Skip to main content

Goedemorgen,

Onlangs heb ik een brief van kpn ontvangen dat ik toestemming moest geven voor het graven van glasvezel naar mijn huis. Gebeld met kpn. Er zou eerst een schouwer langs komen. Toen kwam er iemand langs de deur met de vraag of ik accoord wilde gaan met het graven. Na een gesprek accoord gegeven. Nu krijg ik weer een brief met de vraag of ik toestemming wil geven??? Wat gaat er mis? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Lisette van Gorp ,

Bij ons in de buurt zijn ze ook bezig, en inmiddels heb ik enige ervaring in de mysterieuze wereld van de glasvezelaansluiting. 

Het aanleggen gaat in delen. Het kan zijn dat er gevraagd is om toestemming voor het graven in de tuin tot jouw voordeur. Daarna komt er een nieuwe graafploeg die de kabel doortrekt naar bv  jouw meterkast. 

Het kan zijn dat er voor beide graafmomenten toestemming gevraagd is op verschillende tijdstippen. 


@Noordzee Nee hoor, er is maar 1 veldje in de administratie voor toestemming. Geef je toestemming voor de aanleg dan is dat voor de tuinboring en de montage in huis. Voor die montage krijg je later wel een brief maar die is voor de afspraak zelf.

In dit geval: De schouwer is van de aannemer en noteert de toestemming in een app op zijn tablet. Dat moet synchroniseren naar het systeem van die aannemer en vanuit dat systeem moet het in de KPN administratie komen. Als 1 van die twee dingen fout ging komt het niet in de KPN administratie terecht en op een bepaald moment krijgen bewoners dan een herinnering om alsnog toestemming te geven.

@Lisette van Gorp Als je nu de QR code gebruikt in die tweede brief komt het direct in de KPN administratie terecht. 


@Ward_

Ik heb hier op het forum gemerkt dat dit per uitvoerder verschillend is. 

Bij ons is de straat zijn diverse mensen die wel toestemming gegeven hebben voor de aanleg tot de voordeur, maar niet voor het stuk naar binnen. (Dat krijg ik te horen van mijn buurtgenoten….)  


@Noordzee Nee hoor, er is maar 1 veldje in de administratie voor toestemming. Geef je toestemming voor de aanleg dan is dat voor de tuinboring en de montage in huis. Voor die montage krijg je later wel een brief maar die is voor de afspraak zelf.

In dit geval: De schouwer is van de aannemer en noteert de toestemming in een app op zijn tablet. Dat moet synchroniseren naar het systeem van die aannemer en vanuit dat systeem moet het in de KPN administratie komen. Als 1 van die twee dingen fout ging komt het niet in de KPN administratie terecht en op een bepaald moment krijgen bewoners dan een herinnering om alsnog toestemming te geven.

@Lisette van Gorp Als je nu de QR code gebruikt in die tweede brief komt het direct in de KPN administratie terecht. 

Maar er zit geen qr code in de brief. Het is een zelfde brief als de eerste brief


@Noordzee Nee hoor, er is maar 1 veldje in de administratie voor toestemming. Geef je toestemming voor de aanleg dan is dat voor de tuinboring en de montage in huis. Voor die montage krijg je later wel een brief maar die is voor de afspraak zelf.

In dit geval: De schouwer is van de aannemer en noteert de toestemming in een app op zijn tablet. Dat moet synchroniseren naar het systeem van die aannemer en vanuit dat systeem moet het in de KPN administratie komen. Als 1 van die twee dingen fout ging komt het niet in de KPN administratie terecht en op een bepaald moment krijgen bewoners dan een herinnering om alsnog toestemming te geven.

@Lisette van Gorp Als je nu de QR code gebruikt in die tweede brief komt het direct in de KPN administratie terecht. 

Maar er zit geen qr code in de brief. Het is een zelfde brief als de eerste brief

Dat is heel vreemd. Ik ben geen moderator op dit forum dus kan je gegevens niet zien,  maar ik werk wel bij KPN Netwerk. Ik wil wel eens kijken in de administratie.

Admin: post aangepast


Ha @Lisette van Gorp, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier een vraag aan de community stelt. Normaal gesproken kunnen wij (KPN Provider) deze vraag niet voor je beantwoorden. Daarvoor ben je bij KPN Netwerk aan het juiste adres. Maar zo te zien heb je geluk. @Ward_, kan je eventueel verder helpen. Zou je je forumprofiel willen invullen met je gegevens? Dan zorg ik ervoor dat we erna kijken :) 


Mijn ervaring is dat ik een brief kreeg van KPNNetwerk voor toestemming en later een keer iemand aan de deur die eveneens om toestemming vroeg. Toen ik vertelde dat ik online al toestemming had gegeven noteerde hij dat in zijn tablet en verdween weer.

De keer daarop kwam er een schouwer om te bekijken waar de glasvezel het beste naar binnen gebracht kon worden en waar het binnenshuis het beste afgemonteerd kon worden.

 


Hi Lisette, helaas geen reactie meer van je ontvangen. Ik ga er vanuit dat je vraag beantwoord is. Ik sluit hiermee je topic. Heb je toch nog vragen? Laat het dan gerust weten :)