Skip to main content

Beste,

 

Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. We gaan echter 2,5 verbouwen. Omdat het nieuwe huis ‘slim’ is heb ik daar vanaf het begin internet nodig voor bijv. de deurbel etc.
In onze huidige woning moeten we natuurlijk gewoon internet etc. behouden.

Hoe kan dit het beste geregeld worden? Een nieuw contract aanvragen? Of een extra modem?

 

Hoor graag,

 

gr. Sjoerd 

 

Mijn vraag is vrijwel dezelfde, maar dan net andersom qua aansluiting/abonnement. Op ons oude adres moet nog tot 28-3 internet blijven, en op ons nieuwe adres moet het per 4-3 in gaan. Nemen we dan ook een nieuw abonnement, maandelijks opzegbaar? Dat wil denk ik pas zodra onze verhuizing door KPN verwerkt is? Ons huidige abonnement loopt tot 23-9. 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Je kan nog geen minuut 2 abonnementen op één adres hebben.  Je zal dus een nieuw abonnement moeten nemen voor het nieuwe adres tot 28-3 en het bestaande abonnement miv 28-3 verhuizen. Je kan dus niet zeggen ik ga dat pas regelen op 28-3. Snap je wat ik bedoel? 


Als je naar een nieuwbouw woning gaat raad ik je sowieso aan om het ruim op tijd aan te vragen. Bij ons was de glasvezel al gemonteerd in de woning tijdens de bouw, toen hebben we een paar maanden geklust. Vervolgens een maand voor de verhuizing een nieuw KPN abonnement aangesloten en die is nu (3,5 maand later en al lang verhuisd) nog steeds niet actief. Ik hoop dat jij meer geluk hebt, maar regel het in ieder geval op tijd 😉


Op het nieuwe adres gewoon een nieuw abonnement aanvragen. Krijgt u nog nieuwe klanten korting of cadeau ook. Op het oude adres zegt u gewoon op.

Let wel: dit kan uiteraard alleen als u contract-vrij bent.


@Joep1965 Nieuwe adres gaan in per 1 maart, dan gaat onze verhuizing bij KPN ook in. Nemen we dan een nieuwe abonnement maandelijks opzegbaar op het nieuwe adres, waarna we na ongeveer een maand de oude over zetten? Moeten we dan het nieuwe abonnement aanvragen op een andere naam/email/rekeningnummer, of kun je ‘gewoon’ 2 abonnement hebben op 2 adressen?

 

@JovV We gaan niet naar nieuwbouw, is een bestaande woning dichtbij centrum van Leeuwarden. Hebben op huidige adres geen glasvezel, geen idee of dat in andere woning wel zo is. 

 

@Nick83 Zoals aangegeven loopt ons jaarabonnement tot 23-9, dus ik denk dat deze optie voor ons niet kan? 


KPN past de Algemene Voorwaarden aan op 1 april. Daarmee is iedereen momenteel contractvrij. Tot 1 april kunt u dus opzeggen. Na 1april niet meer.

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/wijziging-algemene-voorwaarden-2023-kpn-583882

Zou dit u passen? 


KPN past de Algemene Voorwaarden aan op 1 april. Daarmee is iedereen momenteel contractvrij. Tot 1 april kunt u dus opzeggen. Na 1april niet meer.

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/wijziging-algemene-voorwaarden-2023-kpn-583882

Zou dit u passen? 

Ah ja dan zou dit wel een goede optie zijn. Ik begrijp alleen je eerdere opmerking over het contract vrij moeten zijn niet helemaal? :-)


Ik begrijp alleen je eerdere opmerking over het contract vrij moeten zijn niet helemaal? :-)

Daarbij hield ik de optie om op te zeggen vanwege de wijziging van de Algemene Voorwaarden nog even buiten beschouwing. 

Als KPN de Algemene Voorwaarden niet had gewijzigd, dan had u dus niet op kunnen zeggen.


Hoi @MPD87, welkom op ons forum! Kom je er uit zo? Ik zie dat er al een hoop opties zijn gegeven 😊
Als je niet héél gek veel internet gebruikt zou je ook nog een 4G modem kunnen nemen voor de overbrugging. Je kunt deze bestellen bij onze verhuisdesk op 0800-0402


@Thomas Ik denk het wel, maar even voor de zekerheid:

  • Ik kan het huidige abonnement door laten lopen en stoppen per 28-3.
  • Ik kan een nieuw abonnement afsluiten op het nieuwe adres, per 1-3, waarmee ik nog korting oid zou kunnen krijgen. 

Enige vraag die ik nog heb: Kan ik dit zelf in gang zetten, of kan ik beter bellen? Omdat ik dan op 2 adressen internet heb, geregeld met 1 account, ik weet niet of er dan iets botst :-)


Voor de opzegging is bellen sowieso het handigst, heb je je mail al gehad over de algemene voorwaarden? Je bent contractsvrij vanaf het moment dat je die mail hebt gehad. Je kunt dan bellen met 0800-0402 om de opzegging erin te zetten, mijn collega kan je ook meteen helpen met het bestellen van de nieuwe aansluiting.


Bij het afsluiten van een nieuw abonnement op een nieuw adres is geen account nodig. U bent nieuwe klant (op dat adres), dus u heeft helemaal nog geen account. Op de vraag "Heb je al een KPN abonnement?" antwoord u ook met "nee". Dat account maakt u later pas aan als de verbinding werkt. Of u koppelt het abonnement aan uw bestaande account, maar hoe dan ook: later. Als de verbinding werkt. Eerder niet.


Voor de opzegging is bellen sowieso het handigst, heb je je mail al gehad over de algemene voorwaarden? Je bent contractsvrij vanaf het moment dat je die mail hebt gehad. Je kunt dan bellen met 0800-0402 om de opzegging erin te zetten, mijn collega kan je ook meteen helpen met het bestellen van de nieuwe aansluiting.

@Thomas Mochten we die email niet gehad hebben, wat zou dan een oplossing zijn? Het huidige abonnement meenemen naar het nieuwe adres en voor 1 maand een nieuw abonnement afsluiten op het huidige adres? Dus andersom dan wat we eerder besproken hebben?

Ik heb namelijk pas een paar dagen geleden een account van Mijn KPN aangemaakt, en heb zelf die email nog niet gehad. Producten zijn in september aangevraagd door vriendin, weet nog niet of zij eventueel een mail hierover heeft gehad. 

Kleine toevoeging/andere mogelijkheid: we hebben al een 4g modem voor buitengebied, omdat we anders een te zwak signaal hebben om thuis te kunnen werken. Zouden we die dan niet mee kunnen nemen naar het nieuwe adres, en de modem laten staan op het oude adres tot 24-3 en die dan meenemen naar nieuwe adres? Dan zitten we ook niet met tijdelijke dubbele kosten bijvoorbeeld.


  

@Thomas Mochten we die email niet gehad hebben, wat zou dan een oplossing zijn? Het huidige abonnement meenemen naar het nieuwe adres en voor 1 maand een nieuw abonnement afsluiten op het huidige adres? Dus andersom dan wat we eerder besproken hebben?

Ik heb namelijk pas een paar dagen geleden een account van Mijn KPN aangemaakt, en heb zelf die email nog niet gehad. Producten zijn in september aangevraagd door vriendin, weet nog niet of zij eventueel een mail hierover heeft gehad. 

Kleine toevoeging/andere mogelijkheid: we hebben al een 4g modem voor buitengebied, omdat we anders een te zwak signaal hebben om thuis te kunnen werken. Zouden we die dan niet mee kunnen nemen naar het nieuwe adres, en de modem laten staan op het oude adres tot 24-3 en die dan meenemen naar nieuwe adres? Dan zitten we ook niet met tijdelijke dubbele kosten bijvoorbeeld.

Je bent pas contractsvrij vanaf het moment dat je de mail ontvangt, dus tot die tijd gaat het opzeggen van je huidige abonnement nog niet lukken. In principe kan je wel alvast bestellen voor het nieuwe adres maar dan moet je later nog wel weer terugbellen voor het opzeggen.
Je kunt natuurlijk altijd gewoon even bellen, als jullie de mail misgelopen hebben zien mijn collega's dat wel.

Als je voor de route gaat van een nieuw abonnement bestellen en de oude opzeggen zal de nieuwe wel op het nieuwe adres moeten want die zijn niet contractsvrij.

Het 4G modem voor je buitengebied aansluiting is gekoppeld aan de aansluiting en kun je niet los gebruiken dus dat is helaas geen oplossing.