Skip to main content

Ik moet om de 1 a 2 weken de kpn manager draaien omdat mijn snelheid in een deel van de woning (niet groot dus zou makkelijk moeten kunnen) van 160 MB naar 5 of minder MB zakt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? 

Nee dat zou niet moeten.welke experiabox heb je? Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi?


Ik heb geen kabels en haal normaal 160/60 maar vanochtend en bepaalde ruimten 0,66 down ipv 160…. 3x de kpn manager, 5 kwartier verder en weer op 150…. ik word er een beetje moe van. Geef nu ook paar keer in de week online les en als ik hier niet op let ben ik “de zwakste schakel” zoals vorige week toen al mijn cursisten lekker contact hadden en ik 3 kwartier “eruit” lag


Ik heb de nieuwste box, net overgestapt van Ziggo...


Ik geef online les en heb continue enorme schommelingen in mijn internetsnelheid, kan dan vaak ook niet normaal lesgeven. Dit zou een betrouwbaar netwerk zijn. Ik heb vele malen de wifi manager ingezet maar dit kost me gemiddeld ook 2 a 3 uur per week om te meten en te herstarten, ook resetten helpt nauwelijks (gaat hij van 20 naar 40 MB). Een versterker met 10 kleine stapjes naar de router op dezelfde verdieping lijkt me kansloos als de schommelingen zo groot zijn (soms 0,66 MB down). Net van Ziggo weg maar dacht dat het niet slechter kon. Prachtig TV beeld maar dit is echt onbetrouwbaar (vanmiddag weer contact gehad met de klantenservice en toe lag zelfs de KPN WIFI manager eruit. Het kan toch niet zo zijn dat ik elke dag moet meten en repareren voor ik mijn lessen inga??

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Je gaat me toch niet vertellen dat je online je werk doet via Wi-Fi??? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Wellicht de telefonische monteur inschakelen. Ik heb dankzij de monteur nu stabiel wifi netwerk. Had met de instellingen vd router te maken( v10a) .

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Dag @Andre19. Van harte welkom hier. Je topics heb ik samengevoegd en ik wil je vragen om je vragen/opmerkingen rondom dit topic hier te stellen. Dan houden we het overzichtelijk. 

Het is zeker niet de bedoeling dat je snelheid zo extreem fluctueert. Is dat alleen via WiFi aan de orde? Wil je eens zowel bekabeld (rechtstreeks met een laptop of PC op je modem) als via WiFi een speedtest doen? Zorg er daarbij voor dat je andere apparaten die gebruikmaken van internet uitschakelt. Wil je de resultaten hier delen? 

Als het probleem alleen via WiFi speelt, wil ik je eerst adviseren om de stappen te doorlopen in het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi. Ik heb begrepen dat je de WiFi Manager ook al had doorlopen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat hieruit naar voren is gekomen. Kun je dat toelichten? Verder ben ik wel benieuwd waar je modem precies staat. 

Zou je ten slotte je profiel  aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik je verbinding doormeten.


Kabels: ik heb geen kabels en zou dat dan moeten uitrollen van router naar kamer waar ik zit. De afstand is ongeveer 7 meter lopen. Ik zou voor deze test dus een rol van 10 meter moeten kopen?? 

 

Speedtest: doe ik vele malen per dag. Op dit moment prima in orde. Gisteren zelfde moment helemaal niets (onder de 20 MB). Ik heb ook foto bijgevoegd van speedtest zoals je kunt zien van 10 testen binnen 2 uur. Lijkt me niet OK toch?

 

Pogingen gedaan; ik heb alle pogingen al gedaan alleen nog niet de optie van kanaal wijzigen. Wel de WIFI manager bv al 50x, die zoekt toch ook een andere weg op de router?? soms beter, vaak niet beter, aanhouden 3 a 4x geeft wel wat verbetering. De foto geeft toch duidelijk aan wat daar is uitgekomen...nog steeds onstabiel op de gekste momenten.

Het is dan ook niet te voorspellen wanneer de boel geheel inzakt. Ik zat gisteren een webinar te volgen en kon na 2 minuten wel stoppen. Alles gemist, verbinding was 10 MB ipv de normale snelheid. Stilstaand beeld met foutmeldingen, na van alles gedaan te hebben...


Als ik het goed begrijp zit je op 7 meter afstand van je modem. Heb je het modem in een meterkast staan? Is de verbinding vlak naast je modem wel stabiel? Je hebt geen ethernetkabel in huis? Daarmee zou je een laptop of PC op je modem aan kunnen sluiten en bekabeld een speedtest kunnen uitvoeren. Het is wel echt van belang dat je ook een bekabelde speedtest doet, zodat we weten of het probleem ook rechtstreeks op je modem speelt. Op die manier weet ik ook wat er verder onderzocht moet worden. Met alleen een speedtest via WiFi op je toestel kan ik niet verder. 

Verder zie ik geen foto van de uitkomst van de WiFi Manager. Als het goed is komt er uit de WiFi Manager een bepaald resultaat naar voren. Wil je dat resultaat delen? 

Wel lees ik nu dat je ook hebt gebeld en mijn collega je een nieuw modem heeft toegestuurd. Merk je verbetering met dit nieuwe modem? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 
 


Is de speedtest die je laat zien naast je modem gedaan of vanuit de kamer waarin je werkt?


Je gaat me toch niet vertellen dat je online je werk doet via Wi-Fi???

Bij vele apparaten heb je geen keus, geen aansluiting op het apparaat, in zo’n geval zet ik een wifi punt aan een kabel dicht bij de probleem plek. In mijn geval een oude fritzbox, dat het dan niet het zelfde netwerk(naam) is dat maakt me niet uit.

Bij een fritzbox kun je ook nog het wifi vermogen omlaag zetten, tot 6%.

Da’s wel zo netjes in een druk bezette wifi omgeving.

 


De resultaten uit de WIFI manager waren o.a. huur een monteur in voor 50,-- (2x klikken en het antwoord door Corona is er geen monteur), je krijgt een gratis monteur (2x klikken en antwoord door Corona is er geen monteur en koop nu een versterker (wat mijn overbodig lijkt). Intussen zou ik een V10A krijgen en mocht ik mijn V10 omruilen. Deze haal ik gisteren op en pak ik uit:  in de doos wederom een V10 (dezelfde dus)….

Ik heb deze toch aangesloten en na direct aansluiten werden er snelheden gehaald die voor mij ongekend waren (tot s’avonds laat) van 240MB. Dit had ik nog nooit meegemaakt. 

Vanmiddag draai ik wederom de wifimanager nadat ik de boel zie vertragen. de Wifi manager geeft 11 MB aan en na de verbetering reageert de knop “meten” niet meer (gebeurd vaker) dus dat beeld kan ik niet laten zien. Daarna inderdaad een stuk kabel gevonden en aangesloten; daar kwam weer 160 MB uit met kabel en mijn telefoon op wifi direct daarna ook ongeveer hetzelfde. De kabel eruit getrokken en mijn laptop daarna nog een keer getest...wederom 160 MB. Kortom nu weer opgelost na 2x wifi manager draaien. Uit ervaring weet ik intussen dat het wel even weer zo blijft maar weer wachten tot de boel instort. Als ik het de volgende keer merk dan stop ik direct de kabel erin om ook te testen. Dit te kijken of WIFI en Kabel verschillen geeft. Het blijft een gek raadsel. Vlak voor het sluiten van deze mail geeft hij zelfs 179 MB?? ik snap er niks meer van….ik blijf nog wel even bezig.

 


Gisteren tegelijkertijd met WIFI en met Kabel: Wifi 10 MB en zoals je ziet met kabel geen probleem. Het gekke daarbij is als je de kabel eraf haalt (weer met WIFI)  dan is de eerste meting ook hoog, de tweede lager en soms de derde nog lager. Op een ander moment weer (zoals nu ook net zo hoog als met kabel) deze wisseling is om gek van te worden. Telefoon of PAD hebben hier natuurlijk ook last van (daar kan geen kabel aan 🙂


Ik snap dat het ontzettend frustrerend is dat de snelheid via WiFi zo fluctueert. Dat is ook niet de bedoeling. Wel begrijp ik dat je inmiddels met een kabel hebt getest en de snelheid bekabeld wel in orde is. Als ik je verbinding doormeet, dan zie ik ook geen bijzonderheden. Je verbinding is stabiel en de snelheid die binnenkomt bij je Experia Box is in orde. Als je de stappen in het topic met oplossingen voor wegvallende en trage WiFi hebt doorlopen en je merkt geen verbetering, dan wil ik je toch adviseren om te wachten tot er weer mogelijkheden zijn om een afspraak in te plannen met een WiFi monteur. Tot die tijd wil ik je adviseren om apparaten zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten. 


Hallo @Andre19, ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat de situatie zo duidelijk is. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan weet je me te vinden.


Vanaf januari overgestapt van Ziggo naar KPN (ruim 20? jaar al mobiel nummer lidmaatschap). Vanaf januari problemen met WIFI, enorme schommelingen in snelheid. Tientallel malen en uren WIFI manager helpt niets, uitslag je krijgt een monteur...die komt natuurlijk de afgelopen 2 maanden niet en geen uitzicht wanneer wel? Gisteren ook na WIFI manager ging mijn snelheid van 2 MB naar 3 MB. Kortom werkt niet. Ik wil graag WIFI en hoor dat nieuwe klanten een set krijgen zonder draadje gratis. Als en dan toch een oplossing misschien kan komen laat mijn als bijna nieuwe klant (terwijl ik ook mijn box al heb gewisseld), voorlopig ook die toepassing uitproberen. Nee hoor: u kunt gratis met een draadje krijgen! Maar ik wil zonder draadje; ik bestel melk en wil dan geen karnemelk (“ja maar dat is toch ook melk, dus passende oplossing). Uiteindelijk ga ik akkoord om toch maar iets te proberen...ik ga even een collega raadplegen….zie foto klantensdervice...ze kwam nooit meer terug en heb maar opgehangen...weer een half uur kostbare tijd hieraan verspilt...ik weet niet wat haar uurloon is maar mij als ZZP-er kost dit zo langzamerhand handen vol...Een serieuze optie natuurlijk om dit weer op te zeggen want de ervaring nu bijna op de helft van het jaarcontract is verschrikkelijk!! Je mobiel al zo lang ook ondergebracht en dan dit soort oplossingen (ook al is het CORONA-tijd, wees creatief en buig mee)…..FRUSTRATIE EN ONTEVREDEN TOT HET BOT….delen mag en wordt op prijs gesteld zou ik zeggen…

 

Admin: bericht samengevoegd met je bestaande topic


Natuurlijk is goed Wi-Fi door het hele huis prima te doen. Kpn helpt je daar bij en geeft je gratis Wi-Fi versterkers die je bekabeld aan moet sluiten. En dat werkt perfect weet ik uit ervaring. Dat jij geen kabels wil trekken kan kpn ook niets aan doen natuurlijk. 


Dag @Andre19. Ik kan me levendig voorstellen dat je baalt van de huidige situatie. Zeker als je dan contact opneemt en daar geen oplossing uit voortkomt. Nu lees ik dat de Experia WiFi's wel zijn aangeboden en dat kan kloppen. Als uit de WiFi Manager naar voren komt dat de WiFi niet toereikend is, dan kunnen de Experia WiFi's gratis worden opgestuurd. Het enige verschil met de SuperWifi punten is inderdaad dat je de Experia WiFi's beide bekabeld dient aan te sluiten. Ik kan er niet voor zorgen dat je de SuperWifi punten ontvangt in plaats van de Experia WiFi's. Beide zorgen ervoor dat je bereik wordt vergroot. 

Naar aanleiding van de klacht die je hebt ingediend kwam duidelijk naar voren dat je WiFi-snelheid in principe in orde is, maar deze vaak dropt en er daarom een monteur aan te pas moet komen. Op dit moment hebben we, zoals eerder ook aangegeven, niet de mogelijkheid om een afspraak met een gratis WiFi-monteur in te plannen. Hoe vervelend ook, het is echt wachten tot die mogelijkheid er weer is. Meer kunnen we op dit moment niet doen. 


Reageer