Skip to main content

Ben er vandaag achter gekomen dat ik sinds 2015 teveel betaal voor de diensten die ik afneem bij de KPN. Ik heb een internet plus bellen thuis standaard abonnement en kwam er vandaag achter dat ik sindsĀ 2015 teveel hiervoor betaald hebt. Ik betaalde tot op dit moment voor internet 100 mbit plus vast bellen een bedrag van ā‚¬ 52,50 per maand. Ik wilde wat informatie hebben over mijn abonnement en heb vandaag contact gehad met de service desk. Het resultaat hiervan is dat ikĀ zojuist precies hetzelfde abonnement afgesloten heb voor een bedrag van ā‚¬ 44,50 per maand. De reactie van de medewerker was onthutsend, hij bevestigde dat ik sinds 2015 te veel betaald heb. Dit kan toch echt niet, had ik zelf geen initiatief getoond , dan zou ik tot lengte van dagen ā‚¬10 per maand teveel hebben betaald. Dit kan echt niet!!!!!

Ik ben nog zo van slag van mijn ervaring met de KPN dat ik het verkeerde bedrag noem. Het moet zijn ā‚¬ 55,03 per maandĀ  in plaats van de genoemde ā‚¬ 52,50.Ā 


In de kennisbank ā€¦

https://forum.kpn.com/kennisbank-administratief-141/overzicht-van-kpn-thuis-abonnementen-464282#Portfolio+2014

... zie ik staan Internet Standaard voor 44 euro.Ā 

Elk jaar voert KPN een prijsverhoging door. Dus die prijs is door de jaren heen steeds iets omhoog gegaan. Tot nu ā‚¬ 55.03Ā 

U had zelf gewoon beter op moeten letten en eerder uw abonnement om moeten zetten naar een nieuwere abonnementsvorm. Daarmee had u iets bespaart. Maar daar is nu niets meer aan te doen. KPN gaat echt niets terugstorten ofzo.


Dat is helaas de realiteit met ā€œstilzwijgende verlengingenā€ op abonnementen.Ā Ā Verzekeringen, internet, telefoon, energie allemaal hetzelfde.Ā 

Het loont om eens per jaar eens alles langs te gaan en te zien of het nog scherp staat, datĀ kan je best wat opleveren. Vaak gebeurt er wat jij ook aangeeft, een goed gesprek, een nieuwe vorm, een lagere prijs.


Dit is geen zuivere koffie. Als je uitgaat van de periode 2015 tot en met maart 2023 dan heb je het over bijna 100Ā maanden waar erĀ teveel betaald is. En de medewerker geeft het nog doodleuk toe ook! Dit kan echt niet!


Hallo @Randi1Ā die medewerker kan het wel helemaal verkeerd hebben. Het abonnement wat jij nu hebt is al weer 2e opgevolgd door andersoortige abonnementen en ieder soort abonnement heeft zijn eigen prijs. Of je teveel betaald hebt, durf ik te betwijfelen en mocht dat inderdaad zo zijn, dan had je al veel eerder aan de bel moeten trekken.

Je kunt hoogstens je huidige abonnement tegen het licht houden en waar nodig aanpassen.

Ā 


Beste Nick83, je verhaal klopt niet , de prijs is alleen maar naar beneden gegaan. Hoe kan het anders dat ik eerst voor het pakket ā‚¬55,03 betaal en nu voor exact hetzelfde pakket ā‚¬ 44,50.Ā 

Ik vindt je reactie tamelijk bot en dan uit ik mij voorzichtig, ik weet ook niet of dit het standpunt van de KPN is. Graag zou ik bevestiging willen hebben of dit officiƫle reactie is van KPN


Hallo @Randi1Ā , @Nick83Ā is een medeforumlid, net als jij en ik en gĆ©Ć©n medewerker van KPN.

Een medewerker van KPN, bij monde van een moderator kan binnen enkele dagen reageren.

Ā 


Beste JanD, ik mag er toch wel vanuit gaan dat de medewerker weet waar hij het over heeft. Hij vertegenwoordigd op dat moment wel de KPN. En alle gesprekken worden opgenomen, dus ook deze conversatie is terug te luisteren.


Beste JanD, bedankt voor de verduidelijking inzake Nick83. Ik maak voor het eerst gebruik van dit forum. Nogmaals bedankt!


Beste JanD, ik mag er toch wel vanuit gaan dat de medewerker weet waar hij het over heeft. Hij vertegenwoordigd op dat moment wel de KPN. En alle gesprekken worden opgenomen, dus ook deze conversatie is terug te luisteren.

Hallo @Randi1Ā dat is de theorie, de praktijk is helaas weerbarstiger.

Ā 

Ā 


Nick83 zegt juist dat je pakket uit 2015 tot heden ieder jaar omhoog is gegaan. Met zo'n gemiddeld 3,5 Ć  4 procent inflatiecorrectie. Dan kom je vast wel uit op zo'n 55 euro inderdaad.

Nick83 vergelijkt helemaal niet de prijs die je betaalde voor je oude pakket met die van de huidige pakketten.

Verder zijnĀ sinds kortĀ (23 januari 2023) pas de prijzen van internet only verlaagt. Dat was voor die datum 5 euro meer voor nieuwe klanten. En jij had er inmiddels zo'n 7 keer inflatiecorrectie overheen gehad. Dus te veel betalen voor dat oude pakket betwijfel ik.

En zo zie je maar. Af en toe eens checken en vernieuwen kan zeer lonend zijn.


Ik benĀ gemigreerd vanuit XS4All naar KPN.

Vorig jaar naar Hussel (heb nu wel zelf de FB gekocht) betaal ik voor verder een vergelijkbaar pakket ook 12.50 minder in de maand. Alleen geen FB support meer.

En ja dat moet je zelf signaleren en in gang zetten.

En het kan volgens mij best nog goedkoper als ze de email, de kpn veiligheid, de kpn cloud etc eraf zouden halen.Ā 


Beste Nick83, je verhaal klopt niet , de prijs is alleen maar naar beneden gegaan.

Vanaf het moment dat u een abonnement afsluit gaat u ieder jaar meer betalen. Want KPN voert ieder jaar een prijsverhoging door. Als u niets doet gaat de prijs voor u dus steeds omhoog.Ā 

KPN introduceert iedere 2 - 3 jaar nieuwe abonnementsvormen. Die zijn meestal iets gunstiger geprijst dan het voorgaande. Daarbij word ook soms in het eerste jaar de prijsverhoging voor dat nieuwe abonnement overgeslagen.Ā 

Maar als u niets doet profiteert u daar niet van. U heeft nog steeds dat oude abonnement wat in vergelijking tot de nieuwere abonnementen duurder is. Door de jaren heen kan dat verschil behoorlijk oplopen.Ā 

Heeft u teveel betaald? Ja. In bepaald opzich kunt u dat inderdaad zeggen ja. Maar dat ligt aan uzelf. U had zelf steeds uw abonnement aan moeten passen naarĀ de nieuwere abonnementsvorm.Ā 


Ik kreeg vandaag het volgende bericht: je hebt een nieuw privƩbericht ontvangen van KPN Webcare.

Weet iemand waar ik dit bericht kan vinden?


Hallo @Randi1Ā , binnen je profiel. Klik rechtsboven op je logo (R) dan klapt er eenĀ submenu uit en onderaanĀ zie je dan staat privĆ©-berichten (1)

Als je daar op klikt zie je het bericht.

Succes.

Ā 

Ā 


Ik kreeg vandaag het volgende bericht: je hebt een nieuw privƩbericht ontvangen van KPN Webcare.

Weet iemand waar ik dit bericht kan vinden?

Dan is er een topic van je op beantwoord gezet. De vraag is dan of het antwoord voldoende is. Aangezien dit je enige topic is betreft het dus deze.


Dat zal waarschijnlijk een automatisch bericht zijn wat iedereen krijgt die voor de eerste keer een topic start.

Ā 


Het is een privĆ©bericht datĀ iedereen krijgt die een vraag op het forum plaatst. Als het topic op ā€œbeantwoordā€ is gezet krijgt de topicstarter automatisch deze vraag via PBĀ van KPN Webcare:

Bedankt voor je vraag op het KPN Forum! Deze week is er een antwoord gemarkeerd in jouw topic. We horen graag of je tevreden bent met dit antwoord.


Het is een privĆ©bericht datĀ iedereen krijgt die een vraag op het forum plaatst. Als het topic op ā€œbeantwoordā€ is gezet krijgt de topicstarter automatisch deze vraag via PBĀ van KPN Webcare:

Bedankt voor je vraag op het KPN Forum! Deze week is er een antwoord gemarkeerd in jouw topic. We horen graag of je tevreden bent met dit antwoord.

Bedankt voor deze info, maar waar kan ik het gemarkeerde antwoord dan vinden?


Je hebt maar Ć©Ć©n topic aangemaakt en dat is het topic waarin we nu contact hebben. Ga helemaal naar boven en daar zie je hetĀ  Ā Ā  Ā lichtgroenĀ  Ā  Ā gemarkeerde antwoord.