Skip to main content

We hebben al wekenlang waardeloze WiFi. Regelmatig valt de wifi gewoon helemaal weg en is er totaal geen verbinding. Hebben we wel verbinding is de wifi extreem langzaam. Op de bovenverdieping een WiFi versterker staan, maar ook die heeft regelmatig geen verbinding en moet je dus minimaal 5 keer per dag opnieuw verbinden, dan heb je er dus  ook niets aan, meeste tijd van de dag staat hij dus gewoon uit! We hebben een extra abonnement voor snellere WiFi, waar we uiteraard voor moeten betalen, maar we betalen nu dus voor snellere WiFi, maar ontvangen langzamere wifi! Echt hopeloos waardeloos.

Hallo @Ans1973 , je betaalt voor een snellere internetverbinding, bekabeld gemeten op 1 pc. Voor wifi betaaal je niets, dat is een service erbij.

Desalniettemin doet KPN veel moeite om klanten te helpen voor en betere wifi, zie de kennisbank binnen dit forum.

Succes.


Natuurlijk is bij jou ook goed wifi mogelijk @Ans1973 . Kan je iets meer vertellen over jouw netwerk? Welk type modem heb je? Welke wifi versterkers? Heb je tv van kpn? Geef zoveel mogelijk informatie dan helpen we je graag verder.


We hebben een extra abonnement voor snellere WiFi, waar we uiteraard voor moeten betalen, ...

Wat voor een abonnement is dat dan?


Ik heb de experia 10a, en 1 wifi punt en ook tv van kpn 


U betaalt € 4,99 extra voor "Sneller Internet" denk ik. Klopt dat?

Welke snelheid heeft u nu?


Ik heb de experia 10a, en 1 wifi punt en ook tv van kpn 

En is dat WiFi punt bekabeld aangesloten op de Experiabox? 


Nee, en ik wil het wifi punt ook niet bekabeld, want ik wil geen kabel door mijn hele huis trekken


Dan wordt het een stuk lastige om goede wifi te krijgen.

Eerst moet het signaal draadloos van modem naar wifi-punt en het wifipunt moet het verminderde signaal (door de draadloze aansluiiting op het modem) verspreiden in bepaalde ruimte(s).

Beter en stabieler is toch echt het wifipunt bekabeld aan te sluiten en als je toch de voorkeur geeft aan draadloos blijven gebruiken, het wifipunt niet verder dan ongeveer 5 meter van het modem af en het wifipunt gericht naar het modem.

 


Ik weet niet in wat voor huis je woont, en hoe oud deze is. Maar alle oude vier-aderige telefoonkabels hebben we 20 jaar geleden al laten vervangen door een UTP netwerkkabel. Wij hebben een WiFi-repeater op de eerste verdieping hangen die aan de kabel is gekoppeld, en daarmee volle snelheid haalt. 

 


Het probleem is dat de wifi steeds wegvalt. Als de wifi er is, dan is het wifipunt ook prima. Maar de wifi valt gewoon steeds uit


Hallo @Ans1973 als je glasvezel hebt haal dan de glaskast eens minimaa;l 2 minuten van de stroom en na herstart van de glaskast, geef dan de V10a eens een fabrieks-reset, dat wil vaak helpen.

Bij koper meteen met de reset van de V10a beginnen.

En daarna de wifiversterker een fabrieks-reset geven en weer even bekabeld aansluiten totdat het lampje weer blijvend groen blijft branden, dat kan wel tot een kwartiier duren voordat het zover is en dan weer draadloos op de plek neerzetten. Blijft het lammje van de versterker wel mooi constant groen branden bij een draadloze aansluiting? Zo ja, dan is er een goede verbinding met de modem.

Succes.

 

 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


@Ans1973 Welkom op het forum. 

Ik zie dat de andere forumgebruikers je al goed helpen. 

Wat lastig dat je wifi verbinding zo vaak wegvalt. Heb je dit probleem op bepaalde plekken in de woning of is dit overal? 

En ik begrijp dus dat er een Wifi versterker is aangesloten, maar dat deze draadloos is aangesloten? Als de wifi wegvalt, branden de lampjes op deze versterkers dan ook anders? 

Wat wellicht ook zou kunnen helpen is het doorlopen van de Wifi Manager. Hier zou al een verbetering van het netwerk uit kunnen komen. 

Mij zijn overigens geen abonnementen voor snellere wifi bekend. Wat bedoel je hier precies mee? 


Het probleem.blijft gewoon dat meerdere keren per dag de wifi wegvalt. Uiteraard snap ik.ook dat bedraad alles beter is, maar we kunnen moeilijk bedraad met onze telefoons aan de modem.gaan hangen. Dat is waarschijnlijk ook het probleem.met het wifipunt, er is gewoon geen wifi, dus dan gaat het wifipunt ook uit. Het enige wat je steeds krijgt te horen is dat bedraad alles beter is. Daar heb ik  niets aan! Het word blijkbaar gewoon tijd om op zoek te gaan naar een.andrre provider.


Wifi is wifi en heeft niets met een provider te maken. Het wifipunt kan draadloos maximaal 5 meter van het modem staan.  Een modem in de meterkast en een wifipunt op zolder bijvoorbeeld gaat nooit werken. Hoe is bij jou de opstelling?


Even resumé, je hebt dus een Experia Box V10a met één "super"WiFi en die twee zijn onderling via wifi verbonden, klopt dat?

Zo ja, wat is de afstand tussen die twee en hoeveel muren/vloeren zitten daar tussen?

Kan je eens de app WiFi Analyzer (klik) op een Android telefoon of tablet plaatsen en de sterkte van het wifi netwerk op zowel 2.4GHz 5GHz meten op de plek waar de "super"WiFi staat. Zet hierbij de "super"WiFi" even uit want ik ben benieuwd naar de veldsterkte van de V10a op die plek.


Een wifi verbinding kan om meerdere redenen wegvallen ik ben dus ook benieuwd naar het antwoord op de vraag die wjb stelt.

Als de vloer op de etage waar de "super" wifi toegangspunt zich bevindt van gewapend beton is en daarop een laminaatvloer ligt met een isolerende aluminium laag ertussen dan zal zelfs rechtsboven de v10a het signaal mogelijk laag zijn.

 

Daarnaast los van de wifi verbinding valt de verbinding bedraad niet weg? Of wordt er geen apaaraat gebruikt die bedraad is verbonden met het internet? De TV ontvanger bijvoorbeeld.