Skip to main content

Hallo,ik heb een tijdje geleden gekozen voor een hoogere internet snelheid tot 200mb/s zo iets meer te betalen,maar ik heb niet meer dan 80mb/s aan snelheid gemeten.is dat normaal? Ik heb de snelheid nodig i.v.m. Televisie via app aan mijn tv.mijn modem is beneden en ook 3 meter vandaan,maar nog steeds problemen mee,heb ik ook probeert de wifi snelheid te verbeteren via “wifi manager”,op de boven verdieping das nog slechter!

mvg G.M.Melinte

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Is dit bekabeld gemeten of Wi-Fi?


Wifi


Die 200 zal je vast wel halen als je op de 5ghz band zit maar die heeft een kort bereik. En gaat moeilik door muren en plafonds.  De 2.4GHz kan geen hele hoge snelheden aan. Zonder goede Wi-Fi punten zal je nooit de 200 halen. 


Goedemiddag @marianoland:blush:

Via de wifi-verbinding zal altijd wat snelheid verloren gaan. Dat komt doordat wifi draadloos is en daardoor ontzettend gevoelig is voor storingsbronnen. Deze storingsbronnen zijn in elke woning weer verschillend, waardoor het voor ons als provider lastig is om hier invloed op uit te oefenen. We garanderen dan ook nooit een bepaalde snelheid over de wifi-verbinding, maar wel over de bekabelde verbinding. Als je een abonnement hebt met glasvezel 200/200, dan zou je deze snelheid - wanneer je een laptop/pc rechtstreeks met een kabel op de Experia Box hebt aangesloten - moeten halen.

Voor de wifi geldt dus dat we geen garanties kunnen geven. Wel willen we altijd meedenken over het verbeteren van je wifi-verbinding, zo hebben we bijvoorbeeld de  Wifi Manager. Deze online tool gaat samen met jou de instellingen van de wifi-verbinding bij langs om dit te verbeteren. Lukt het verbeteren niet, dan bestaat de kans dat je gratis Experia Wifi's van ons kunt krijgen. Doorloop de online tool hiervoor twee keer volledig achter elkaar. Ook vindt je op dit forum veel topics met handige tips over wifi, zie bijvoorbeeld: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Ik hoop dat je hiermee verder kan!