Skip to main content

Hoi ik heb een abonnement van 1000 mbps internet als ik een speedtest (bekabeld) doe haalt hij nog geen 100 mbps alles al gedaan resetten uit en weer aan wat moet ik doen dit is natuurlijk zonde van de van de snelheid en geld

Hoe meet je dit precies @Michelmv ? Met een cat5e (minimum) kabel rechtstreeks verbonden met het modem? Zit er misschien een switch tussen? Geen ‘apparaat’ wat max. 100Mbps ondersteunt?


Deze kabel zat bij de kpn doos cat 5e ja nee heb de kabel in het kastje in de muur bij mij tv waar ook mijn xbox staat heb ik wel een switch maar dat is een 1 tb switch dus dat zou goed moeten zij naar die bekijkt ook geen 100 mbps 


Persoonlijk zou ik (om alle twijfel uit te sluiten) met een kabel rechtstreeks op het modem beginnen. Eerst meten wat er daar binnenkomt.


Hallo @Michelmv ,

Raar dat die op 100 Mbps blijft hangen.

  • Netwerk adapter van de PC? klik op het icoontje in de statusbalk en dan helemaal onderaan staat eigenschappen staat daar: Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):       1000/1000 (Mbps)?
  • Glasvezelkastje al eens 120 seconden zonder stroom. Ja dat is best lang. (had je al gedaan)
  • Is er sprake van een oude Genexis FX 100 glasvezelkast, die kan ook op 100Mbps ?

Groet Bart