Skip to main content

Ik betaal voor 30MB/s en krijg 20MB/s en het was eerst 10MB/s en dit is al 10 jaar lang zo dat het steeds langzamer word tot je er iets van zegt en dan word het weer omhoog geschroefd naar 30 MB/s voor een paar weken en daarna gaat het weer omlaag, tot je er weer over gaat klagen. Ik betaal 30 euro per maand voor dit zeer trage internet en ik kan voor 35 euro 100MB/s afsluiten bij een andere provider. Wat is dit KPN?

Meet u die snelheden via wifi of bekabeld vanaf modem aan bijv. een laptop en met de Ookla app?

Wat is op uw adres de beschikbare snelheid als u uw postcode en huisnummer  invult op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8 ?


Doet er niet toe, wat ik zeg is gewoon zo of je het nou geloofd of niet. voor hetzelfde geld kan ik zo overstappen naar 100mb/s bij een andere provider. KPN is gewoon met respect de aller slechtste provider van Nederland.


Op dit forum proberen klanten andere klanten te helpen met een oplossing zoeken. Ik begrijp dat je liever een klacht indient. Het handigste is om het via deze weg te doen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm


Weet ik, luister. 
Ik koop een durum, snijd die verkoper dan die durum doormidden en verkoopt hij hem dan voor het gehelde bedrag?
Andere klanten kunnen niet helpen met dit probleem, alleen KPN kan de snelheid verhogen of omlaag zetten.
Ik heb al zoveel klachtformulieren ingevuld, en het werd alleen van 10MB/s naar 20MB/s verhoogd.
Wat is nou de bedoeling van KPN hiermee?


Ha @Cat111222, welkom! Goed dat je het forum hebt gevonden! Even een korte uitleg: op het forum helpen klanten elkaar. Mocht je er onderling niet uitkomen, springt een moderator bij. Het is momenteel erg druk, dus dit kan een paar werkdagen duren. De andere users stellen goede vragen: het is écht van belang of je dit bekabeld of via wifi meet. Zij kunnen je dan verder op weg helpen. En kom je er dus niet uit, zullen wij over en paar dagen inspringen. 


Ik weet dat ze me alleen maar proberen te helpen en dat laat ik ook toe.
Haasaan kwam met een tegen antwoord zo van, als u het hier meet wat is dan uw snelheid…
Met respect dan ga ik toch echt even twijfelen over het linkje en klik ik er liever niet op, ik zeg niet dat er iets mis is met het linkje of met Hasaan, ik bedoel ik ben toch niet gek...
Ik test via bekabelt internet. Heb zelf al alle controles op de website gedaan. router gereset. uitgezet en opnieuw opgestart. Paar weken geleden werd het wel opgeschroefd van 10MB/s naar 20MB/s.
Ik betaal 34 euro per maand en kan via een andere provider voor 1 euro meer 100MB/s krijgen. zeg nou zelf het is belachelijk duur voor een belachelijk lage snelheid. het is 2022 en heb internet snelheid van 2002. hier is de speedtest. Mijn bal is goed over het net geslagen, nu is het aan KPN om de bal terug te slaan. Kom maar op ;)

 


@Cat111222 Als die andere provider Ziggo is dan klopt het wel dat je daar 100 Mbit voor 1 euro meer krijgt.

Maar als die andere provider niet Ziggo is,  dan zal deze leveren via dezelfde koperlijn als KPN. En dan kan deze dus ook niet meer leveren dan je nu bij KPN kan krijgen. En dus zeker geen 100 Mbit.

 

KPN zet niet bewust iets omhoog of omlaag. Het is de apparatuur die signaleert dat er iets mis is met de lijn en daarom de snelheid naar beneden brengt. Om de stabiliteit te verhogen.

Als je dat weer reset krijg je weer even een hogere snelheid. Maar zolang die lijn niet stabiel is begint het hele feest opnieuw. En dat is bij elke provider (behalve Ziggo dan).

Dus zo te horen is er een lijnmeting of iets dergelijks nodig vanuit KPN.


Zo te horen kan ik dus gewoon beter voor ziggo gaan een 100MB/s afsluiten.

Ik zeg ook niet dat het bewust is, het is gewoon zo dat het niet overeenkomt met de snelheid die staat in het contract.
Ik zou zeggen doe wat je kan KPN om het op te lossen, lijnmeting of iets dergelijks.
Ik geef het wel weer even de tijd en dan zie ik het dan wel weer.
Want dit klinkt toch echt in mijn ogen als een netbal. 15-0 voor mij ;)

 


@Cat111222 , als bovenstaande screendump van uw postcode en huisnummer is, zou ik per kerende post een glasvezel aansluiting aanvragen. Dan kunt u kiezen uit 50, 100, 200 of 1000 echte en constante Mbit/s. 


Ja dat is waar want nu kan ik niet eens een 4k youtube filpje kijken zonder dat de snelheid het bij kan houden :D


Ja dat is waar want nu kan ik niet eens een 4k youtube filpje kijken zonder dat de snelheid het bij kan houden :D

@Cat111222 , Heeft de screendump inderdaad betrekking op uw adres? Volgens deze gegevens heb je nl. de mogelijkheid tot gebruik van FttH (Fiber to the Home, oftewel glasvezel tot in je huis). Vul bij je profiel alle gevraagde gegevens in zodat een KPN moderator je over enige tijd verder kan informeren. Gaat deze bal weer over het net?  😀😐


@Cat111222 , als bovenstaande screendump van uw postcode en huisnummer is, zou ik per kerende post een glasvezel aansluiting aanvragen. Dan kunt u kiezen uit 50, 100, 200 of 1000 echte! Mbit/s. 

Inderdaad, @Cat111222 via 0800 0402 meteen een migratieverzoek van koper naar glas indienen, dan haal je je abo-snelheid, zowel down als up, zonder meerprijs.🙂

 

 


Ja we Jongens we gaan er even werk van maken. Die bal is over het net gegaan, goeie bal. ;)
Ik weet niet zeker of dat iets is voor mij om gelijk over te stappen naar fiber, via een koper verbinding 100MB/s zou wel goed genoeg zijn en wat makkelijker omdat het heel simpel zelf te instaleren is.
Ik wil zoiezo eerst even testen of 30MB/s goed genoeg is om een 4k youtube filpje te kijken zonder dat hij de hele tijd s s s s s s s st st st st sti sti stil komt te staan…. :D 


Ik wil zoiezo eerst even testen of 30MB/s goed genoeg is om een 4k youtube filpje te kijken zonder dat hij de hele tijd s s s s s s s st st st st sti sti stil komt te staan…. :D 

Dat moet gemakkelijk kunnen @Cat111222 , als er maar niet ook nog eens 10 andere familieleden druk aan het internetten gaan of gaan Netflixen, dan heb je echt meer bandbreedte nodig.

 


Nee, dat valt wel mee, we hebben al 2 internet aansluitingen op 1 adres, imv met iemand die thuiswerk doet en ervan verzekerd wil zijn dat die verbinding altijd werkt.
We kunnen hier al een kratje bier op tafel zetten en een feestje maken want de sfeer zit er goed in.


Even voor mijn beeldvorming @Cat111222. de screendump zegt ook dat er geen koper meer beschikbaar is op uw adres, maar dat klopt dus niet?


 we hebben al 2 internet aansluitingen op 1 adres

Een via de coaxkabelboer (Ziggo?) en de ander via de koper/glasboer (KPN?) @Cat111222 


Ja we Jongens we gaan er even werk van maken. Die bal is over het net gegaan, goeie bal. ;)
Ik weet niet zeker of dat iets is voor mij om gelijk over te stappen naar fiber, via een koper verbinding 100MB/s zou wel goed genoeg zijn en wat makkelijker omdat het heel simpel zelf te instaleren is.
Ik wil zoiezo eerst even testen of 30MB/s goed genoeg is om een 4k youtube filpje te kijken zonder dat hij de hele tijd s s s s s s s st st st st sti sti stil komt te staan…. :D 

Nog iets anders @Cat111222 , in gebieden waar glasvezel beschikbaar is gaat KPN koper op termijn afschakelen :  Uitzetten kopernetwerk | KPN Netwerk 

En uit eigen ervaring: als je glasvezel gewend bent wil je nooit meer terug naar een brak koperdraadje. Ik had ook max. 28/2,5 op 1500m van de centrale en geniet nu van 200/200 Mbit/s  


Ja, nu ga je me vast en zeker zeggen dat 2 ziggo abonnementen op 1 adres niet mogelijk is :D
Nou die krat bier is zo op zo te horen….


Ja, nu ga je me vast en zeker zeggen dat 2 ziggo abonnementen op 1 adres niet mogelijk is :D
Nou die krat bier is zo op zo te horen….

Hallo @Cat111222 ik zeg niks, ik houd me met KPN bezig en het proberen op te lossen van problemen bij mede forumleden. Wat wel of niet kan bij de kabelboer is niet mijn probleem.

 


Ja we Jongens we gaan er even werk van maken. Die bal is over het net gegaan, goeie bal. ;)
Ik weet niet zeker of dat iets is voor mij om gelijk over te stappen naar fiber, via een koper verbinding 100MB/s zou wel goed genoeg zijn en wat makkelijker omdat het heel simpel zelf te instaleren is.
Ik wil zoiezo eerst even testen of 30MB/s goed genoeg is om een 4k youtube filpje te kijken zonder dat hij de hele tijd s s s s s s s st st st st sti sti stil komt te staan…. :D 

Nog iets anders @Cat111222 , in gebieden waar glasvezel beschikbaar is gaat KPN koper op termijn afschakelen :  Uitzetten kopernetwerk | KPN Netwerk 

Nou, hopelijk komt het dan wel goed. Heb inderdaad van iemand anders in het verleden gehoord dat hun abonnement  verandert werd en die snelheid omhoog ging zonder extra kosten.
Ik verwacht het ergste, en hoop op het beste. ;)
wel een geruststelling, dankje.

 


Ja, nu ga je me vast en zeker zeggen dat 2 ziggo abonnementen op 1 adres niet mogelijk is :D
Nou die krat bier is zo op zo te horen….

Hallo @Cat111222 ik zeg niks, ik houd me met KPN bezig en het proberen op te lossen van problemen bij mede forumleden. Wat wel of niet kan bij de kabelboer is niet mijn probleem.

 

Ja, dat is waar.


Even voor mijn beeldvorming @Cat111222. de screendump zegt ook dat er geen koper meer beschikbaar is op uw adres, maar dat klopt dus niet?

Blijkbaar niet nee, het zou kunnen dat ze dus al bezig zijn met koper af te sluiten in de wijk.
Dat weet ik zelf dus ook niet.


Ja we Jongens we gaan er even werk van maken. Die bal is over het net gegaan, goeie bal. ;)
Ik weet niet zeker of dat iets is voor mij om gelijk over te stappen naar fiber, via een koper verbinding 100MB/s zou wel goed genoeg zijn en wat makkelijker omdat het heel simpel zelf te instaleren is.
Ik wil zoiezo eerst even testen of 30MB/s goed genoeg is om een 4k youtube filpje te kijken zonder dat hij de hele tijd s s s s s s s st st st st sti sti stil komt te staan…. :D 

Nog iets anders @Cat111222 , in gebieden waar glasvezel beschikbaar is gaat KPN koper op termijn afschakelen :  Uitzetten kopernetwerk | KPN Netwerk 

En uit eigen ervaring: als je glasvezel gewend bent wil je nooit meer terug naar een brak koperdraadje. Ik had ook max. 28/2,5 op 1500m van de centrale en geniet nu van 200/200 Mbit/s  
Ja glasvezel is wel gruwelijk snel inderdaad, ook een lekkere lage ping voor degene die dat interessant vinden.

 


Hallo @Cat111222 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer de status van jouw aansluiting zien en kun je ook zien op welke termijn koper afgeschakeld wordt.