Skip to main content

Eind augustus maakte ik de overstap naar Hussel 200. Vanaf dat moment zakt mijn snelheid van 80 mbit naar 50, in plaats van de beloofde 200. Nu ik wil annuleren (binnen 14 dagen) blijk ik niet terug te kunnen naar mijn oude standaard abonnement. Dat was me niet eerder bekend.Volgens mij klopt dit juridisch niet. Anderen met soortgelijke ervaring?

Als je de overstap hebt gemaakt naar Hussel200 moet op dat moment toch in de systemen van KPN hebben gestaan dat tot 200 Mb/s (maar zeker ruim meer dan 100) op jouw adres mogelijk moet zijn.

Hoe heb je de snelheid gemeten, via Wi-Fi (uiterst onbetrouwbaar) of via een kabel op een pc/laptop (veel betrouwbaarder)? Ik heb die overstap in april gemaakt en haal bekabeld ruim 190 Mb/s, maar via Wi-fi (op m'n slimfoon) soms niet meer dan 20 Mb/s (soms ook 80-90, maar zeker nooit meer dan dat).


@DvW1951 : Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je de snelheid niet haalt en dat die er zelfs op achteruit is gegaan. Heb je bedraad getest? 

 


Dag Erwin, Heb ook bedraad gemeten. Kom niet hoger dan 90 down en 30 up.


Heb je bonding? Zo ja, dan ligt vast één van de twee lijnen eruit. Bij een V10 brandt er dan een oranje lampje. 


Denk het niet Henk. Ik zie op de Experiabox geenafwijkende diingen. 


Gebruikt u glasvezel of koper?


In mijn huis komt koper binnen. Ik weet niet of vanuit de centrale glasvezel naar de wijkkastjes loopt. 


Dat maakt verder niet uit voor de analyse.
U heeft of een pairbonding koper of een vplus koper verbinding, dat zijn de enigste 2 koper types die 200 Mb/s kunnen behalen. gezien u ongeveer de helft er maar van ontvangt zou het goed kunnen dat u een pairbonding heeft waarvan maar 1 pair is aangesloten of werkt.

 

Als u naar de experiabox kijkt en dan specifiek de DSL port, kom daar een kabel uit die in 2en splitst (Y kabel), en zo ja zijn beide aangesloten, of gaat er maar 1 kabel naar het isra punt? (kan het ook zijn dat u een Y kabel heeft ontvangen nadat uw verbinding was omgezet?)


@DvW1951 : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan ga ik de lijn(en) doormeten.


Dank Erwin, zojuist profiel ingevuld.


Dank daarvoor, @DvW1951 . 

Eigenlijk had er bij die bestelling automatisch een monteur aangestuurd moeten worden om bij jou de pairbonding te verzorgen. Dat ik blijkbaar niet gebeurd.

We hebben zojuist, samen een monteur ingeboekt voor volgende week dinsdag ( 29-9 )  van 8:00 tot 10:00.  Die gaat bij jou de  extra lijn aansluiten.

Mocht de snelheid daarna nog steeds onder de maat blijven, laat het mij weten!


Dus - zoals ik al d8 - toch een "probleem” met pairbonding (of beter: de aanleg daarvan).


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.