Skip to main content

Wij hadden 2 jaar geleden de mogelijkheid om mee te doen met de aanleg van glasvezel in gemeente Montfoort. Dit glasvezel netwerk is aangelegd door E-Fiber. Wij hebben hiervan gebruik gemaakt en zijn toen overgestapt van KPN naar Tweak over het glasvezel netwerk van E-Fiber.

Wij maken nu geen gebruik van de meerwaarde van een snelle glasvezel verbinding en overwegen terug te gaan naar de goedkopere VDSL verbinding. Echter krijgen we nu te horen van providers die aanbieden via het KPN netwerk dat ze op ons adres geen aansluiting meer kunnen krijgen.

Waarom kan dit niet meer?

Via deze website van KPN https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8 kunt u de actuele beschikbaarheid op uw adres nakijken.


Op deze pagina wordt net als op pagina's van providers aangegeven dat DSL een optie is. Echter bij het aangaan van een contract wijgert KPN de aansluiting. Daarvoor wordt geen reden afgegeven. Deze zou ik wel graag willen krijgen.


Dan vrees ik dat de koperverbindingen in uw woonplaats uitgefaseerd zijn of gaan worden. Misschien dat @Ward_ dit kan bevestigen ?


Zeker niet. Als er geen glasvezelverbinding is waarop KPN kan leveren gaat de koper verbinding niet uit. Een aansluiting van E-Fiber is niet bestelbaar voor KPN.

Trouwens: in dat geval zou je op al die provider pagina's zien dat er geen DSL mogelijk is.

Hier moet iemand van Webcare meekijken naar de reden waarom KPN geen VDSL wil leveren.


Hoi @22Chris, welkom op het forum! Wil jij je forumprofiel invullen met je adresgegevens? Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt, dan kijk ik dit na.


Zojuist gegevens aangevuld 


Dank voor het invullen en je geduld, @22Chris. Ik heb zojuist gekeken en volgens onze systemen kun je zeker een koperabonnement krijgen op dat adres. Als ik op onze website kijk, dan is het ook gewoon bestelbaar. Dus dan zou het bij andere providers die via ons netwerk leveren ook geen probleem moeten zijn. 


Beste Erik,

 

Met nieuwe hoop nogmaals een poging gedaan om een abonnement af te sluiten over het KPN netwerk.

Helaas is deze weer opnieuw geweigerd. De provider krijgt de melding dat er geen lijn aanwezig is op ons adres.  

Zie onderstaand het bericht vanuit de provider.

 


Uw aansluiting in de centrale is misschien gebruikt om een ander adres aan te sluiten...


Het kan inderdaad zijn dat voor een bepaalde provider geen lijnen meer beschikbaar zijn totdat iemand anders opzegt en weer een lijn vrij komt. @22Chris 

Zo’n provider heeft een contract bij KPN Wholesale voor een bepaalde capaciteit en vol is vol.

 

 


Als dat het geval zou zijn dan kan hier tog duidelijk over gecommuniceerd worden?

De provider zelf zegt er verder niks mee te kunnen doen en verwijst me door naar mijn aansluiting.nl, als ik die bel geven ze aan er ook niks mee te kunnen doen en verwijzen ze me door naar KPN 088 006 3537. KPN geeft vervolgens aan dat het allemaal zou moeten kunnen en geeft aan dat de provider rechtstreeks contact moet opnemen met hun contactpersoon binnen KPN om tot een oplossing te komen. Waarvan de provider aangeeft dit te hebben gedaan en niet verder komt. Een doodlopend pad zonder duidelijke antwoorden.


Hè, jammer! Ik heb intern navraag gedaan en zal je op de hoogte houden!


Ik heb inmiddels onderstaande terugkoppeling mogen ontvangen: 

Ja het zou mogelijk zijn maar klant heeft geen actieve isra.

Dan kan komen om de kabel nog buiten ligt of dat er een breuk is etc.

Omdat dit te laten bekijken moet klant een haalbaarheidsonderzoek opstarten.

https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek

 

Dit zou je dus kunnen doen, @22Chris!


Dag Marcia, 

Bedankt voor de navraag.

Niet echt een bevredigend antwoord dat ik een betaald haalbaarheidsonderzoek moet starten om er achter te komen waarom een verbinding die in het verleden prima functioneerde nu onbruikbaar is. In huis is er niks veranderd.


Sodeju € 300 tot € 600 .…

En dan nog dit:

* Ga altijd bij de provider van je keuze na of zij diensten leveren op het adres of de adressen waarvoor je het haalbaarheidsonderzoek laat uitvoeren

Verder. Als je bij kpn zelf een aanvraag doet wat is dan het resultaat? Of heb je die ook al geprobeerd?

Bij welke heb je geïnformeerd voor een dsl aansluiting?