Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten met internet en tv. Nu heb ik gisteren stapsgewijs de handleiding gevolgd, maar mijn internet doet het nog steeds niet. Het lampje van services blijft oranje branden en het lampje van internet brandt helemaal niet. Er hangt in mijn meterkast een kpn Isra 2 kastje, de Y kabel heb ik daarin gedaan en de andere kant in het poortje van DSL. Vervolgens stroomadapter erin, maar niks werkt. Er ligt ook een losse wat ik denk een internetkabel in mijn meterkast. Ik dacht dat ik daar ook iets mee moest , maar ook met dat erbij werkt niks. Wat doe ik fout? Iemand tips en tricks? 

Dat is niet fijn. Een foto van de situatie in de meterkast zou helpen.

Nou spreekt u over een Y kabel. Die wordt gebruikt bij pair bonding, waarbij twee telefoonlijnen gebruikt worden om meer snelheid krijgen. Dan moeten 2 uiteindes (van de kabelkant waar 2 uiteindes zijn) beiden in het ISRA punt (meestal intern de aderparen rood/blauw en wit/geel) en de andere kant van de kabel in het DSL socket van het modem. Zo dus:

Als u geen ISRA hebt met twee aansluitingen dan zal 1 van de 2 uiteindes kunnen werken. 

Maar heeft KPN al gemeld dat de aansluiting actief is?
 


Figuur 5,6,7 en 8 heb ik allemaal aangesloten. Ja ik heb van de week al een smsje ontvangen dat internet actief is. Daarom snap ik dus niet wat er fout gaat.


@EsthervanGerven Heb je hier al gecheckt? Servicetool


Dan is het het beste om 0800-0402 te bellen en te zeggen dat u geen diensten hebt. Dan komt er een monteur.