Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Ik heb advies nodig bij het aansluiten van de het modem in onze aangekochte woning (bouwjaar 1972)

 

Er zitten geen voor mij bekende aansluitingen in de woonkamer. 

 

Wie kan mij helpen? 

 

Ik heb een aantal foto's bijgevoegd, maar geen idee hoe en waarop ik het modem kan aansluiten. Ik ben in staat om op bestaande aansluitingen het modem zelf te installeren. Maar als het te complex wordt, ben ik geneigd om een monteur in te schakelen. 

 

Eerste foto is in de meterkast. 2e is denk ik kpn aansluiting in woonkamer en denk de laatste 2 foto's van ziggo in de woonkamer. 

 

Wie kan mij hierin adviseren? Of kan ik beter maar meteen een kpn monteur aanvragen 😅?

 

Groet, Bob

 

 


 

 

Foto 1 en 2 tonen resp. het IS/RA punt in de meterkast en de aansluiting van KPN in de woonkamer. De grijze kabel in de meterkast loopt waarschijnlijk direct naar de woonkamer. Foto 3 en 4 zijn inderdaad van het kabelbedrijf, daar kan KPN niets mee.

Waar wil je het modem plaatsen, in de woonkamer? Dan kan je de DSL poort van het modem met een telefoonkabel met rj-11 stekkertjes aansluiten op de groene connector. Heb je nog wel het dekseltje van die aansluiting? Anders kan je misschien beter een monteur aanvragen om hier een nette aansluiting van te maken.


Dank je wel Ruud!

 

Ik zie nu dat groene stekkertje. Omdat ik niet wist of dit van de kpn was, had ik het niet goed bestudeerd. Ik heb het dekseltje ook nog, dus dat scheelt weer 75 euro! Top!

 

Nu voel ik me wel een beetje dom, maar toch voldaan 😉

 

Groeten Bob 

 

Het dekseltje 

 


Dank je wel Ruud!

Nu voel ik me wel een beetje dom, maar toch voldaan 😉

Ik voel die pijn! 😉


 

Nu voel ik me wel een beetje dom, maar toch voldaan 😉

 

Ach, dat valt wel mee Bob.  Je was op de goede weg 😁

Zo ziet het er bij mij uit in de meterkast, waar ook mijn modem staat.
De dekseltjes zitten er normaal op, alleen even verwijderd voor de foto 😉

 


Ik weet nu wat te doen en hopelijk werkt het nog 😅.

 

Anders toch maar wat geld investeren en de boel updaten.

 

We wonen nu in een appartement van 2003 en gaan naar 2 onder 1 kap van 1972. Wel even wennen die 'nostalgische' onderdelen 🤣


Dank je wel Ruud!

Nu voel ik me wel een beetje dom, maar toch voldaan 😉

Ik voel die pijn! 😉

Heel herkenbaar, genoeg situaties meegemaakt waar ik uren bezig was en het uiteindelijk een heel klein stom iets was 😂