Skip to main content

Beste allen, 

 

Vandaag gaat mij nieuwe internetabonnement in en ik had gisteren al voorzorgsmaatregelen getroffen (dacht ik) door het geheel al aan te sluiten. Helaas heb ik het niet goed gedaan en loop ik tegen fouten aan.

 

Hieronder een foto van mijn opstelling. Zoals te zien is heb ik het kastje voor de glasvezelverbinding naar mijn weten niet volledig aangesloten. Verschillende lichtjes branden of verkeerd of niet, en dus weet ik niet hoe verder. 

 

Sommige andere topics hier hebben gezegd dat het zwarte kastje volledig bovenaan moet zitten en moet klikken. Echter kan het kastje niet verder naar boven. Ik heb het zwarte dopje verwijder, maar het groene uitsteeksel (de verbinding?) is te groot, denk ik… De tweede foto toont de achterzijde.

 

Verder branden op de modem zelf de nodige lampjes groen. Ik heb nu dus wel verbinding, maar geen internet…

 

Hopelijk heeft iemand hier de oplossing, want ik werk op tijden dat de klantenservice open is en kan telefonisch dus weinig bereiken... 

Alvast bedankt!

 

Groeten, 

Remy

 

 

Het zwarte gedeelte moet volledig over dat witte vierkantje heen. Soms helpt het om tijdens het schuiven de onderkant iets van de muur te doen. Mocht het absoluut niet lukken stop er dan ook mee en boek een monteur via 0800-0402 of via kpn.com/monteur. Doorgaan als het echt niet wilt lukken kan het glasvezel beschadigen.

Het schuiven moet overigens in 1 vloeiende beweging, dus niet eerst omhoog en dan een beetje kracht maar direct met een beetje kracht vloeiend omhoog. Verder moet het blauwe klepje aan de onderkant van de witte vierkant dicht zitten.


Nou, zo te zien is het toch gelukt. Volgens mij was ik te bang om iets stuk te maken. Er is internet, dus ik denk dat onderstaande foto is hoe het er uit zou moeten zien.

 

 


Ziet er netjes uit zo 👍


Top! Die zit mooi.


Ja ziet er grandioos uit. Lekker gedaan 👍