Skip to main content

Ik betaal voor 30MB/s en krijg 20MB/s en het was eerst 10MB/s en dit is al 10 jaar lang zo dat het steeds langzamer word tot je er iets van zegt en dan word het weer omhoog geschroefd naar 30 MB/s voor een paar weken en daarna gaat het weer omlaag, tot je er weer over gaat klagen. Ik betaal 30 euro per maand voor dit zeer trage internet en ik kan voor 35 euro 100MB/s afsluiten bij een andere provider. Wat is dit KPN?

Hallo @Cat111222 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer de status van jouw aansluiting zien en kun je ook zien op welke termijn koper afgeschakeld wordt.
Oh, vet nog 175 dagen.
Top Beste mannen, dankje.

 

 


Even voor mijn beeldvorming @Cat111222. de screendump zegt ook dat er geen koper meer beschikbaar is op uw adres, maar dat klopt dus niet?

Blijkbaar niet nee, het zou kunnen dat ze dus al bezig zijn met koper af te sluiten in de wijk.
Dat weet ik zelf dus ook niet.

Nee. Dat nog niet. Maar vooruitlopend op de definitieve uitschakeling van dat koper op jouw adres wordt het wel vast dicht gezet voor nieuwe abonnementen. Bestaande abonnementen blijven wel lopen (tot die uitschakeling). 

Daarom zien we in die screendump dat koper niet beschikbaar is. 


@Cat111222 , de kratjes zullen inmiddels wel leeg zijn, het net opgeruimd en de ballen weer ingeleverd bij de scheids 🎾 🍺 😉.  Blijft voor mij toch de vraag over: welke provider biedt vandaag de dag nog een abonnement aan van max. 30 Mb/s over koper? 


Youfone heeft ze nog tot 30 Mb/s en Budget zelfs tot 20 Mb/s Internet en TV Vergelijken | Alle Aanbieders & Acties 2022 (prijsvergelijken.nl)


Youfone heeft ze nog tot 30 Mb/s en Budget zelfs tot 20 Mb/s Internet en TV Vergelijken | Alle Aanbieders & Acties 2022 (prijsvergelijken.nl)

 

Maar dan moet je adres niet geblokkeerd zijn voor nieuwe koperabonnementen zoals in het geval van de topicstarter. En aangezien er circa 2,5 miljoen adressen al op die manier geblokkeerd zijn (omdat er glasvezel in huis of voor de deur ligt en direct aan te sluiten is), wordt de spoeling langzaam maar zeker dunner.


Youfone heeft ze nog tot 30 Mb/s en Budget zelfs tot 20 Mb/s Internet en TV Vergelijken | Alle Aanbieders & Acties 2022 (prijsvergelijken.nl)

Maar dan moet je adres niet geblokkeerd zijn voor nieuwe koperabonnementen zoals in het geval van de topicstarter. En aangezien er circa 2,5 miljoen adressen al op die manier geblokkeerd zijn (omdat er glasvezel in huis of voor de deur ligt en direct aan te sluiten is), wordt de spoeling langzaam maar zeker dunner.

Ergo, @Cat111222 zal over koper nooit de 100 Mb/s kunnen krijgen bij die andere provider. KPN Netwerk is hierbij dus de bepalende (en afremmende) factor, niet de verschillende providers.   


Youfone heeft ze nog tot 30 Mb/s en Budget zelfs tot 20 Mb/s Internet en TV Vergelijken | Alle Aanbieders & Acties 2022 (prijsvergelijken.nl)

 

Maar dan moet je adres niet geblokkeerd zijn voor nieuwe koperabonnementen zoals in het geval van de topicstarter. En aangezien er circa 2,5 miljoen adressen al op die manier geblokkeerd zijn (omdat er glasvezel in huis of voor de deur ligt en direct aan te sluiten is), wordt de spoeling langzaam maar zeker dunner.

Ergo, @Cat111222 zal nooit de 100 Mb/s kunnen krijgen bij die andere (over koper) provider. KPN Netwerk is hierin de bepalende (en afremmende) partij, niet de diverse providers.   

KPN remt niets af, biedt glasvezel tot 1 Gigabit.

 


Youfone heeft ze nog tot 30 Mb/s en Budget zelfs tot 20 Mb/s Internet en TV Vergelijken | Alle Aanbieders & Acties 2022 (prijsvergelijken.nl)

Maar dan moet je adres niet geblokkeerd zijn voor nieuwe koperabonnementen zoals in het geval van de topicstarter. En aangezien er circa 2,5 miljoen adressen al op die manier geblokkeerd zijn (omdat er glasvezel in huis of voor de deur ligt en direct aan te sluiten is), wordt de spoeling langzaam maar zeker dunner.

Ergo, @Cat111222 zal nooit de 100 Mb/s kunnen krijgen bij die andere (over koper) provider. KPN Netwerk is hierin de bepalende (en afremmende) partij, niet de diverse providers.   

KPN remt niets af, biedt glasvezel tot 1 Gigabit.

 

Ik schreef ook : "over koper". 


TS heeft ten minste nog verbinding via koper. Op mijn adres was koper niet eens beschikbaar om een abonnement op af te sluiten, want maar helemaal 1 Mb/s 😏 Net genoeg voor de vaste telefoonaansluiting.


Nou beste mannen van het goeie leven, Heb ondertussen nog een speedtestje gedaan.

De snelheid word gewoon steeds langzamer>
Vind het wel een slap excuus van KPN om te zeggen dat de snelheid lager is omdat anders de verbinding niet stabiel is.
Stel je voor joh dat je bij de patatzaak een frikandel bestelt, en hij hakt hem doormidden en vraagt het volle bedrag, en dat je dan zegt, joh, waarom hak je hem nu door. Dat hij dan zegt, ja anders dan is die frikandel niet stabiel…..
Gelukkig kan ik er nog om lachen.
En KPN vast ook want die zijn er vandoor met de centen!
 


Hallo @Cat111222 , dat is een geldige reden,  internet ontvang je via een bepaald profiel, 17a of 17b als voorbeeld, worden de kwaliteit van de verbinding slechter, schakelt het systeem terug naar een ander profiel voor een stabielere, maar langzamere verbinding, maar de omgekeerd kan ook, bij een betere verbinding wordt er weer opgeschaald.


Hallo @Cat111222 , dat is een geldige reden,  internet ontvang je via een bepaald profiel, 17a of 17b als voorbeeld, worden de kwaliteit van de verbinding slechter, schakelt het systeem terug naar een ander profiel voor een stabielere, maar langzamere verbinding, maar de omgekeerd kan ook, bij een betere verbinding wordt er weer opgeschaald.

Het kan best zo zijn dat het een geldige reden is.

Dat neemt niet af aan het feit dat de snelheid lager is dan staat in het contract.


Als je het contract goed leest staat daar “snelheid tot” en niet “snelheid”.

 

Waar jij nu over valt is iets dat al speelt vanaf de komst van ADSL. Ik had jarenlang een contract voor 20 Mbps maar kreeg maar 8 Mbps door de afstand naar de centrale.

 

Maar waarom schakel je niet over naar glasvezel? De glasvezel ligt toch al bij je thuis?

Dan krijg je gewoon waar je voor betaald (en meestal zelfs nog iets meer dan dat).

 


Hallo @Cat111222 , dat is een geldige reden,  internet ontvang je via een bepaald profiel, 17a of 17b als voorbeeld, worden de kwaliteit van de verbinding slechter, schakelt het systeem terug naar een ander profiel voor een stabielere, maar langzamere verbinding, maar de omgekeerd kan ook, bij een betere verbinding wordt er weer opgeschaald.

Het kan best zo zijn dat het een geldige reden is.

Dat neemt niet af aan het feit dat de snelheid lager is dan staat in het contract.

In het contract staat waarschijnlijk "tot 30 mbit". Dat kan dus ook 17 zijn. 

U heeft overigens wel een heel heel heel oud abonnement denk ik. Want KPN heeft al zeker 10 jaar geen 30 mbit abonnement meer. Het is 50 mbit of hoger tegenwoordig. 

Wanneer gaat u over op glasvezel? Want ... dat is natuurlijk de oplossing. 


@Cat111222 , denk dat alles nu wel gezegd is, hoop dat alles nu ook duidelijk is.

Mocht je er bij blijven dat je teveel betaald:  https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm


Hoi @Cat111222! Je hebt al flink wat hulp gehad zie ik met een hoop goede tips. Ik vat alles even samen: 

Je kunt een abonnement hebben met 100 Mbit/s snelheid, maar als er op je adres via de lijn niet meer dan, bijvoorbeeld, 20 Mbit/s mogelijk is dan kun je die snelheid niet halen. In je bestelbevestiging staat ook genoemd dat de snelheid van je abonnement alleen mogelijk is wanneer de (koper)lijn deze snelheid kan halen. Daarin staat ook welke snelheid in de praktijk maximaal haalbaar is op je adres. 

Dat is één, punt twee is dat er volgens je afbeelding glasvezel mogelijk is op je adres. Super! Daarmee moet je de 100 Mbit/s wel halen. Je kunt met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdagen tussen 9:00 - 17:00. Spreek in dat je wilt upgraden naar glasvezel, en dan kan mijn collega dit voor je in orde maken. Scheelt een hoop frustratie, en dan kan je met een krat bier hopelijk alle 4K filmpjes kijken die je wilt. 🙂


Hoi @Cat111222! Je hebt al flink wat hulp gehad zie ik met een hoop goede tips. Ik vat alles even samen: 

Je kunt een abonnement hebben met 100 Mbit/s snelheid, maar als er op je adres via de lijn niet meer dan, bijvoorbeeld, 20 Mbit/s mogelijk is dan kun je die snelheid niet halen. In je bestelbevestiging staat ook genoemd dat de snelheid van je abonnement alleen mogelijk is wanneer de (koper)lijn deze snelheid kan halen. Daarin staat ook welke snelheid in de praktijk maximaal haalbaar is op je adres. 

Dat is één, punt twee is dat er volgens je afbeelding glasvezel mogelijk is op je adres. Super! Daarmee moet je de 100 Mbit/s wel halen. Je kunt met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdagen tussen 9:00 - 17:00. Spreek in dat je wilt upgraden naar glasvezel, en dan kan mijn collega dit voor je in orde maken. Scheelt een hoop frustratie, en dan kan je met een krat bier hopelijk alle 4K filmpjes kijken die je wilt. 🙂


Ik ben niet gefrustreerd, het is gewoon zo dat soms de snelheid erg laag is via KPN en ik ben niet de enigste die dat meemaakt. Kost dat dan gelijk duurder? Is dat dan weer een abonnement zo van de maximale snelheid is dit, of je dat ook krijgt is een ander verhaal, en ik drink geen bier. Die krat had ik spreekwoordelijk op tafel gezet voor al die vriendelijke mannen die andere proberen te helpen.
Dank u vriendelijk voor je aanbod, zal er eerst wel even onderzoek naar doen of mensen die glasvezel via kpn afsluiten ook daadwerkelijk die snelheid krijgen. Voorkomen is beter dan genezen namelijk.


Hallo @Cat111222 als glasvezelgebruiker kan ik je op verschillende punten gerust stellen.

Een  glasvezelabonnement is in principe niet duurder dan een abo via DSL (koper), alleen de drager is anders, glas i.p.v.koper.

De snelheden bij glasvezel zijn in de regel 50/50, 100/100, 200/200, 500/500 (wordt uitgefaseerd) en 1000/1000Mbit/s.

Alle snelheden tot 500/500 geven in de regel meer snelheid, bijvoorbeeld 50/50 geeft in de praktijk 75/60 bij benadering als voorbeeld.

Een Gigabit-snelheid van 1000/1000 geeft in de praktijk plusminus 930/930Mbit/s een aanvaardbare snelheid bij dat abo.

Ik hoop dat je met bovenstaande gegevens wat kunt.

 

 


@Cat111222 Fijn dat er geen frustratie is. 😄 Wat het abonnement betreft, de kosten hiervan horen gelijk te blijven. Het wordt anders wanneer je bijvoorbeeld het abonnement zelf ook aanpast, of een erg oud abonnement is waarin glasvezel niet als optie aangezet kan worden, dan veranderen de kosten wel. Ik zie trouwens dat je je gegevens in je profiel hebt staan, dus heb even gekeken wat van toepassing is en ik zie dat je eerder een klacht in hebt gediend. Mijn collega's hebben je gebeld over de klacht, maar kregen je niet te pakken. Op 1 september is er een SMS verstuurd met een terugbelverzoek. Daarin vind je het nummer waarmee je kunt bellen en de pincode die je kunt gebruiken. Doe dit wel binnen 5 werkdagen, anders vervalt de terugbeloptie. Je komt dan gelijk bij de klachtenafdeling uit en die kunnen een hoop uitzoek en regelwerk voor je doen. Je kunt bij hen navragen wat de opties zijn voor overgaan naar glasvezel en of dit ook betekent dat je abonnement veranderd wordt. Zij kunnen je dan stap voor stap helpen. Je kunt voordat je belt ook gerust rondvragen naar de ervaringen met glasvezel, hierboven heb je er al één van @JanD 🙂


Hele topic doorgelezen. Maar waarom bent u niet direct na aanleg van het glasvezel overgezet, Cat111222? 

Bij mijn moeder in 2011 was dat binnen 3 weken na het binnenbrengen van de aansluiting.
En hier onlangs zelfs op dezelfde dag van binnenbrengen. 's Morgens nog een kale muur, later in de middag een werkende en gebruikte NT aan de muur.


@Cat111222 , tenslotte, wat mij betreft. Ik heb een 200/200 GPON-FTTH verbinding en dit is mijn snelheid:

Gemeten met mijn smartphone via wifi. Snelheid wijkt zelden of nooit af van deze waarden.


@Cat111222 Fijn dat er geen frustratie is. 😄 Wat het abonnement betreft, de kosten hiervan horen gelijk te blijven. Het wordt anders wanneer je bijvoorbeeld het abonnement zelf ook aanpast, of een erg oud abonnement is waarin glasvezel niet als optie aangezet kan worden, dan veranderen de kosten wel. Ik zie trouwens dat je je gegevens in je profiel hebt staan, dus heb even gekeken wat van toepassing is en ik zie dat je eerder een klacht in hebt gediend. Mijn collega's hebben je gebeld over de klacht, maar kregen je niet te pakken. Op 1 september is er een SMS verstuurd met een terugbelverzoek. Daarin vind je het nummer waarmee je kunt bellen en de pincode die je kunt gebruiken. Doe dit wel binnen 5 werkdagen, anders vervalt de terugbeloptie. Je komt dan gelijk bij de klachtenafdeling uit en die kunnen een hoop uitzoek en regelwerk voor je doen. Je kunt bij hen navragen wat de opties zijn voor overgaan naar glasvezel en of dit ook betekent dat je abonnement veranderd wordt. Zij kunnen je dan stap voor stap helpen. Je kunt voordat je belt ook gerust rondvragen naar de ervaringen met glasvezel, hierboven heb je er al één van @JanD 🙂

Oke, en met diezelfde kosten wat voor snelheid krijg ik dan via glasvezel?
En ik denk dat er een heel erg oud nummer staat.
Ik ben niet de baas in huis, ik moet dat allemaal eerst vragen of dat allemaal mag en als ik een nee krijg dan is het helaas pindakaas. Ook al betaal ik het zelf.


Quote van Cat111222: “Ik ben niet de baas in huis, ik moet dat allemaal eerst vragen of dat allemaal mag en als ik een nee krijg dan is het helaas pindakaas. Ook al betaal ik het zelf.”

Een (huis)baas die in deze tijd weigert dat er glasvezel in zijn pand aangelegd wordt, snijd zich zelf in de vingers. Nu is aanleg vaak nog gratis, Is KPN-netwerk vertrokken en men moet voor een enkel adres terug komen kost het gegarandeerd geld. 


Quote van Cat111222: “Ik ben niet de baas in huis, ik moet dat allemaal eerst vragen of dat allemaal mag en als ik een nee krijg dan is het helaas pindakaas. Ook al betaal ik het zelf.”

Een (huis)baas die in deze tijd weigert dat er glasvezel in zijn pand aangelegd wordt, snijd zich zelf in de vingers. Nu is aanleg vaak nog gratis, Is KPN-netwerk vertrokken en men moet voor een enkel adres terug komen kost het gegarandeerd geld. 

Kan het nog een keertje proberen te zeggen, want diegene denk dat heel het huis verbouwt moet worden om glasvezel aan te leggen. Lijkt me dat ze dat binnen 10 minuutjes hebben gedaan. en dat het allemaal niet zo veel voorstelt.


Je hebt nu 50 Mbit/s in je abonnement en voor de prijs die je er nu voor betaalt hebben we geen abonnementen momenteel. Het is ook maar de vraag of het abonnement omgezet moet worden, voor hetzelfde geld kan het huidige abonnement blijven zoals het is, maar dan via glasvezel. Daar kunnen mijn collega's telefonisch uitsluitsel over geven. 50 Mbit/s internet kost bij ons op dit moment €44,-. Het oude 06-nummer kan inderdaad verklaren waarom de klachtenafdeling je niet te pakken krijgt. Ik zie dat je 4 klachten in hebt gediend, maar opvolging wordt lastig als mijn collega's je niet kunnen bereiken. 😄’Zou je je forumprofiel nog aan willen vullen met het 06-nummer waar je wel bereikbaar op bent en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik die updaten, en gaat de communicatie en terugkoppeling in de toekomst makkelijker. Gezien de klachtenafdeling deze update niet krijgt raad ik dan het volgende aan:

Je kunt met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdagen tussen 9:00 - 17:00. Spreek in dat je wilt upgraden naar glasvezel, en dan kan mijn collega dit voor je in orde maken.

Ik kan geen lijntypes wijzigen (koper omzetten naar glasvezel), maar telefonisch kan dit wel. Mocht je, na overleg met de (huis)baas dit willen regelen, dan is bellen dus de weg om te bewandelen! 

Kan het nog een keertje proberen te zeggen, want diegene denk dat heel het huis verbouwt moet worden om glasvezel aan te leggen. Lijkt me dat ze dat binnen 10 minuutjes hebben gedaan. en dat het allemaal niet zo veel voorstelt.

Wat dit betreft, glasvezel aanleggen is zo gebeurd. Ik woon zelf in een appartement. Ze waren in 5 minuten door de buitenmuur heen geboord, en binnen 10 minuten was mijn glasvezelpunt binnen actief. Dat gaat dus allemaal best snel, op de informatiepagina van NetwerkNL kun je ook alle informatie vinden. 🙂