Skip to main content

Ik betaal 111,07 euro en een nieuwe klant betaald €99,98 per maand hoe kan dit??? En hun krijgen ook nog een tv. En ik als vaste klant die voor 500mbit betaald heb de slechtste internetsnelheid ooit, waarover ik meerdere malen contact heb gehad en waar jullie niks aan kunnen doen?????? Ben echt niet blij met jullie!!!! Ik heb 4 mobiele abbonementen en alles voor thuis bij jullie maar service ho maar... wees eens beter voor jullie bestaande klanten!!!

 

Het Pluspakket is gratis tegenwoordig als je ook mobiel van KPN hebt. Vanaf 1 november. Dat geldt ook voor u, maar is in die € 111,07 nog niet meegenomen.

Wat betreft de snelheid: meet eens bekabeld. Grote kans dat da gewoon in orde is.


Mijn wifi is gewoon überhaupt slecht en ik gebruik alleen wifi ik betaal niet voor niks zo veel. En ik heb nu al een factuur van november waarom staat het daar niet op dan? En daarbij komt dat is 6.99 en t verschil is meer


Mijn wifi is gewoon überhaupt slecht en ik gebruik alleen wifi ik betaal niet voor niks zo veel. En ik heb nu al een factuur van november waarom staat het daar niet op dan? En daarbij komt dat is 6.99 en t verschil is meer

U heeft 2 extra tv ontvangers. Maar op de onderste afbeelding zie ik er maar 1 staan.


Dat het Pluspakket nog niet op de juiste manier gefactureerd word is een bekend probleem. 


Om je verbinding te kunnen beoordelen moeten we toch echt de snelheid weten die je meet met een bekabelde pc of laptop.  Daar betaal je immers voor. Wifi is gratis!!


Mijn wifi is gewoon überhaupt slecht en ik gebruik alleen wifi ik betaal niet voor niks zo veel. 

U betaalt niet voor WiFi. U betaald voor internet tot op de Experiabox/KPN Box. Verdere verspreiding van internet in uw huis, bekabeld of via WiFi, is voor u zelf en maakt geen onderdeel uit van het abonnement.

Het werkt net als met water of met energie: na de meter is voor u zelf.


  • Met welk modem is dit?
  • Ben je met 5ghz verbonden, of de 2,4ghz?
  • Hoeveel meet je bekabeld?
  • Waar staat het modem ten opzichte van jezelf.
  • Meet je deze snelheid op mobiel?
  • Geven speedtests op andere apparaten dezelfde snelheden?

Om je verbinding te kunnen beoordelen moeten we toch echt de snelheid weten die je meet met een bekabelde pc of laptop.  Daar betaal je immers voor. Wifi is gratis!!

Maar die heb ik niet ij heb wel een xbox kan t daar ook mee


  • Met welk modem is dit?
  • Ben je met 5ghz verbonden, of de 2,4ghz?
  • Hoeveel meet je bekabeld?
  • Waar staat het modem ten opzichte van jezelf.
  • Meet je deze snelheid op mobiel?
  • Geven speedtests op andere apparaten dezelfde snelheden?

Ik stond naast de modem met het meten. Mijn modem is een experiabox v10


Om je verbinding te kunnen beoordelen moeten we toch echt de snelheid weten die je meet met een bekabelde pc of laptop.  Daar betaal je immers voor. Wifi is gratis!!

Maar die heb ik niet ij heb wel een xbox kan t daar ook mee

Yess


Mijn wifi is gewoon überhaupt slecht en ik gebruik alleen wifi ik betaal niet voor niks zo veel. En ik heb nu al een factuur van november waarom staat het daar niet op dan? En daarbij komt dat is 6.99 en t verschil is meer

U heeft 2 extra tv ontvangers. Maar op de onderste afbeelding zie ik er maar 1 staan.

OEpson ja inderdaad


Om je verbinding te kunnen beoordelen moeten we toch echt de snelheid weten die je meet met een bekabelde pc of laptop.  Daar betaal je immers voor. Wifi is gratis!!

Maar die heb ik niet ij heb wel een xbox kan t daar ook mee

Yess

Weet u ook hoe ik dat dan kan meten op een xbox?


Om je verbinding te kunnen beoordelen moeten we toch echt de snelheid weten die je meet met een bekabelde pc of laptop.  Daar betaal je immers voor. Wifi is gratis!!

Maar die heb ik niet ij heb wel een xbox kan t daar ook mee

U heeft toch wel een laptop? 

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943


Om je verbinding te kunnen beoordelen moeten we toch echt de snelheid weten die je meet met een bekabelde pc of laptop.  Daar betaal je immers voor. Wifi is gratis!!

Maar die heb ik niet ij heb wel een xbox kan t daar ook mee

U heeft toch wel een laptop? 

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Nee heb ik niet alleen een tablet en mobiel en xbox en tv


... een tablet en mobiel en xbox en tv

Wat moet je dan in vredesnaam met een 500 mbit abonnement? 🙄

Maar goed. Maakt verder niet uit. Laat gaan...


Wat moet je dan in vredesnaam met een 500 mbit abonnement? 🙄

Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad. Afhankelijk van de hoeveelheid tablets en mobiele telefoons moet 100 of misschien 200 al ruim volstaan. Scheelt weer een paar euro's per maand.

 

De snelheid die op wifi haalbaar is wordt door een enorm aantal externe factoren bepaald, van drukte in de omgeving, signaaldemping (te veel maar kan ook te weinig zijn), type apparatuur dat wifi uitzend, type apparatuur dat wifi ontvangt, antenne plaatsingen in de apparaten, stoorbronnen, de hoeveelheid apparatuur en ga zo maar door. 500Mbps halen op wifi is met de meeste mobiele telefoons en tablets niet of nauwelijks haalbaar, er zitten vaak goedkope chipsets in en de antenneplaatsing is over het algemeen ook niet iets om over naar huis te schrijven.

Maar dat terzijde zou een hogere snelheid dan dat je hier laat zien echt wel mogelijk moeten zijn met een Experiabox V10. Ik haal er regelmatig bij klanten thuis op een 200Mbps-abonnement de volle snelheid mee. Dan begin ik mij ook af te vragen hoe het modem is ingesteld, of de 5Ghz-band niet uit staat of dat het apparaat waarmee gemeten wordt geen gebruik kan maken van 5Ghz-wifi.

Op 2.4Ghz kun je hogere snelheden dan dat je hier laat zien wel vergeten, het is technisch mogelijk maar de frequentieband zit zo vol met rommel, van andere netwerken tot draadloze A/V-transmitters tot babyfoons tot drones tot magnetrons en zo kan ik nog wel even door blijven gaan. Alles gaat elkaar in de weg zitten en het sterkste apparaat wint dan, meestal zijn dat de apparaten die zich niet aan de wiif-standaarden houden en ook veel sterker uitzenden. Hier is helaas niets aan te doen. Je kan met een Wifi Analyzer-app de kanalen van de wifi opnieuw instellen om zo de beste te kiezen maar zo'n app zegt niets over wat er nog meer op de frequentieband zit wat zich niet aan de wifi-standaard houdt zoals de apparaten die ik net benoemde.

Met enige regelmaat is een wifi-probleem eigenlijk geen wifi-probleem. Ik had deze week een storingsbon waar er veel problemen waren met de wifi. Naast een bekabelde Experiawifi op zolder was de wifi nog steeds erbarmelijk, de andere keer was het goed maar mega traag. Na wat onderzoek kwam ik wat dingen tegen zoals wifi stickiness waarmee apparaten aan één access point (in dit geval het modem zelf) blijven vasthouden. Het andere probleem was een switch die geen IGMP Snooping ondersteunde waardoor de wifi enorm traag werd als er een tv aan ging. De dekking was overal prima maar de data-overdracht niet. Switch vervangen en het netwerk draaide weer als een zonnetje. Ik probeer hiermee aan te geven dat er bij wifi meer komt kijken dan alleen ‘hoe goed is mijn dekking’. Als er iets in het netwerk zit dat het netwerk verstoort zoals bijvoorbeeld een niet goed aangesloten Sonos-systeem of een powerline-adapter dan kan dat ook impact hebben op de wifi-snelheid.

Lang verhaal kort: wifi is moeilijk en ik zal het eerder kunst dan wetenschap noemen om een goed dekkend wifinetwerk te creëren waar stoorbronnen niet voor ‘dead-spots’ zorgen. De situatie is per woning (en zelfs per ruimte in de woning) compleet anders en overal is het weer opnieuw uitzoeken wat de beste manier is om te werk te gaan. 

 

Over de prijs kan ik kort zijn: als je al een Hussel-abonnement hebt dan zit er geen enkel prijsverschil tussen wat nieuwe klanten betalen en wat jij moet betalen voor hetzelfde pakket. Mogelijk verschilt het iets wat kortingen betreft maar verder zijn ze gelijk. De welkomstaanbieding krijgen nieuwe klanten en die zou jij ook ooit gehad moeten hebben.


 

(...) 

 

 

Nee heb ik niet alleen een tablet en mobiel en xbox en tv

 

Zit die xbox met een kabel aan de v10?

Zal in het menu staan, netwerk en dan test netwok connection.

 

Maar je hebt dus tablet en mobiel. Leg die eens naast elkaar en doe speedtests. Krijg je dezelfde resultaten?

 


(...) 

Nee heb ik niet alleen een tablet en mobiel en xbox en tv

 

Zit die xbox met een kabel aan de v10?

Zal in het menu staan, netwerk en dan test netwok connection.

 

Maar je hebt dus tablet en mobiel. Leg die eens naast elkaar en doe speedtests. Krijg je dezelfde resultaten?

 

Die gaven nagenoeg het zelfde weer en ja de xbox zit met een kabel op de experiabox. En ik heb absoluut geen verstand van internet en alles wat er genoemd word ik heb op advies van kon mijn internet verhoogd omdat ik dus problemen heb met de wifi


(...) 

De snelheid die op wifi haalbaar is wordt door een enorm aantal externe factoren bepaald, van drukte in de omgeving, signaaldemping (te veel maar kan ook te weinig zijn), type apparatuur dat wifi uitzend, type apparatuur dat wifi ontvangt, antenne plaatsingen in de apparaten, stoorbronnen, de hoeveelheid apparatuur en ga zo maar door. 500Mbps halen op wifi is met de meeste mobiele telefoons en tablets niet of nauwelijks haalbaar, er zitten vaak goedkope chipsets in en de antenneplaatsing is over het algemeen ook niet iets om over naar huis te schrijven.

Maar dat terzijde zou een hogere snelheid dan dat je hier laat zien echt wel mogelijk moeten zijn met een Experiabox V10. Ik haal er regelmatig bij klanten thuis op een 200Mbps-abonnement de volle snelheid mee. Dan begin ik mij ook af te vragen hoe het modem is ingesteld, of de 5Ghz-band niet uit staat of dat het apparaat waarmee gemeten wordt geen gebruik kan maken van 5Ghz-wifi.

Op 2.4Ghz kun je hogere snelheden dan dat je hier laat zien wel vergeten, het is technisch mogelijk maar de frequentieband zit zo vol met rommel, van andere netwerken tot draadloze A/V-transmitters tot babyfoons tot drones tot magnetrons en zo kan ik nog wel even door blijven gaan. Alles gaat elkaar in de weg zitten en het sterkste apparaat wint dan, meestal zijn dat de apparaten die zich niet aan de wiif-standaarden houden en ook veel sterker uitzenden. Hier is helaas niets aan te doen. Je kan met een Wifi Analyzer-app de kanalen van de wifi opnieuw instellen om zo de beste te kiezen maar zo'n app zegt niets over wat er nog meer op de frequentieband zit wat zich niet aan de wifi-standaard houdt zoals de apparaten die ik net benoemde.

Met enige regelmaat is een wifi-probleem eigenlijk geen wifi-probleem. Ik had deze week een storingsbon waar er veel problemen waren met de wifi. Naast een bekabelde Experiawifi op zolder was de wifi nog steeds erbarmelijk, de andere keer was het goed maar mega traag. Na wat onderzoek kwam ik wat dingen tegen zoals wifi stickiness waarmee apparaten aan één access point (in dit geval het modem zelf) blijven vasthouden. Het andere probleem was een switch die geen IGMP Snooping ondersteunde waardoor de wifi enorm traag werd als er een tv aan ging. De dekking was overal prima maar de data-overdracht niet. Switch vervangen en het netwerk draaide weer als een zonnetje. Ik probeer hiermee aan te geven dat er bij wifi meer komt kijken dan alleen ‘hoe goed is mijn dekking’. Als er iets in het netwerk zit dat het netwerk verstoort zoals bijvoorbeeld een niet goed aangesloten Sonos-systeem of een powerline-adapter dan kan dat ook impact hebben op de wifi-snelheid.

Lang verhaal kort: wifi is moeilijk en ik zal het eerder kunst dan wetenschap noemen om een goed dekkend wifinetwerk te creëren waar stoorbronnen niet voor ‘dead-spots’ zorgen. De situatie is per woning (en zelfs per ruimte in de woning) compleet anders en overal is het weer opnieuw uitzoeken wat de beste manier is om te werk te gaan. 

 

Over de prijs kan ik kort zijn: als je al een Hussel-abonnement hebt dan zit er geen enkel prijsverschil tussen wat nieuwe klanten betalen en wat jij moet betalen voor hetzelfde pakket. Mogelijk verschilt het iets wat kortingen betreft maar verder zijn ze gelijk. De welkomstaanbieding krijgen nieuwe klanten en die zou jij ook ooit gehad moeten hebben.

ik heb absoluut geen verstand van internet en alles wat er genoemd word ik heb op advies van kpn mijn internet verhoogd omdat ik dus problemen heb met de wifi maar dat haalt dus niks uit als ik t goed begrijp  ik heb geen babyfoon, sonos, powerline adapter en de magnetron daar is de stekker er altijd uit tenzij ik m nodig heb. En ik heb geen flauw idee hoe de modem is ingesteld. Ik heb een nieuwe Samsung telefoon met 5g ik neem aan dat die wel 5ghz meet. Ik gebruik ook vaak de kpn wifi manager. Maar zoals ik al zei ik heb er niet veel verstand van   ik had eerst een laptop maar die is helaas kapot. maar ook die gebruikte ik op de wifi omdat ik anders vanaf mijn gang  een kabel naar de woonkamer moest neerleggen. Ik heb destijds ook alles laten monteren door kpn.


We gaan u helpen op een begrijpbare manier.  Wat heeft u zoal aangesloten op het modem?


(...) 

ja dat komen we wel vaker tegen op het kpn forum ook (door mij zelf)

@Aurora2682als ik vragen mag wat moet je met een 500 mbit verbinding als je alles via wifi doet?

ik zelf heb 1gbit gehad bedraad haal ik dan 940mbit

via wifi ruim 600mbit maar moet je wifi apparatuur het ook kunnen

inmiddels heb ik het weer op 100mbit gezet snel zat

de 1gbit is meer voor mij als test doelen

zelfs het 50mbit pakket werkt hier prima met 4k netflix

100 is net iets fijner met meerdere gebruikers

 

 


Om je verbinding te kunnen beoordelen moeten we toch echt de snelheid weten die je meet met een bekabelde pc of laptop.  Daar betaal je immers voor. Wifi is gratis!!

Maar die heb ik niet ij heb wel een xbox kan t daar ook mee

Yess

Weet u ook hoe ik dat dan kan meten op een xbox?

Als je ongeveer de snelheid meet van het laagste/goedkoopste 50/50 KPN glasvezel abo en niet weet- of geen mogelijk hebt om de snelheid behorend bij abo te meten, dan laat je je mooi een poot uitdraaien door KPN met je 500/500 abo.

Wel goed voor andere klanten. Het is altijd beter dat er anderen zijn die het geld/inkomsten voor KPN ophoesten om heldesk enzo te bekostigen en toch geen capaciteit van de infrastructuur gebruiken.


Dag allemaal! Mooi om te zien dat dit topic goed gevonden wordt en dat iedereen met @Aurora2682 mee wil denken. @Aurora2682 Is de situatie inmiddels ietsje duidelijker voor je geworden? En kun je nog ingaan op de snelheid die je bekabeld kunt halen? 

Verder: om dit al uitgebreide topic overzichtelijk en toegankelijk te houden, heb ik enkele off topic reacties verwijderd en sommige berichten iets ingekort. 


Dag allemaal! Mooi om te zien dat dit topic goed gevonden wordt en dat iedereen met @Aurora2682 mee wil denken. @Aurora2682 Is de situatie inmiddels ietsje duidelijker voor je geworden? En kun je nog ingaan op de snelheid die je bekabeld kunt halen? 

Verder: om dit al uitgebreide topic overzichtelijk en toegankelijk te houden, heb ik enkele off topic reacties verwijderd en sommige berichten iets ingekort. 

@Bart_ ik weet niet hoe ik dit bekabeld kan meten aangezien ik momenteel geen laptop meer heb. En ik begrijp niet dat ik door kpn ben geadviseerd om sneller internet te nemen. Daarbij komt ook dat ik er ontzettend van baal dat kpn niet gratis de superwifi geeft aan bestaande klanten met wifi problemen. Wij hebben 4 mobiele abbonementen, internet,tv en vastbellen bij jullie en zijn al heel lang klant


Dag @Aurora2682 Wellicht is er iemand in je nabije omgeving die je kan helpen met het testen van de snelheid? De reden dat er hier op door wordt gevraagd, is omdat het belangrijk is om te weten wat er aan daadwerkelijke snelheid binnenkomt. Wifi wordt heel sterk beïnvloed door omgevingsfactoren en een verbinding via wifi is minder stabiel. Super Wifi's gratis weggeven aan iedereen is erg lastig. Als nieuwe klant kun je ze krijgen als welkomstaanbieding: toen jij klant werd heb je ook een mooie aanbieding gekregen. Gelukkig is er genoeg hulp beschikbaar om je te helpen met je wifi. Heb je onze wifi manager al eens gedaan? Dat raad ik je echt van harte aan. En lees ook vooral dit topic over wifi eens door.