Skip to main content

Beste KPN,

 

Voorheen nooit klachten met wifi superpunten, maar sinds update (denk ik?) wel. Nu geen wifi meer op 1ste en 2de verdieping en daardoor ook geen televisie meer op slaapkamer. Bedraad naast het modem doet superwifi het wel, maar draadloos niet. Niet boven, niet op 20cm van het modem, nergens. Opstarten en direct rood lampje. 
Wie kan mij helpen zoeken naar een oplossing? Want telefonisch duurt het elke keer zo lang om iemand 

Hallo @Nanningmg1 , het 2e wifipunt een fabrieksreset geven met een paperclip.

Daarna bekabeld aan het modem aansluiten totdat deze permanent groen brandt, dat kan wel tot een kwartier duren. Daarna losnemen en draadloos weer aansluiten in de betreffende ruimte en ook weer wachten totdat deze permanent groen brandt, wat ook weer even kan duren. Als het lampje oranje gaat branden, staat deze te ver weg van de 1e en kun je een andere plek kiezen dichterbij de 1e, gewoon even experimenten tot het goede resultaat.

Succes.

 


Branden ze nog groen?

Welk modem heb je, v10a?

Je hebt de beide superwifi’s nu zeker zonder kabel? Dat kan alleen als je een v10a hebt. Maar dan moet je de superwifi’s eerst resetten en opnieuw installeren. 


Beste Dennis en JanD, bedankt voor de hulp. 
Ik heb nog een uur met een werknemer van KPN aan de telefoon gehangen. Van alles geprobeerd (terug naar fabrieksinstellingen, met kabels en zonder kabels, wachtwoorden resetten. Helaas geen resultaat. Conclusie: wachten tot de update voor het modem komt. 
Bijkomend groot nadeel: alles is nu ontregeld. Philips hue, google home, tv kijken (tv informatie niet zichtbaar). 
Ik ben na een week wel klaar met al deze ongemakken, mijn mobiele bundel is er ook doorheen ondertussen (want eenmaal op de eerste verdieping switch mijn telefoon uiteraard van wifi terug naar 4g zonder dat ik het in de gaten had. Terwijl ik netflix aan het kijken was, deze deed het immers niet meer gewoon via het tv kanaal). 
Ik hoop dat KPN hier een passende reactie op kan geven, want ik kan geen gebruik maken van eigenlijk alles waar ik voor betaal. 


Maar heb je alsvolgt gedaan?

 

  • Alles loskoppelen, kabels eruit. 
  • V10a resetten 
  • Beide superwifi ook resetten 
  • Dan 1 superwifi aansluiten met kabel en 5 minuten laten gaan
  • Dan de 2e superwifi aansluiten met kabel en alles een kwartier met rust laten.
  • Thuisapp openen en verbinden (beheerderswachtwoord opnieuw instellen) en kijken of ze groen zijn en goed zijn ingesteld. Evt wifigegevens nog wijzigingen als je dit wilt.
  • Dan beide superwifi’s van de kabels los en kijken wat er dan gebeurt, beide groen?

 


Ik weet niet of ik het exact in die volgorde heb gedaan, maar het lijkt er inderdaad erg op. Er is in de tussentijd meegekeken door de collega van de service desk, die heeft mij hier stap voor stap doorheen geloodst. En van de kabel schieten ze meteen weer op rood


Ik weet niet of ik het exact in die volgorde heb gedaan, maar het lijkt er inderdaad erg op. Er is in de tussentijd meegekeken door de collega van de service desk, die heeft mij hier stap voor stap doorheen geloodst. En van de kabel schieten ze meteen weer op rood

 

Volgorde is wel redelijk belangrijk.  Geduld ook, tijdens het laden.


Ja het spijt mij zeer, maar ik heb exact gedaan wat de beste van de service heeft uitgelegd en het lijkt verdacht veel op het verhaal wat je hierboven schrijft. Hoe groot is de kans dat het nu dan wel gaat werken? 


Heeft u wel beide SuperWiFi's bekabeld aangesloten gehad tegelijkertijd? Dus niet eerst de ene en dan de andere? En branden dan beide SuperWiFi's groen? Tegelijkertijd? Samen naast elkaar, beide bekabeld aangesloten? 

En bij resetten het kleine restknopje met een paperclip minimaal 15 seconden vastgehouden? Als de utp kabel los was en de voedingsstekker in het stopcontact? 


@Nick83 ja. Eerste de ene met reset, na lange tijd opstarten van punt 1 vervolgens ook punt 2 op dezelfde manier (met punt 1 er dus ook nog aan) 

En inderdaad het resetten (moest +/- 30sec) ook zonder dat ze aan het modem gekoppeld waren


Maar heb je alsvolgt gedaan?

 

  • Alles loskoppelen, kabels eruit. 
  • V10a resetten (vanuit de interface)
  • Beide superwifi ook resetten 
  • Dan 1 superwifi aansluiten met kabel en 5 minuten laten gaan
  • Dan de 2e superwifi aansluiten met kabel en alles een kwartier met rust laten.
  • Thuisapp openen en verbinden (beheerderswachtwoord opnieuw instellen) en kijken of ze groen zijn en goed zijn ingesteld. Evt wifigegevens nog wijzigingen als je dit wilt.
  • Dan beide superwifi’s van de kabels los en kijken wat er dan gebeurt, beide groen?

 

Je kan dit nog eens proberen, als dat niet werkt dan is het nog even wachten op de update. 


Volgens de medewerker van KPN is de update zondag op maandag nacht begonnen. Ik heb na eerdere normale pogingen met de wifi punten nu ook het modem een harde reset gegeven (met de knop). En daarna wederom dezelfde stappen. Ik heb nu 1 van de 2 punten werkzaam, boven gelukkig. Ook kan ik weer naar mijn oude instellingen, zodat de meeste zaken zoals google home weer gesynchroniseerd zijn. Maar dus nog 1 punt niet werkzaam. Nog een goede tip?


Volgens de medewerker van KPN is de update zondag op maandag nacht begonnen. Ik heb na eerdere normale pogingen met de wifi punten nu ook het modem een harde reset gegeven (met de knop). En daarna wederom dezelfde stappen. Ik heb nu 1 van de 2 punten werkzaam, boven gelukkig. Ook kan ik weer naar mijn oude instellingen, zodat de meeste zaken zoals google home weer gesynchroniseerd zijn. Maar dus nog 1 punt niet werkzaam. Nog een goede tip?

 

 

De herstel update bedoel je? Die komt inderdaad nu bij de v10a's binnen om de problemen met de 1e update te verhelpen. 

Hoe is de situatie nu? Modem beneden en 1 superwifi boven draadloos of op kabel?

De 2e superwifi doet niks na bekabeld aangesloten te zijn? (Groen en blauw knipperen en uiteindelijk groen blijven)


Modem beneden: goed. Wifi punt 1: draadloos, goed. Wifi punt 2: draadloos rood, bedraad ook blauw knipperend gehad (update/overnemen van gegevens modem?). Ik ga het hopelijk vanavond nog proberen, nogmaals reset--》bekabeld lang laten opstarten--》weer draadloos proberen


Die eerste superwifi niet naast de v10a toch? Beter en flink stuk ervan af.

Wat zegt de thuisapp, ziet hij alle 3 de wifipunten?

 


Klopt. Dat was eerst de situatie wel, voor de update. Nu niks meer in de meterkast bij het modem, wifi staat op een andere verdieping. Wanneer het wifi punt draadloos is, dan is deze niet te zien op de app. Bedraad wel


Vreemd. Nog maar eens een goede reset geven dan die 2e Superwifi. Ben benieuwd. 


Klopt. Dat was eerst de situatie wel, voor de update. Nu niks meer in de meterkast bij het modem, wifi staat op een andere verdieping. Wanneer het wifi punt draadloos is, dan is deze niet te zien op de app. Bedraad wel

Is het zeker dat de superwifi(die rood brandt) goed door de reset is gegaan? Deze zou namelijk uiteindelijk met een paars lampje terug moeten komen ter indicatie.

Ik zou ook eens als alternatief de WPS koppelmethode gebruiken. 

Dus de superwifi die nu rood staat nogmaals resetten. Sateprikker achterzijde in reset net zo lang totdat het lampje meerdere keren knippert. Dan wachten totdat deze uiteindelijk paars brandt.

Dan op superwifi die groen brandt op de achterzijde WPS ingedrukt houden totdat deze oranje knippert. Dan hetzelfde uitvoeren op de paarse superwifi. Nu zouden ze moeten koppelen met elkaar zonder dat nu niet werkende superwifi eerst op de kabel wordt aangesloten.


Ik denk dat we er zijn. Draadloos een groen lampje en te zien op de app. Ik geef hen nog even wat opstarttijd, maar zodadelijk de wifi gaan testen op zolder (waar het 2de punt nu staat). Alvast bedankt, ik ben zeer hoopvol!