Skip to main content
Antwoord

Ik ben overgestapt naar Ziggo, moet ik het glasvezelmodem terugsturen?

• April 29, 2025
  • 6 reacties
  • 171 keer bekeken

Dag,

ik ben overgestapt naar ziggo en nu zie ik dat die het internet en tv aansluiten via de coax kabel. De monteur van kpn heeft deze box jaren geleden geïnstalleerd(denk ik), die heb ik dus niet meer nodig nu? Kan ik die laten zitten of moet ik die demonteren en terugsturen naar kpn? (Zie foto.)

of heb ik dit kastje ook nog nodig voor ziggo? Iemand die het begrijpt? Thanks alvast!

Beste antwoord door WMG-N

@Melle1994 

De stroomadapter uit het stopcontact halen. Het kastje en de stroomadapter laten zitten en niet meer gebruiken. Omdat misschien wil een volgende bewoner van jouw huis weer glasvezel gaan gebruiken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 29, 2025

Beste ​@Melle1994 laat de glasvezelkast, zoals op de foto s.v.p. zitten inclusief de netvoeding, die hoort net zo bij het huis als de gas-, stroom- en watermeter en het AOP van Ziggo.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 29, 2025

@Melle1994 Je mag uiteraard het glasvezel kastje wel stroomloos maken door de adapter uit het stopcontact te verwijderen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2025

Beste ​@Melle1994 laat de glasvezelkast, zoals op de foto s.v.p. zitten inclusief de netvoeding, die hoort net zo bij het huis als de gas-, stroom- en watermeter en het AOP van Ziggo.

thanks voor je antwoord, maar ziggo heeft niets met de glasvezelkast te maken toch? Dus hij kan van het stroom af?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2025

@Melle1994 Je mag uiteraard het glasvezel kastje wel stroomloos maken door de adapter uit het stopcontact te verwijderen. 

Super dankjewel voor je snelle antwoord!:)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2025

thanks voor je antwoord, maar ziggo heeft niets met de glasvezelkast te maken toch? Dus hij kan wel van het stroom af?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 29, 2025

@Melle1994 

De stroomadapter uit het stopcontact halen. Het kastje en de stroomadapter laten zitten en niet meer gebruiken. Omdat misschien wil een volgende bewoner van jouw huis weer glasvezel gaan gebruiken.