Skip to main content

Beste lezer,

De afgelopen 8 weken geprobeerd om via de telefonische klantenservice van kpn de overstap te maken. Helaas zonder resultaat en ook over de toegezegde monteur wordt ik niet teruggebeld om een afspraak in te plannen. Kan een moderator meekijken om tot een oplossing te komen?

 

Situatie: 

8 weken geleden is de glasvezel incl kastje aangebracht in mk en werkend achtergelaten

Mijn experiabox v9 werkte niet op glasvezel.

Deze is afgelopen weekend vervangen door KPN Box 12

Alleen werkt de glasvezel/internet nog steeds niet.

 

Gelukkig kon ik nog wel terug naar DSL lijn zodat internet en tv nog werkt. Alleen telefoon VOIP werkt niet meer.

Dit gaat vaak fout bij mensen die ongeduldig zijn. U hoeft helemaal niets te doen. Er komt vanzelf een KPN monteur langs om uw verbinding over te zetten naar glasvezel. Dit komt de monteur doen als het hele netwerk klaar is. Als iedereen bij u in de straat / wijk de kabel binnen heeft afgemonteerd en de wijkcentrale klaar is.


Hoi Nick, 

Dank voor jouw reactie.

De actie die je omschrijft heeft begin april plaatsgevonden. 

Het glasvezel is gereed voor gebruik.

 


Branden er  al lampjes op het glasvezelkastje?


Hoi Nick, 

Dank voor jouw reactie.

De actie die je omschrijft heeft begin april plaatsgevonden. 

Het glasvezel is gereed voor gebruik.

 

Er heeft een monteur de kabel binnen gebracht en een kastje geplaatst. Dan ziet het er zo uit:

Klopt dat?

U heeft misschien zelfs een sms'je ontvangen dat glasvezel gereed voor gebruik is. Dat sms'je is van KPN Netwerk NL. Maar KPN Netwerk NL levert alleen de kabel. Niet de diensten die daarover gaan. Dat doet KPN provider. En KPN provider moet daarvoor ook nog allerlei apparatuur installeren. Die is daar waarschijnlijk nog niet mee klaar.


De aansluiting ziet er zo uit.

Dit is 2 maanden geleden door KPN netwerk werkend afgeleverd. Alleen kon de monteur die deze laatste stap uitvoerde mijn experiabox niet aansluiten omdat daar de wan niet van werkte.

Afgelopen week (7 weken na dato) heb ik een vervangende Box ontvangen de kpn Box 12.

Aangesloten op de glasvezelkast maar toen werkte het internet nog steeds niet. (Power en ethernet lampjes branden groen, alleen glas niet)

Ik word alleen niet geholpen door de telefonische helpdesk wat er nu moet gebeuren. Vandaar mijn vraag aan dit forum / moderator


@Kim H Kunt u de stroom eens minimaal 2 minuten van het glasvezelkastje halen en daarna weer aan sluiten. Mocht het glas lampje dan nog niet branden, is er geen verbinding met de POP ( wijkaansluiting).


Hi @Kim H! Wat balen dat je nog geen gebruik kunt maken van Glasvezel en zo te lezen ben je er ook al even mee bezig geweest :thinking:

@Kim H Kunt u de stroom eens minimaal 2 minuten van het glasvezelkastje halen en daarna weer aan sluiten. Mocht het glas lampje dan nog niet branden, is er geen verbinding met de POP ( wijkaansluiting).

Deze tip, heb je die nog kunnen doen?

Fijn dat jij je klantgegevens al ingevuld hebt in jouw profiel, zo heb ik kunnen zien dat er voor morgen een afspraak met een monteur ingepland staat. Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de monteur: geef je ons morgen een update?


Update: we zijn aangesloten op glasvezel. Reden reeds genoemd door Hans. Er was geen verbinding met de wijkcentrale.

Het heeft even geduurd zullen we maar zeggen.. 🙈😅 

Hopelijk kunnen we nu genieten van de glasvezelverbinding.

 

Allen bedankt voor het meedenken en suggesties.