Skip to main content

Ik heb vandaag mijn TFT Internet en Interactieve TV 200 Mbits/s abbo laten omzetten naar een Hussel Internet 200 Mbit/s abbo.

Ik heb ook bericht gekregen dat de wijziging  klaar is.
Mijn TV doet het wel, maar ik zie geen 4k zenders en mijn internet snelheid is nu 50 Mbit/s geworden ipv 200 Mb/s.

Hoe lang duurt het voor missende zenders en 200 Mbits/ snelheid toegevoegd worden?

 

 

Hoi @Marc v Z . Speelt dit nog steeds? Zo ja, kun je dan je profiel invullen en mij hier een seintje geven? 


Ik heb wel contact met de helpdesk via messenger, maar zij geven dat ik moet wachten tot de order wordt afgesloten.

Deze staat nog steeds op verwerken.

 


U heeft wel het 4K abonnement afgesloten en heeft inmiddels ook 4K ontvangers gekregen?


Ik heb de 4k ontvanger al werkend sinds het weekend. Deze werkte meteen toen ik de ontvanger aansloot.

 


Hoi @Marc v Z . Speelt dit nog steeds? Zo ja, kun je dan je profiel invullen en mij hier een seintje geven? 

Hoi Erwin,
Ik heb mijn profiel aangevuld.

 

Hoi @Marc v Z . Je profiel lijkt goed te staan. Verder zie ik dat een collega vanmiddag ook voor jou bezig is geweest. Helaas heeft hij geen log achter gelaten.

Wat voor type experiabox heb jij? En heb je deze (inclusief het glasvezelkastje ) al even gereset? 

Het glasvezel kastje mag 2 minuten van het stroom en de experiabox even via het reset gaatje (10 seconden indrukken) resetten. 

Mocht de bekabelde snelheid dan nog steeds achterblijven, laat het mij weten.


Hoi @Erwin_ ,
Ik gebruik normaal een Unify USG-3PRO al jaren zonder problemen.

Ik heb nu de experia box v8 aangesloten en de box gereset en de spanning van de glasvezel afgehaald.

Dit lijkt niet te helpen, mijn abbo blijft op TFT Internet en Interactieve TV staan en de snelheid blijft bedraad 50 Mb/s en de melding Uw wijziging wordt verwerkt verschijnt nog steeds.

Ik heb nu de Unify USG-3Pro weer aangesloten.


Dit is een lastige.  Bij die 200Mbit verbinding staat in mijn systeem ‘ready for service’ . 

Jij gebruikt een eigen router. Heb je VLAN instellingen wel aangepast naar KPN? 

Verder vind ik het vreemd dat je geen nieuwe router van ons gekregen hebt. Ik betwijfel of die v8 de nieuwe KPN verbinding ‘snapt’. 

 

 


@Erwin_ ,
Ik heb alleen twee nieuwe ontvangers ontvangen, geen nieuwe experia box.

Misschien kan dit nog een probleem zijn, ik heb op 25 maart de eerste wijziging aangevraagd, maar deze is gecanceld omdat ik deze gecombineerd had met ziggo sport en ik afgelopen zondag naar F1 wou kijken.

Deze aanvraag is gecanceld en daarna heb ik eerst ziggo sport aangevraagd en daarna opnieuw het hussel 200 Mb/s pakket. Ik heb toen ook een extra 4k ontvanger ontvangen van KPN.

Mijn instellingen staan nog op de Telfort instellingen, maar dit werkt nog wel. Voor de migratie had ik gewoon een 200 Mb/s internet verbinding, op de dag van migratie werd dit 50 Mb/s en dit is niet veranderd.

IPTV en internet werken wel gewoon, IPTV lijkt stabieler als ervoor. Ik krijg zelfs geen 400 meldingen met IPTV :-)

 


Ik denk dat het systeem zit te wachten op een signaal/modemkoppeling met een router met KPN settings. 

Kun jij je eigen router zo configureren dat hij de KPN instellingen gaat gebruiken? 


Ik zal morgen mijn configuratie ombouwen naar kpn, ik hou je op de hoogte


Ik vermoed dat je de Experiabox een paar dagen aangesloten moet houden, en dat die dan 's nachts een keer over gaat naar KPN signaal. Eventueel in combinatie met een firmware update. Want als je die v8 al zo lang niet gebruikt hebt, dan zal daar ook wel oude firmware op staan.


Ik heb mijn Unify USG configuratie omgebouwd naar KPN  met behulp van de omschrijving van coolhva, daarna werd de 200 Mbit/s verbinding actief. 

De status van de bestelling staat nu op afgerond, mijn  abbo is nu Hussel Internet 200 Mbit/s HUIDIG :-)

@Erwin_  bedankt voor de hulp!


Fijn. Dan klopte mijn theorie. :-)