Skip to main content

Ik keek zojuist in MijnKpn app naar mijn abonnement en ik zie daar staan 200 Mb download en 20 Mb upload. Ik heb een Hussel 200 Mb abonnement. Zover ik weet en wat ik uit het contract kan opmaken zou het abonnement 200 Mbit download en 200 Mb upload moeten zijn. Dit is ook wat ik haal via speedtest.

 

Mijn vraag: waarom wordt het abonnement verkeerd weergegeven in de mijnKpn app? Gaat straks ineens mijn upload snelheid omlaag door deze fout? Bij Hussel is de download toch gelijk aan de upload snelheid?

 

 

Gaat het hier om Glasvezel of een Koper verbinding ??


Hoi @Dragons ,

 

Het gaat om een glasvezel abonnement. Volgens contract heb ik 200/200, volgens MijnKpn app 200/20.


Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat op koper een dergelijke uploadsnelheid gehanteerd wordt bij een Hussel 200Mbps abonnement. Je hoeft niet bang te zijn dat je uploadsnelheid binnenkort ineens daalt. Het contract is in dit geval leidend.


@NHendriks Zoveel vertrouwen heb ik helaas niet in internet providers. Als ik een 200/200 abonnement afsluit dan wil ik niet in een bijbehorende app zien staan dat het maar 20 is. Een van de 2 is dan simpelweg fout. Als dit fout blijft staan dan komt er waarschijnlijk vanzelf wel een keer een ‘licht’ voorbij die de snelheid werkelijk op 20 Mbit gaat zetten, daar kun je m.i. op wachten.

Omdat het een vrij nieuw abonnement is kunnen het misschien de volgende  2 dingen zijn:

  1. Er zit een fout in de administratie van mijn abonnement.
  2. Er zit een bug in de MijnKpn app die abbo’s door elkaar haalt.

Als dit fout blijft staan dan komt er waarschijnlijk vanzelf wel een keer een ‘licht’ voorbij die de snelheid werkelijk op 20 Mbit gaat zetten, daar kun je m.i. op wachten.

Nee, dat gaat niet gebeuren. Aan geen glasvezelabonnement hangt namelijk een toegevoegd product ‘Upgrade glasvezel’ die ervoor zorgt dat je een symmetrische snelheid krijgt. Zoals mijn collega @Erwin_ ook al aangaf in een ander topic:

De snelheden in de abonnementsvormen zijn niet symmetrisch. Dus in onze leverstraat is het 100/10 of 200/20 etc. Ziét de leverstraat echter dat het om glasvezel gaat, plaatst deze automatisch een extra order regel genaamd: ‘glasvezel upgrade’.. Deze regel zorgt er voor dat de snelheden symmetrisch worden. 

 

Omdat het een vrij nieuw abonnement is kunnen het misschien de volgende  2 dingen zijn:

  1. Er zit een fout in de administratie van mijn abonnement.
  2. Er zit een bug in de MijnKpn app die abbo’s door elkaar haalt.

Allebei niet. De basis-snelheid voor een Hussel 200 is 200/20 zoals de app ook aangeeft. Zoals ik eerder in dit bericht al aangaf krijg je symmetrische snelheden. Die upgrade is te zien onder de extra opties in het overzicht.

 

In de marketing van glasvezel zijn de symmetrische snelheden een van de speerpunten. Als hier ook maar iets mee gedaan wordt dan gaat KPN heel veel klanten verliezen die naar een leverancier gaan die wel symmetrisch kunnen leveren. Een dergelijke verandering zoals je noemt gaat dus echt niet gebeuren.


@Rene_1967 

in jou mijn kpn staat als het goed is "Glasvezel Upgrade”

dit is de term die kpn gebruikt voor glasvezel voor de gelijke up en down snelheden (bij glasvezel)

in jou geval heb je 200/20mbit er staan maar is in het wekelijke 200/200mbit (Glasvezel Upgrade)

dus je houdt de 200/200mbit snelheid :thumbsup:

 


Het klopt dat de uploadsnelheid bij glasvezelabonnementen foutief weergegeven wordt in MijnKPN. Vroeger leverde KPN nog asymmetrische snelheden op glasvezel zodat de glasvariant qua basis gelijk was aan de VDSL variant. KPN is daar al tijden vanaf gestapt en levert tegenwoordig op gkas alleen nog maar symmetrische snelheden. De administratieve weergave is echter nog altijd gebaseerd op.die oude situatie.

Deze melding is al meerdere keren gemaakt en is ook al doorgegeven aan het verantwoordelijke team.


@wjb Het zou tijd worden dat dat eens opgelost wordt dan, ik zag inderdaad een post van 9 maanden geleden waar iemand dit ook aankaartte. Maar goed het is me duidelijk nu hoe het zit.


Onder "Mijn Extra Opties” staat als het goed is “Sneller Internet” en als je op aanpassen klikt zie je je huidige snelheid wel correct staan.