Skip to main content

Zoveel goede verhalen en zelf in het verleden 16 jaar lang goede ervaringen met kpn. nu? Op 7 maart aangesloten met duurste glasvezel internet pakket, tv erbij en hoppakee, iedere dag minstens 2x wifi uitval, alles opnieuw starten/resetten enz. Best belachelijk natuurlijk @Kpn 

 

Graag een oplossing hiervoor.

Zoveel goede verhalen en zelf in het verleden 16 jaar lang goede ervaringen met kpn. nu? Op 7 maart aangesloten met duurste glasvezel internet pakket, tv erbij en hoppakee, iedere dag minstens 2x wifi uitval, alles opnieuw starten/resetten enz. Best belachelijk natuurlijk @Kpn 

 

Graag een oplossing hiervoor.

Herstel: na eerste bericht hierover inmiddels al 3x wifi weggevallen. Als dit de standaard is/word ben ik snel klaar met @Kpn natuurlijk 


Dat is natuurlijk niet de standaard @KuijsP . Vertel eens wat meer over je netwerk als je wil. Type modem? Wifipunten? Draadloze verbindingsets?


Hoi @KuijsP, We denken graag even mee, ik ben wel benieuwd naar de vragen die Joep hierboven stelt. Kun je dit toelichten?
We hebben hier ook een handig topic over!


Dat is natuurlijk niet de standaard @KuijsP . Vertel eens wat meer over je netwerk als je wil. Type modem? Wifipunten? Draadloze verbindingsets?

Ok, zal de moeite nemen... Modem 14(?) is wat ik hoor van @Kpn schijnt nieuwste te zijn waar ze zelf weinig ervaring mee hebben. Verklaart ook al iets natuurlijk. Alles op wifi, abonnement 4gig, duurste glasvezel pakket dus. 2 tv's, 2 mobiele telefoons, 2 tablets, een Xbox en een wasmachine en droger, dat is alles ALS alles aan staat. Moet het netwerk makkelijk aankunnen, maar helaas is vanaf dag aansluiting abonnement de wifi z'n eigen draai aan alles aan het geven. Valt gemiddeld zo'n 5x per dag weg, heb 1 Wifi booster staan, maar dat helpt niets tegen sterkte signaal, is slechts uitbreiding van bereik van wifi. Kortom, vanaf 7 maart dagelijkse ellende met wifi, alles bij elkaar al zo'n 5,5 uur aan de telefoon, monteur geweest .. geen oplossing! Vandaag of morgen maar even hoofdkantoor bij de Erasmusbrug binnenstappen, want niet alleen de problemen met wifi, maar ook de gemiddelde houding van de gemiddelde medewerker laat te wensen over.


Hoi @KuijsP, We denken graag even mee, ik ben wel benieuwd naar de vragen die Joep hierboven stelt. Kun je dit toelichten?
We hebben hier ook een handig topic over!

Gedaan 


Hoi @KuijsP, We denken graag even mee, ik ben wel benieuwd naar de vragen die Joep hierboven stelt. Kun je dit toelichten?
We hebben hier ook een handig topic over!

Gedaan 

Tja, topic of niet, alles is inmiddels uiteraard gedaan wat gedaan moest worden. Ook is al erkend dat de fout ergens bij @Kpn ligt in hun systeem, wat dat dan ook mag betekenen. Feit dat ik vanaf dag aansluiting 7 maart, tot en met vandaag (zojuist nog, 8 april 1448u) constant wegvallende wifi heb waardoor problemen blijven opstapelen. Als dan ook afgelopen vrijdag word beloofd dat ik vandaag om 0900u word teruggebeld en dat vervolgens niet gebeurd... Ikzelf WEER moet bellen en dan de meest chagrijnige medewerker die ik ooit heb meegemaakt aan de lijn krijg, dan ben ik eigenlijk in staat om maar gewoon even hoofdkantoor binnen te gaan stappen. Inmiddels alles bij elkaar ruim 5,5 uur aan de telefoon, vanaf dag 1 problemen en niets is opgelost! Chapeau!


Bij een wegvallende verbinding is bellen altijd wel het handigst omdat je daar meteen contact hebt en de lijn dan ook uitgelezen kan worden. Als er al monteurs langs geweest is zal hij zijn bevindingen in het ticket hebben vermeld. Als het probleem niet opgelost is wordt daar ook rekening mee gehouden bij een nieuw ticket.

Als de monteur geconstateerd heeft dat aan onze kant alles goed zit maar de oorzaak ergens in je aansluiting zit is het natuurlijk een ander verhaal, maar ook dan denken we hier graag met je mee.
Wat voor wifibooster gebruik je precies? Je gebruikt verder geen switches/routers of andere netwerkapparatuur zoals @Joep1965 noemt?


Je hebt het over een “wifi booster”. Wat voor een is dat, een Superwifi2 van kpn?

Zijn de tv ontvangers, TV+ dus, via wifi verbonden?

 

2 tv's, 2 mobiele telefoons, 2 tablets, een Xbox en een wasmachine en droger

Dan is 4 Gb/s zwaar over de top. Dit redt je al ruimschoots met 200 Mb/s. Zonde van je geld dus.

vb. TV stream 14,2 Mb/s 1-10, 221-223 en 233-238 overige 7.2 Mb/s

Bellen met mobiel via VoWifi 1 Mb/s. Streamen op een mobiel ca. 6 Mb/s (KPN TV app).

Netflix HD 5 Mb/s; 4k 15 Mb/s

Xbox met online gamen max 30 Mb/s

Wasmachine en droger zullen niet continu verbinding hebben. Met de app zal het om een paar Mb/s gaan.


Bij een wegvallende verbinding is bellen altijd wel het handigst omdat je daar meteen contact hebt en de lijn dan ook uitgelezen kan worden. Als er al monteurs langs geweest is zal hij zijn bevindingen in het ticket hebben vermeld. Als het probleem niet opgelost is wordt daar ook rekening mee gehouden bij een nieuw ticket.

Als de monteur geconstateerd heeft dat aan onze kant alles goed zit maar de oorzaak ergens in je aansluiting zit is het natuurlijk een ander verhaal, maar ook dan denken we hier graag met je mee.
Wat voor wifibooster gebruik je precies? Je gebruikt verder geen switches/routers of andere netwerkapparatuur zoals @Joep1965 noemt?

Aha, de typische reactie van "de oorzaak ergens in je aansluiting..." Helaas geen woord over misschien verkeerde aanleg glasvezel aansluiting, verkeerde aanleg glasvezel dat naar binnen gaat, verkeerde modem (modem14 waarmee naar eigen zeggen van kpn medewerkers kpn nog zeer weinig ervaring heeft. Niets over verkeerde modem icm te hoog (4gig) abonnement waardoor fouten in de lijn ontstaan, enz enz. Overigens zijn bovengenoemde zaken allemaal door kpn medewerkers genoemd als mogelijk iets en niet door mijzelf bedacht. 

 

Maar ik zal itt andere wèl uw vraag beantwoorden door te zeggen: geen andere netwerk apparatuur, en welk super wifi booster? De ronde met het groene lampje! 

 

Tot slot: er is (al eerder gezegd, maar ter verduidelijking hierbij nogmaals) geconstateerd door jullie dat het probleem onmogelijk door eigen toedoen is ontstaan. Bovendien speelt het vanaf dag van aansluiting en dus nu al een maand! Dank voor het begrip hiervoor! En om u nog even te quoten: bellen is altijd handig bij wegvallende verbinding, als ik dat zou doen dan dien ik 4-5 keer per dag te bellen met een gemiddelde wachttijd van 10 en vervolgens een gesprek van een minuut of 30-35. We hebben alles bij elkaar al ruim 6,5 uur met kpn aan de telefoon gezeten vanaf 7 maart, maar ik zal uw tip in het hoofd houden.

 

Nogmaals, dank voor het tonen van begrip vanuit kpn voor dit zeer frustrerende, te lang aanhoudende probleem en de belachelijke houding van nu al 2 medewerkers aan de telefoon die gewoon ophangen! Gelukkig ben ik in de gelegenheid het hoofdkantoor binnen te stappen alhier en daar iemand te spreken mocht dit euvel niet binnen zeer korte tijd worden opgelost.


Maar is het nou de wifi die uitvalt of valt de bekabelde verbinding ook uit? Maw gaat er een alarmlampje branden op het glasvezelkastje of jet modem. Als dat namelijk niet gebeurt dan is er niets mis met de verbinding maar dan gaat het mis na het modem. 


Maar is het nou de wifi die uitvalt of valt de bekabelde verbinding ook uit? Maw gaat er een alarmlampje branden op het glasvezelkastje of jet modem. Als dat namelijk niet gebeurt dan is er niets mis met de verbinding maar dan gaat het mis na het modem. 

Volgens mij is dit een vreemde vraag gezien de titel van dit gesprek. Maar men wil graag duidelijke antwoorden hier heb ik begrepen... Inmiddels is er weer een monteur geweest, problemen niet verholpen, het betreft WIFI. Dat geeft de foutmelding namelijk iedere keer weer op de televisie. Verder, om dus maar duidelijk te zijn, is er geen bekabelde verbinding. Dat zou ook geen verschil maken (zeggen kpn monteurs ook!), omdat het het wifi signaal betreft. Dus je kunt bepaalde zaken bekabeld aansluiten, maar dat neemt het wifi probleem niet weg. Dus @Kpn , inmiddels, inclusief de installatie monteur in totaal 3x een monteur geweest, modem EN glasvezel kastje vervangen en nog houd dit probleem aan. 

 

Oh en om helemaal volledig te zijn, er branden altijd groene lampjes op modem en glasvezel kastje. 

 

Het woord compensatie zal vanaf nu in telefonisch contact gebruikt gaan worden, want dit is belachelijk! 

 

Overigens "hoor" en zie ik hier ook geen enkele oplossing danwel suggesties tot oplossing. Het is schijnbaar een zeldzaam issue. 

 

Bedankt voor het meedenken en begrip voor het feit dat op 7 maart alles is aangesloten en vanaf die dag tot en met dit moment er problemen zijn! Chapeau!


Als het niet werkt nadat de monteur weg is kun je hierover het beste toch weer met ons bellen om dit aan het ticket te laten toevoegen.


Reageer