Skip to main content

Ik wil mijn Hussel-abonnement, op 29/7 aangegaan, annuleren omdat het op mijn experia-V8-modemaangesloten 4G-modem niet werkt, en terug naar mijn oude voordeel-abonnement en onder dat abonnement mijn experia V8 vervangen door v12. Kan dat?

Is het abonnement al gestart? Loopt het al? Dan kan je niet meer terug. 


Dit is vreemd. Dit abonnement is € 15 duurder, maar ik heb er NIKS aan, omdat het op mijn experia V8 aangesloten 4G-modem NIETS extra oplevert. Mij waren downloadsnelheden van 30 tot 50 beloofd. Ik haal nu 3,4 en 0,7 Mbps. Ik betaal nu elke maand € 15 meer zonder enige tegenprestatie. Dat Kan Toch Niet! Ik heb ook nergens een handtekening gezet. Het is een wanprestatie. KPN zou het contract daarom op mijn verzoek moeten ontbinden en mij moeten laten teruggaan naar mijn oude abonnement. Een van de telefoonbeantwoorders zei dat het binnen 14 dagen kon. 


Mogelijk is er een andere oplossing. 
 

Kun je niet jouw modem V8 laten vervangen door een moderner modem? 


Heeft u een 4g modem van KPN? Het zgn sneller internet buitengebied? Zoja dan heeft u niet het goede modem. U heeft hiervoor een v10 nodig.


KPN zou het contract daarom op mijn verzoek moeten ontbinden en mij moeten laten teruggaan naar mijn oude abonnement. Een van de telefoonbeantwoorders zei dat het binnen 14 dagen kon. 

Dat eerste kan binnen 14 dagen. Het contact ontbinden dus.

Dat 2de, terug naar het oude abonnement, dat kan niet. Dat abonnement is geschiedenis, een afgesloten hoofdstuk, dat bestaat niet meer.


Heeft u een 4g modem van KPN? Het zgn sneller internet buitengebied? Zoja dan heeft u niet het goede modem. U heeft hiervoor een v10 nodig.

Dat dacht ik ook eigenlijk... 


KPN heeft er een potje en een janboel van gemaakt. Ik kreeg op 29/7 een abonnement buitengebied, genaamd Hussel, met de belofte van 30 tot 50 Mbps, en een zg. 4G-modem toegestuurd, in een doos maar het modem in  de doos was niet dat van de afbeelding en de gebruiksaanwijzing. Als er wel in de doos had gezeten wat erop stond en op de gebruiksaanwijzing stond, had ik het trouwens toch niet kunnen gebruiken, omdat er expliciet vermeld stond dat dat modem (dat dus niet in de doos zat, waarin wel een 4G-moem zat) alleen kon bij experia 9 en 10a en bij andere boxen niet. Ik sloot dat mij gestuurde modem niettemin aan op mijn v8 en het resultaat was NIHIL. Dus ik betaal nu elke maand 15 euro meer met als wederprestatie van KPN NIETS. Dit is toch te gek voor woorden. Ik wil terug naar mijn oude abonnement en dat moet kunnen als dit rampzalige Husselcontract wordt geannuleerd, zijnde ongeldig door wanprestatie. En onder mijn oude abonnement wil ik het v8 modem omruilen voor een box 12. 

Ik ben zeer benieuwd wat het KPN-forum hiervan vindt. 


Ik hoop dat er snel een KPN medewerker zal reageren.


KPN heeft er een potje en een janboel van gemaakt. Ik kreeg op 29/7 een abonnement buitengebied, genaamd Hussel, met de belofte van 30 tot 50 Mbps, en een zg. 4G-modem toegestuurd, in een doos maar het modem in  de doos was niet dat van de afbeelding en de gebruiksaanwijzing. Als er wel in de doos had gezeten wat erop stond en op de gebruiksaanwijzing stond, had ik het trouwens toch niet kunnen gebruiken, omdat er expliciet vermeld stond dat dat modem (dat dus niet in de doos zat, waarin wel een 4G-moem zat) alleen kon bij experia 9 en 10a en bij andere boxen niet. Ik sloot dat mij gestuurde modem niettemin aan op mijn v8 en het resultaat was NIHIL. Dus ik betaal nu elke maand 15 euro meer met als wederprestatie van KPN NIETS. Dit is toch te gek voor woorden. Ik wil terug naar mijn oude abonnement en dat moet kunnen als dit rampzalige Husselcontract wordt geannuleerd, zijnde ongeldig door wanprestatie. En onder mijn oude abonnement wil ik het v8 modem omruilen voor een box 12. 

Ik ben zeer benieuwd wat het KPN-forum hiervan vindt. 

 

Voor het buitengebied modem heb je de V10 of V10a nodig, heb je deze niet, had deze met het pakket meegestuurd moeten worden, kan bij logistiek wel is misgaan. Even met de klantenservice bellen dan sturen ze die alsnog op en kun je het 4g modem ook gebruiken. Snap het hele probleem niet echt.

Terug naar een oude propositie kan niet, die bestaat niet meer, enige wat dan overblijft is een ontbinding van het hele contract = opzeggen en overstappen naar een andere provider.


U heeft echt een goede keus gemaakt door een husselabonnement te nemen met 4g modem. Alleen is er geen nieuw modem gestuurd en dat is jammer. Ik ben uitermate tevreden met het 4g modem in combinatie met de v10. Het is wel even een kwestie van het 4g modem op de goede plek te zetten. Dat is vaak even zoeken. Zelf overweeg ik om een buitenantenne te plaatsen.  Ik heb vaak moeiteloos 30 Mbit/s meer dan normaal.  Het komt vast goed!!


Waarschijnlijk is het ergens in de keten niet helemaal goed gegaan, om nou gelijk te spreken over een wanprestatie zonder KPN de kans te geven om het op te lossen/goed te maken vind ik wel een beetje heftig.

 

Sneller Internet Buitengebied werkt enkel met een Experiabox V10, met een V8 gaat dit niet werken, met een Box12 ook niet. 

 

Vul even je gegevens in op je profiel, denk dan aan adresgegevens, klantnummer en de laatste drie cijfers van je bankrekening ter verificatie. Dit is allemaal privé en enkel zichtbaar voor jijzelf en voor de moderators. Zodra dat gebeurd is kan er een moderator erin duiken en kijken waar het fout is gegaan en dit recht trekken. Je kan ook de klantenservice bellen, dit kan morgen pas weer maar is waarschijnlijk wel het snelste, dit kan met het nummer 0800 0402.


KPN heeft er een potje en een janboel van gemaakt. Ik kreeg op 29/7 een abonnement buitengebied, genaamd Hussel, met de belofte van 30 tot 50 Mbps, en een zg. 4G-modem toegestuurd, in een doos maar het modem in  de doos was niet dat van de afbeelding en de gebruiksaanwijzing. Als er wel in de doos had gezeten wat erop stond en op de gebruiksaanwijzing stond, had ik het trouwens toch niet kunnen gebruiken, omdat er expliciet vermeld stond dat dat modem (dat dus niet in de doos zat, waarin wel een 4G-moem zat) alleen kon bij experia 9 en 10a en bij andere boxen niet. Ik sloot dat mij gestuurde modem niettemin aan op mijn v8 en het resultaat was NIHIL. Dus ik betaal nu elke maand 15 euro meer met als wederprestatie van KPN NIETS. Dit is toch te gek voor woorden. Ik wil terug naar mijn oude abonnement en dat moet kunnen als dit rampzalige Husselcontract wordt geannuleerd, zijnde ongeldig door wanprestatie. En onder mijn oude abonnement wil ik het v8 modem omruilen voor een box 12. 

Ik ben zeer benieuwd wat het KPN-forum hiervan vindt. 

 

Wacht even, dus wat zat er nu in die doos? Zoals ik het lees, niet het 4g modem maar wat wel?

Dit zijn onze 4g modems:

 

 

Gelijk heel KPN aan de schandpaal nagelen is wel heel makkelijk en snel (29-7 was donderdag)

Waarschijnlijk heb je nu gewoon niet de juiste apparatuur in huis en is dat fout gegaan.

Kwestie van vragen en opgestuurd krijgen. Bovenstaand 4g modem ism een v10 of een v10a en geen andere. Na aansluiten beide apparaten resetten en geduld hebben . Kan even duren voordat de koppeling gemaakt is en het 4g modem begint mee te doen.

 

 

 

 

 

 


Antwoord aan DennisA78. Jawel: we komen vooruit. Dank je wel. Ook voor je foto's. In de doos zat het linkermodem, dat zonder antennes. Dàt sloot ik aan op mijn exp box v8, nadat ik bericht had gekregen dat het Husselabonnment was ingegaan. Resultaat: niets. Snelheden 3,4 en 0,7. Als ik exp box v10a moet hebben en het rechtermodem (met antennes) en die worden naar mij opgestuurd kan het nog goed komen. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? De klantenservice (reeds tweemaal gebeld) wilde mij box 12 sturen en daarop moest ik dan dat linkermodem op aansluiten en dan zou het goed komen. Dus: hoe krijg ik der zaak in beweging? Hoe kan eigenlijk het dat KPN, wetend dat ik een exp box v8 heb, mij dit modem stuurt, met de gebruiksaanwijzing van dat met antennes. Weten ze niet dat het ontangen modem niet gaat met mijn exp box v8, terwijl jij dat blijkbaar wel weet? 


Antwoord aan DennisA78. Jawel: we komen vooruit. Dank je wel. Ook voor je foto's. In de doos zat het linkermodem, dat zonder antennes. Dàt sloot ik aan op mijn exp box v8, nadat ik bericht had gekregen dat het Husselabonnment was ingegaan. Resultaat: niets. Snelheden 3,4 en 0,7. Als ik exp box v10a moet hebben en het rechtermodem (met antennes) en die worden naar mij opgestuurd kan het nog goed komen. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? De klantenservice (reeds tweemaal gebeld) wilde mij box 12 sturen en daarop moest ik dan dat linkermodem op aansluiten en dan zou het goed komen. Dus: hoe krijg ik der zaak in beweging? Hoe kan eigenlijk het dat KPN, wetend dat ik een exp box v8 heb, mij dit modem stuurt, met de gebruiksaanwijzing van dat met antennes. Weten ze niet dat het ontangen modem niet gaat met mijn exp box v8, terwijl jij dat blijkbaar wel weet? 

Ik zal kijken of er een moderator actief is die je daarbij kan helpen.


Welkom op het Forum @Service-21! Fijn dat je ons gevonden hebt. 

Hoorde van @DennisA78 dat je een nieuw modem nodig hebt. Zo te lezen klopt dat helemaal. Excuses dat je niet het juiste modem ontvangen hebt noch de correcte behandeling hebt gehad van onze klantenservice @Service-21:slight_frown:. De internetsnelheid die je nu haalt, ten opzichte van de beloofde snelheid, is erg laag. Ik kan me enige frustratie goed voorstellen. Zal er niet teveel woorden aan vuil maken, maar als je het goed vindt, kijk ik met je mee en stuur ik een nieuw modem je kant op. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. Je kunt de laatste 3-cijfers toevoegen aan ‘Persoonlijke Opmerkingen’.

Hoor graag! 

 

 


Beste Lisa,

Misschien ben jij de heldin die na geactiveerd te zijn door Dennis78 de zaak gaat redden.

Ik heb met mijn profiel precies gedaan wat je vroeg.

Als ik het goed begrijp ga ik een passend nieuw modem krijgen ter vervanging van mijn exp v8 plus een bijpassend 4G modem. 

Dat passend nieuwe modem zal dan wel een 10a zijn en het modem dat op de rechterfoto van Dennis.

Wat ik nu heb is een exp v8 plus het modem links op de foto van Dennis.

Hopelijk zitten er bij de nieuwe modems ophangbeugels. 

De KPN-internetmanager geeft aan dat ik een box 12 zou moeten krijgen, zeg ik er voor de duidelijkheid nog even bij.

De tweede spreekster van de klantenservice wou mij een box 12 geven, waarop ik dat modem van de linkerfoto moest aansluiten, zeg ik er ook nog bij. 

De verkoper in Goes die mij dat Hussel-abonnement aansmeerde, zei dat "ze” zouden onderzoeken welk modem ik moest hebben en dat zouden ze dan sturen. 

Deze warboel is geen mooi voorbeeld van duidelijkheid. 

Maar nu ben jij er. Hopelijk denk je goed en deskundig en diep na en weet je wat je doet en krijg ik bericht van je wat er gaat gebeuren en komt alles goed. 

 

Ik hoor graag van je.

Gr.,

Service-21

 


Nee de linker op mijn foto heb je nu en mag je houden. Dat is je 4g modem. Het zijn allebij 4g modems, 1 met en 1 zonder antennes. Deze worden wisselend verstuurd maar doen hetzelfde. Deze is op te hangen met 2 lange schroeven.

 

Wat je nu nog nodig hebt is een v10 of v10a ter vervanging van je v8.

V10 zit een ophangbeugel bij. V10a kan met 2 lange schroeven opgehangen worden.


Inderdaad een beetje verwarrend allemaal.. Om de verwarring uit de wereld te helpen:  Sneller Internet Buitengebied alleen i.c.m. V10 of V10a.

Normaliter wordt bij de bestelling van 4G buitengebied door de logistiek afdeling gekeken welk modem de klant heeft en wordt deze vervangen wanneer nodig. Dit gaat helaas wel eens mis. Alhoewel de informatie voor ons op te zoeken is, is zoals je gemerkt hebt niet iedereen op de hoogte dat buitengebied niet met alle modems werkt. Heb jij net de pech gehad dat je niet meteen goed geholpen bent, dus excuses daarvoor. Ik heb alle collega's geïnformeerd zodat deze (denk)fout door hen niet nogmaals gemaakt gaat worden. Dit is het minste wat we kunnen doen:relieved:. Daarnaast heb ik meteen een omruilafspraak gemaakt voor het modem. Ik stuur je nog een privébericht met daarin de details. Je ontvangt uiteraard ook een e-mail met daarin dezelfde informatie.  

 

EDIT: En het klopt wat DennisA78 zegt. Die zwarte apparaten zijn 4G modems. Jouw witte V8 wordt vervangen door een V10(a). Welke je precies gaat ontvangen is afhankelijk van de voorraad, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. 

 

Even voor de beeldvorming (beide van Google geplukt):

V10
V10a

 

 


Na de warempel drukke berichtenzondag spreek ik mijn waardering uit voor de monteurs Hendriks en DennisA78 en voor Lisa, die er zich elk uit eigen beweging op dit forum mee bemoeid hebben op hun vrije dag.  Dat is nog eens betrokkenheid. KPN mag wel in zijn handjes knijpen met zulk personeel en het waarderen. 

Dat al die verkeerde informatie en handelingen en toezending, incl. de inbreng van de internet manager op de computer, kon plaatsvinden blijf ik slecht vinden en als ik KPN was zou ik dit grondig uitzoeken en verbeteren, want wie weet, bv., hoe veel verkeerde en tegenstrijdige informatie er door de klantenservice op dat beroemde telefoonnummer wordt verstrekt en door het back office in het algemeen. 

Ik ga overmorgen het nieuwe modem installeren en het G4-modem aansluiten en meten en dan meld ik mij weer. 


Graag gedaan! Mogelijk dat het 4G modem in het begin niet direct verbetering geeft, het is dan zoeken naar de beste plek. @Joep1965 maakt er zelf gebruik van en is denk ik de beste persoon hier om tips te geven over het gebruik ervan! 😁


Graag gedaan! Mogelijk dat het 4G modem in het begin niet direct verbetering geeft, het is dan zoeken naar de beste plek. @Joep1965 maakt er zelf gebruik van en is denk ik de beste persoon hier om tips te geven over het gebruik ervan! 😁

Toevallig ben ik gisteren ermee bezig geweest.  Het is nog best zoeken naar de juiste plek met het beste resultaat.  Uiteindelijk heb ik toch een buitenantenne gekocht die ik in de loop van de week ga plaatsen.


Ik ga dus mijn exp V8 modem vervangen door een v10(a). Een beetje ongerust ben ik wel, niet zijnde ervaren installatiemonteur. Ik ben wel een goede en nauwkeurige lezer. Hopelijk is de handleiding volkomen duidelijk. Maar ik zit met vragen.Neemt bv. de nieuwe box de codes van de oude vanzelf over? Zijn er nog handige tipts, soms, of dingen die ik moet weten? 


Hey @Service-21! Sorry voor mijn late reactie. Ik zie dat je je nieuwe modem hebt aangesloten. Was het een beetje te doen met de gebruiksaanwijzing? 
Ben benieuwd hoe het er nu voor staat:blush:


Beste Lisa. Het staat er slecht voor. Het 4g-modem haalt uiteindelijk op de signaalsterkte één streepje i.p.v. 3. De verbetering is nihil. Ik wil het contract ontbinden, want KPN levert geen prestatie en ik ben verkeerd voorgelicht. Ik betaal nu € 15 per maand meer, helemaal voor niks. Dat Kan Toch Niet? 

Ik heb vandaag een bericht geplaatst waarin ik het forum vraag om naam en adres van degene bij wie ik schriftelijk een klacht kan indienen. Ik vond op heel de KPN-site daar geen enkel adres voor. 

Ik ga het 4G-moem terugsturen. 

Als jij kunt regelen dat het Hussen-contract wordt geannuleerd en ik doorga op het oude voordeel-abonnement is het ook goed en hoef ik geen ontmoedigende procedure aan te gaan. 

Ik ben benieuwd.


Hallo @Service-21 , heb je het 4G-modem op diverse plekken in huis geprobeerd? Heb je onderzocht waar de dichtsbijzijnde 4G-antenne staat en daar je 4G-modem op gericht? Eventueel is een buitenantenne te plaatsen, te richten op de dichtstbijzijnde 4G-mast van KPN.