Skip to main content

Begin dit jaar ben ik van mijn ‘oude’ KPN thuisabonnement overgestapt naar een Hussel abonnement, omdat dit goedkoper zou zijn in mijn situatie. Althans, dat is wat de KPN-medewerker aan de telefoon beloofde, omdat ik een lopend data only abonnement bij KPN had.

Nu 7 maanden later heb ik nog geen enkele keer Hussel entertainmentvoordeel gehad. Ik heb verschillende keren met de klantenservice gebeld en iedere keer wisten ze me te vertellen dat de combi Hussel thuis + Data only voldoende zou zijn voor €5.- entertainmentvoordeel.

Ondanks allerlei beloftes is het voordeel nog niet geactiveerd en mis ik ook nog 30 van de 35 beloofde euro's die ik gecrediteerd zou krijgen.

Daarnaast is verschillende keren beloof dat ik teruggebeld zou gaan worden door de klantenservice, maar dat is nooit gebeurd. Ik neem nu telkens zelf contact op, maar dat is niet echt productief.

Vandaag wist een medewerker van de klantenservice ineens te vertellen dat een data-only abonnement ‘natuurlijk’ niet voldoende is voor entertainmentvoordeel. Ik weet niet of dat klopt, maar die wijsheid is helaas 7 maanden te laat. Als ik dit vooraf had geweten, dan had ik mijn abonnement immers niet aangepast.

Zoals iedere lezer begrijpt, heeft mijn vertrouwen in KPN een flinke deuk opgelopen. Mijn mobiele abonnement, dat ik normaal gezien bij KPN onder zou brengen na afloop van mijn contract bij T-Mobile ga ik nu ook maar eens heroverwegen.

 Ik hoop hier dan ook wat meer duidelijkheid te krijgen (van medewerkers of ervaringsdeskundigen). Want ja…

 

TL;DR:

  • In april overgestapt naar Hussel omdat dit goedkoper was, maar alleen icm Entertainmentvoordeel
  • Meerdere keren (ook na concreet vragen) te horen gekregen dat data only voldoende zou zijn voor Entertainmentvoordeel
  • Na allerlei beloftes niets geactiveerd, en slechts 5 euro gecrediteerd gekregen
  • Na zelf opnieuw contact opnemen ineens de melding dat dit ‘natuurlijk’ niet geldt met data-only, al kon de medewerker dat ook niet zwart op wit bevestigen

 

Hoi @UP, er is wat onduidelijkheid over de kortingen. Ik zal daar wat duidelijkheid over geven, al is die misschien niet waar je op gehoopt had. Een Data Only abonnement in combinatie met Internet voor Thuis geeft alleen recht op Husselkorting van 5 euro. Dus niet ook nog de 5 euro entertainmentkorting. Excuses dat het zo verkeerd is gezegd en dat je hier ook niet over teruggebeld wordt. Dat is niet hoe het zou moeten. 

 

Ik begrijp wel dat er een credit is toegezegd van 35 euro hiervoor. Hier heb je nog slechts 5 van ontvangen. Ik wil graag eens meekijken. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, naam van de contractant en laatste 3 cijfers van het IBAN. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik er naar kijken en als het nog niet gecrediteerd is zal ik dat in orde maken. 


Dag @Bart_Z, bedankt voor je reactie. Wat ik op het moment vooral wil horen is wat er wel en niet klopt, zeg maar. Het feit is dat ik van april tot oktober te horen heb gekregen dat ik gewoon entertainmentkorting zou moeten krijgen op mijn combi.

Dus in die zin ben ik blij dat er nu in ieder geval duidelijkheid is. Jammer is het wel dat dit zo lang heeft moeten duren en dat dit niet direct is gemeld. Dan was ik gewoon bij mijn oude pakketje gebleven. Daar kreeg ik immers wel korting.

Ik ben tevreden over de vaste diensten van KPN en niet van plan om op te zeggen (al was het maar omdat andere providers niet meer dan 100Mbps leveren via glas) maar de service die ik heb gekregen, was helaas om te huilen.

 

Wat betreft de creditering is me inderdaad verschillende keren beloofd dat ik geld retour zou krijgen. In totaal is er 5 euro gecrediteerd. Dan zou er nog 30 overschieten, maar dat kan ook 25 zijn als ik verkeerd heb gerekend. Ik heb de door jou gevraagd gegevens ingevuld in mijn profiel. 


Ik heb helaas precies hetzelfde voorhanden gehad.

Het zou KPN sieren om duidelijker te communiceren.

Ik heb een Hussel Internet & TV abonnement en een Mobiel Internet abonnement.

Dit Mobiel Internet abonnement heb ik toentertijd speciaal aangeschaft om zo geld te besparen.

Zie dit bericht.

Dat was een hele leuke lacune in KPN Compleet. 1GB data voor min €4,99.

Ik snap dus heel goed dat dit beëindigd is maar de communicatie laat sterk te wensen over.

Zo staat er nog steeds in mijn "mijnKPN" dat ik Hussel Entertainmentvoordeel heb…

...maar dat is dus niet zo.

 

Maar ook tijdens het bestelproces wordt absoluut niet duidelijk dat het Entertainmentvoordeel niet geldt i.c.m. een KPN Mobiel Internet abonnement.

 

Zo krijg je €5,- korting als je een KPN Mobiel (Internet) abonnement bestelt...

...en krijg je Entertainmentvoordeel als je al een KPN Mobiel abonnement hebt.

Toch is de werkelijkheid anders. :confounded:

@Bart_Z, Ik hoop dat je inziet dat dit wel erg verwarrend is en dat je dit bij de verantwoordelijken zult aankaarten.


Dat klopt helemaal @wjb. Ik heb destijds bij mijn verhuizing van dezelfde ‘actie’ gebruikgemaakt. Zelfs nog even gecheckt of dit echt wel klopte, want het werd vrij actief zo aangeboden. Als men toen gewoon had gemeld dat dit om een actie bij dat abonnement ging, was er niets aan de hand geweest lijkt me. Dan was het voor mij duidelijk geweest dat ik niets moest veranderen. Want daar ging het fout.

Nu is het heel onduidelijk en krijg ik inderdaad net als jij in ‘Mijn KPN’ te zien dat ik wel recht heb op Entertainmentvoordeel. Vandaar ook dat de medewerker waarmee ik belde in april doorgaf dat dit klopte. Hij kreeg waarschijnlijk hetzelfde te zien. Dat geldt dan ook voor alle andere medewerkers.

Het is op zich allemaal best begrijpelijk, maar een beetje kwalijk dat dit zo gaat. Ook dat de medewerker die het uiteindelijk wel wist, dit niet met zoveel woorden wilde bevestigen. Mijn mobiele abonnement heb ik inmiddels verleng bij T-Mobile, puur door mijn ervaringen met de klantenservice. Voor vast zou ik daar niet zo snel naar overstappen, maar poeh. Het verdient allemaal de schoonheidsprijs niet bij KPN.


Ter info @Bart_Z als ik iets triviaals verander aan mijn abonnement, dan krijg ik de korting wél gewoon te zien op de bevestigingspagina! Dus dit is dan zeg maar de prijs waarmee je akkoord gaat.

 


Ja, dat is allemaal heel duidelijk en vreemd. Ik snap dan ook waar de verwarring vandaan komt. Ik ga dit aankaarten zodat het hopelijk duidelijker wordt. 

Ik zie dat de verdere vergoeding al in orde is gemaakt gisteren die je eerder al beloofd is. 


Goed om te horen dat het financiële deel is geregeld, @Bart_Z !

Hopelijk wordt het technische deel ook rap opgelost. Deze bug zorgt niet voor meer duidelijkheid en was waarschijnlijk ook de reden dat zeker 5 van je collega’s dachten dat ik inderdaad recht had op dat voordeel.


Ja, dat is geregeld. Hopelijk het andere ook zodat er geen verwarring meer ontstaat. Bedankt.