Skip to main content
Beantwoord

Hulp gevraagd bij installatie internet

  • December 28, 2022
  • 15 reacties
  • 178 keer bekeken

Wij zijn recent overgestapt naar KPN, echter lukt de installatie niet en het lijkt onmogelijk om contact te krijgen met KPN of een monteur, en via de gratis hulp lijn komen we niets verder en wordt er een nieuw (verkeerd) onderdeel geleverd. Hopelijk kan iemand ons hier advies geven. 

 

In de kelder komt de aansluiting binnen en zit er een ISDN kastje. Hierop hebben wij een aansluitdoosje gemonteerd en het modem op het aansluitdoosje. Uit het isdn kastje komt een blauwe en rode kabel, deze hebben we aangesloten. We hebben ook al geprobeerd de kabeltjes om te wisselen, maar geen resultaat. 

 

Wat zien we over het hoofd? 

 

Alvast dank!

Beste antwoord door Bram van KPN

@49_iris is het gelukt een monteur in te plannen met een collega via 0800-0402?

Als het via die weg niet lukt, vul dan je profiel in en laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan help ik je via hier verder.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

  • December 28, 2022

Hallo @49_iris kun je eens een foto plaatsen van je huidige KPN-aansluiting.

ISDN werkt al heel lang niet meer en met die apparatuur kun je niets meer.

Als je die ISDN-spullen er tussenuit gooit kun je wel het aansluitdoosje rechtstreeks op een rode en blauwe kabel aansluiten.

Heb je van KPN wèl een mail en/of SMS gehad dat je aansluiting gebruiksklaar is?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2022

De blauwe en rode draad hebben we ook op 1A / 1B aangesloten, dit werkt ook niet


  • December 28, 2022

De blauwe en rode draad hebben we ook op 1A / 1B aangesloten, dit werkt ook niet

Hallo @49_iris wat ik al eerder schreef, eerst moet die ISDN-spullen er tussenuit tot je een kale aansluiting hebt.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2022

Hallo Jan, de aansluiting is gebruiksklaar vanuit KPN

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2022

We proberen de isdn ertussenuit te halen, Dank voor je tip


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2022

Helaas werkt het niet


  • December 28, 2022

Hallo @49_iris 

 

Heb je na het verwijderen van het ISDN kastje ook nog geprobeerd of de kabel aansluiten op 1A en 1B werkt (IS/RA punt in je afbeelding), normaal staat het signaal op het eerste aderpaar.


  • December 28, 2022

Hallo @49_iris de foto toont geen ISDN, maar een IS/RA-punt.

De bedrading zit op 2a/b aangesloten en moet op 1a/b, links dus, aangesloten worden.

Waar gaat die bedrading naar toe vanaf het IS/RA-punt?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2022

Hallo @GeSp  en @JanD , ik heb de bedrading op zowel 1 a/b geprobeerd en vervolgens op 2 a/b. Aan de bovenzijde van het is/ra punt gaat de bedrading naar het aansluitkastje


  • December 28, 2022

@49_iris Hoe heb je de bedrading in dat aansluitdoosje aangesloten, kan je daar ook een afbeelding van plaatsen?


  • December 28, 2022

Hallo @49_iris dan wordt het toch een monteur denk ik.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2022

 


  • December 28, 2022

@49_iris Daar kan je weinig fout aan doen, is zo te zien goed aangesloten.

Internet op de Box 12 (neem ik aan?) blijft knipperen?

Heb je ook bericht had dat de aansluiting al actief had moeten zijn? Anders kan je van alles blijven proberen maar is deze waarschijnlijk nog niet aangesloten in de wijkcentrale.

Dan kan je verder weinig meer doen en wordt het i.d.d. tijd om een installatie monteur te bestellen via 0800-0402, hopelijk lukt het morgen wel om dat voor elkaar te krijgen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2022

Hallo @GeSp internet blijft inderdaad knipperen en de aansluiting zou actief moeten zijn, hier hebben we bericht over gehad en is telefonisch bevestigd. 

Ja laten we het hopen morgen verder te komen.

Dank voor de online hulp.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • January 1, 2023

@49_iris is het gelukt een monteur in te plannen met een collega via 0800-0402?

Als het via die weg niet lukt, vul dan je profiel in en laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan help ik je via hier verder.