik ik maximaal en doet erg goed maar ik gebruik meer torrents dan usenet en mij verbinding schommel enorm met torrents, poorten al geopend en al en upload snelheid blijf bagger, download snelheid is perfect.

 

Welke type Fritzbox krijg je dan als je gaat eentje huren?


Hallo @RiCO_84 , zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

die snelheid is duidelijk te laag. Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem een fabrieks-reset gegeven?

Hoe meet je? De beste meting is bekabeld met een Windows 10/11-machine met daarop geïnstalleerd de Ookla app vanuit de MS-store.

 


Hallo @RiCO_84 , zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

die snelheid is duidelijk te laag. Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem een fabrieks-reset gegeven?

Hoe meet je? De beste meting is bekabeld met een Windows 10/11-machine met daarop geïnstalleerd de Ookla app vanuit de MS-store.

 

Hallo JanD,

 

Nee heb niet de website gemeten.

via de app heb ik nu 931/938Mbit/s

Ik heb nooit in fabrieksinstelling gedaan want dan ben ik alle instelling kwijt. Heb wel vaker van de stroom af gedaan en ook vaker gereset maar nooit in de fabrieksinstelling gedaan.

 

Beste is dat eerste proberen? dan alles opnieuw configureren?

 


Hi @RiCO_84, we denken hier graag met je mee. Goed om te zien dat @JanD al begonnen is.

Ik lees dat jouw snelheid wisselt. Je kunt niet af gaan op de snelheid van torrent downloads, dit geeft geen objectief beeld. Dat komt doordat je daarbij van verschillende factoren afhankelijk bent, zoals ook de verbinding van de bron (waar je download vandaan moet komen). 

Wat JanD aangeeft klopt; de Ookla app geeft een objectief beeld. Het beste beeld van je internetsnelheid heb je als je één pc of laptop rechtstreeks met een kabel op jouw modem aansluit, en dan een speedtest doet. Overigens is de laatste speedtest die je noemt heel netjes. Zeker aangezien je die via de app, dus draadloos gemeten hebt. Met die snelheid is niks aan de hand.

…….Nee heb niet de website gemeten.

via de app heb ik nu 931/938Mbit/s

 

 

Je kunt inderdaad als je wilt via KPN voor een FRITZ!Box kiezen. Je leest er in voorgaand topic meer over. 


via de app heb ik nu 931/938Mbit/s

Hallo @RiCO_84 prima snelheid, bovenstaande zijn inderdaad de haalbare gemiddelden mij een Gigabit-abo, heb ik zelf net zo.

Â