Skip to main content

Hallo beste allen.

Ik heb een interessante voor jullie.

Ik zit voor enkele maanden in een tijdelijke huis welk in het verleden als kantoor ruimte heeft gediend. Nu heb ik in het verleden prima zelf een isra puntje kunnen aansluiten op een modem maar hier duizelt het me een beetje.

Heeft er iemand wellicht tips voor mij?

 

De enige kabels tot mijn beschikking leken groen, groenwit, oranje en oranjewit.

 

Na wat fora afgestruind te hebben leek het erop dat ik voor deze setup in elk geval een van de setjes moest gebruiken.

Tevens is mijn timing goed geweest op de foto maar het internet lampje knippert, en brand helaas niet.

Ik krijg het niet aan de praat. Pointers zijn welkom. Mijn eeuwige dank voor degene die me kan helpen!

Hallo @Vee T is er wel een actieve internetverbinding op dat adres? Omdat je schrijft tijdelijk voor enkele maanden? 

Een normale combinatie is rood en blauw en oranje en wit als alternatief aderpaar.

 


Hey @JanD , de huisbaas heeft een aanvraag gedaan voor internet op het adres. Dus het lijkt me van wel. Hij gaf ook aan dat er hier voorheen internet beschikbaar was. Maar aangezien deze woningen in verband met wetsweizigingen in 2023 op de schop moeten, hij relatief recent een hoop heeft laten weghalen, maar de set-up voor zijn beveiligings camera's heeft er eerder ook op gezeten, die dienen huidig als een soort van make-shift portiek camera's. 


Hallo @Vee T , heb je de kabel-combinatie al kunnen testen?

 


Hallo @Vee T is er wel een actieve internetverbinding op dat adres? Omdat je schrijft tijdelijk voor enkele maanden? 

Een normale combinatie is rood en blauw en oranje en wit als alternatief aderpaar.

 

Hallo @Vee T , heb je de kabel-combinatie al kunnen testen?

 

Hey @JanD, ik kan helaas rood en blauw op oranje en wit niet aansluiten want ik heb alleen 4 aders beschikbaar, oranje, oranje/wit, groen en groen/wit. Oranje en oranje/wit heb ik in mijn huidige setup geprobeert. Maar dat deed heel weinig.

Wel heb ik het idee dat ik wellicht de rood en blauw van de geleverde kabel rechtstreeks kan aansluiten op de twee pennen bij aansluiting 1 van het kastje in de derde foto.

Dit ga ik vrijdag proberen, daar ik vanavond een diep in de nacht dienst draai.


Dit is een ISRA 20 zo te zien, met mogelijk 12 ingelaste aderparen. (Als ik inzoom zie ik de bovenste 2 paren rechts ook aangesloten)

 

Aan dat uitsteeksel bovenin zou een plastic stukje horen te hangen waarmee je zelf een draad kan bevestigen aan dit systeem en dat is het gewoon uitproberen, gaatje 1&2 3&4 etc etc. Er is niet direct te zeggen dat hij altijd op 1 wordt geleverd. Dus laat die monteur maar komen. 

onderstaande heb je nodig om iets aan te sluiten.