Skip to main content
Ik betaal voor 50 megabits en ik krijg veel minder is niet eerlijk

Als het om DSL gaat is het eerste pakket tot 50Mbit, Bij afsluiten van het pakket is er ook aangegeven wat de verwachte snelheid zou zijn.

Dit zal gelimiteerd kunnen worden door de lengte en hiermee de beperking van het kopernet.

Als u echter op glasvezel zit zou u wel gewoon deze snelheid moeten halen.


Ik krijg geen 50 megabits hoogstens 30 megabits

Ik krijg geen 50 megabits hoogstens 30 megabits

Hallo @AFIZE ik neem aan dat je de snelheid bekabeld gemeten hebt en dan zit je met je koperaansluiting net wat verder van de centrale dat je deze snelheid haalt, hoe verder van de centrale, hoe langzamer de snelheid, je abo is ook, zoals eerder binnen dit topic vermeld TOT 50Mbit/s en en geen 50Mbit/s, dat maakt het verschil.

 


 

Geef eerst maar wat meer info. 

  • Welk modem gebruik je?
  • Zit je op een glasvezel of koperverbinding?

Dan maakt nogal verschil, want met koper ben je afhankelijk van hoever je van de straatkast en/of centrale woont. Bij glasvezel haal je die 50 wel altijd.

 

Als je je postcode huisnummer invult op kpn.com. Dan zie je welke snelheid je kunt verwachten.

 

 


@AFIZE Welkom op het forum! Wat jammer dat je verwachtingen dan niet aansluiten bij de werkelijke snelheid. Ik zie dat Dennis, Laurens en Jan hier al op ingegaan zijn. Het hangt inderdaad af van het type verbinding je op dit moment hebt. Bij een verbinding over een koperlijn werken we met “snelheden tot” omdat door de aard van de techniek de snelheid minder kan worden door bijvoorbeeld de afstand tot de dichtstbijzijnde centrale. Wat voor een type verbinding heb je op dit moment in gebruik?