Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds afgelopen week geregeld lagg tijdens het gamen (voornamelijk League Of Legends). Ik heb van alles al geprobeerd, zoals een andere kabel  en het modem volledig gereset, maar dit heeft tot geen succes geleid.

Het is naar mijn beleving voornamelijk packet loss, omdat mijn ms en fps stabiel zijn en mijn acties alsnog niet doorgaan. Ik heb daarom pingplotter geïnstalleerd om het te testen en zag het volgende:

Dit was het enige programma open op het moment

 

Deze runde ik terwijl ik ingame was

Zoals te zien verlies ik heel veel packets overal, ik had gelezen dat bij sommige het kwam door de beveiliging maar volgens mij hoort het dan niet zo vaak en willekeurig te gebeuren. Heeft iemand nog ideeën over wat ik kan proberen om dit te verhelpen? Ik hoor het graag!

Info:

  • Het is aangesloten met kabel.
  • Modem is een Experiabox V10
  • Ik heb het modem volledig gereset een keer.
  • Kabels getest en werken.

De packets worden niet binnen jouw netwerk gedropt, kabels en modem reset helpen je dus niet. Ben bang dat de hier zelf niets aan kunt doen. 
30-40 ms naar de kpn website is wel veel. Wat voor verbinding heb je? Een buitengebied?


Bedankt voor je reactie!

Ik ben verbonden met VDSL en woon in een stad, dus ik zou naar mijn mening geen tot weinig packet-loss moeten krijgen. Ik heb de helpdesk ook gebeld, maar die zegt dat ze er niks aan kunnen doen, omdat de download/upload speed op zijn hoogst is (wat niet het probleem is) dus mogen ze niemand sturen 😒.


Kun je wat zien over de dsl lijn in je modem ?


Ik heb een 568b.2 gigabit ethernet cable die naar mijn PC gaat en er staat geen merk op de kabel die van de aansluiting naar het modem gaat (ik denk dat dat de standaard meegeleverde kabel is). En ze zijn allemaal rond i.p.v. plat.


Sorry dat bedoel ik niet.

In je modem/router kan je een scherm openen met daarin de statistiek over de verbinding.

Als je daar een schermafdruk van post dan kunnen we hier checken of er fouten oid op je lijn zitten.


Ah sorry. Is dit wat je bedoelde?

 


Nee, het gaat om de verbinding vdsl gegevens.

ik heb zelf geen experiabox, dus weet niet waar het scherm zit, maar ik zie het nog wel eens langskomen.


Dit is het enige wat ik nog kon vinden dat te maken heeft met DSL, dus ik hoop dat dit het goede is.


Dat is de goede, dank je. 
Naar wat ik kan beoordelen : de verbinding ziet er verder goed uit, geen noemenswaardige errors. 
je hebt naar de normen van vandaag wel een wat trage verbinding met 2/20mbps. Is dat ook wat in je contract staat?

 


Dit is inderdaad laag, maar de lijn die kan niet meer aan 😭. Als het goed is krijg ik binnenkort glasvezel dus ik hoop dat dit dan verbeterd. Maar heb je toevallig nog wat tips dat ik kan proberen?