Skip to main content

Ik wil mijn Hussel-abonnement, op 29/7 aangegaan, annuleren omdat het op mijn experia-V8-modemaangesloten 4G-modem niet werkt, en terug naar mijn oude voordeel-abonnement en onder dat abonnement mijn experia V8 vervangen door v12. Kan dat?

Beste Lisa. Het staat er slecht voor. Het 4g-modem haalt uiteindelijk op de signaalsterkte één streepje i.p.v. 3. De verbetering is nihil. Ik wil het contract ontbinden, want KPN levert geen prestatie en ik ben verkeerd voorgelicht. Ik betaal nu € 15 per maand meer, helemaal voor niks. Dat Kan Toch Niet? 

Ik heb vandaag een bericht geplaatst waarin ik het forum vraag om naam en adres van degene bij wie ik schriftelijk een klacht kan indienen. Ik vond op heel de KPN-site daar geen enkel adres voor. 

Ik ga het 4G-moem terugsturen. 

Als jij kunt regelen dat het Hussen-contract wordt geannuleerd en ik doorga op het oude voordeel-abonnement is het ook goed en hoef ik geen ontmoedigende procedure aan te gaan. 

Ik ben benieuwd.

 

Zie hier waar bij jou de dichtstbijzijnde zendmast staat, en aan welke kant van je woning dus het best je 4g modem kan plaatsen. Evt een verdieping hoger als de bekabeling dat toelaat. 

 

Ik gebruik zelf deze app  om door het huis te lopen en het sterkst signaal op te vangen.

 


Het kaartje werkt niet. Ik vulde de postcode en het huisnummer in en in het vak ‘ext’ niks: ik weet niet wat hier de bedoeling is. 


Het kaartje werkt niet. Ik vulde de postcode en het huisnummer in en in het vak ‘ext’ niks: ik weet niet wat hier de bedoeling is. 

En dan op zoek klikken. Dat zie je de zendmasten in je omgeving. Waar ze staan en hoe sterk het signaal is


Ik herhaal: ik vulde de postcode in en het huisnummer en in het derde vak, genaamd ‘ext’ niets (ik weet niet wat er in dat derde vak moet) en klikte op zoek er gebeurde niks.


Ik herhaal: ik vulde de postcode in en het huisnummer en in het derde vak, genaamd ‘ext’ niets (ik weet niet wat er in dat derde vak moet) en klikte op zoek er gebeurde niks.

EXT staat voor extensie, bijvoorbeeld als er op een huisnummer meerdere locaties zijn, dus bijvoorbeeld 14B of 18-II. Als dat bij u niet zo is, gewoon leeg laten. Bij mij werkt de site prima. Wellicht andere browser gebruiken of even op een andere PC, smartphone of tablet. Ik denk dat de genoemde website JavaScript nodig heeft, wellicht staat dat in uw browser uit.


Ik herhaal: ik vulde de postcode in en het huisnummer en in het derde vak, genaamd ‘ext’ niets (ik weet niet wat er in dat derde vak moet) en klikte op zoek er gebeurde niks.

Geen spatie in de postcode. Dan werkt het bij mij.


Ik heb er schoon genoeg van. Bellen doe ik niet meer, want ik krijg steevast tegenstrijdige informatie. Ik wil numijn klacht schriftelijk neerleggen bij KPN. Maar nergens op hun site vind ik een adres of instantie. (Vreemd, trouwens.).Wie helpt mij aan het adres van degene tot wie ik mij kan wenden? Van een directeur, een klachtenfunctionaris, een jurist - wat dan ook. 


Ze willen het liefst dat je daarvoor belt of chat, maar dit kan ook

klacht indienen

 

En hier een postadres

postadres


Hey @Service-21! Het is wel gek dat het niets oplevert. Check deze pagina eens en plaats het modem richting de mast [Maps zendmasten]. Je zou eventueel kunnen investeren in een buitenantenne inderdaad. Ik verbaas me dat je zo'n slechte ervaring hebt met het 4G-modem, want de mast staat nog geen 1 km bij jou vandaan. Je kunt het modem het beste dicht bij een raam neerzetten. 


Ik heb qua plekken en richting en aan de hand van de zendmastenkaart ALLES gedaan wat hier mogelijk is. Aan een buitenantenne ga ik niet beginnen. Tussen mij en de zendmast, 900 m verder, bevinden zich nogal wat hoge bomen. Terwijl ik wel verbinding had met het 4G-netwerk (dat lampje brandde blauw) kwam ik nooit uiteindelijk hoger als 1 streepje en rond de 11 download. Ik heb het 4G-modem teruggestuurd, schriftelijk een klacht ingediend en ga het antwoord afwachten. KPN kon de belofte niet waar maken en dus lijkt mij dat Hussel-contract ongeldig en kan ik terug naar de oude situatie van het voordeel-abonnement van € 24 ipv het Hussel-contract van € 37. En dat is het dan. Meer als 11 lijkt er voor mij hier,althans bij KPN, niet in te zitten. Jammer. 


Zoals hier eerder al uitgelegd: je kunt Hussel annuleren, maar je kunt niet terug naar het oude abonnement. 


Waarom is hier niet gewoon een monteur naartoe gestuurd die het spul even goed aansluit?

Nog geen km, kom op. Dat is gewoon een donkergroene pijl "meest optimaal".

Dan is 30 a 50mb heus wel mogelijk. Kwestie van juiste plaats opzoeken met de bekende tools.


Voor de meelezer: Een V10 + 4G modem mét antennes biedt uiteindelijk de oplossing :smile: