Skip to main content
Beantwoord

Ik haal de 1000 mbit/s bekabeld niet

• January 2, 2023
  • 7 reacties
  • 224 keer bekeken

Mijn internet verbinding haalt geen 1000 mbit/s als ik hem aansluit op de experia box bekabelt.

Beste antwoord door Anonymous

Ik haal een snelheid van 600 mbit/s en dat test ik met jullie tool. Ik begrijp dat het nooit exact 1000 mbit/s zal zijn, maar 600 is wel laag. Ik heb een contract van 1 gigabit.

Hallo @Carlo1000 het beste test je bekabeld met 1 pc rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit met de Ookla app op een Windows 10/11-pc. De app is te downloaden via de MS-store, dan krijg je de meest juiste snelheid. De snelheid moet ongeveer op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 2, 2023

Welke snelheid wordt er wel bereikt? Met welke test meet u?

Uw abonnement is wel gigabit?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 3, 2023

Ik haal een snelheid van 600 mbit/s en dat test ik met jullie tool. Ik begrijp dat het nooit exact 1000 mbit/s zal zijn, maar 600 is wel laag. Ik heb een contract van 1 gigabit.

• Antwoord
  • January 3, 2023

Hallo @Carlo1000 het beste test je bekabeld met 1 pc rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit met de Ookla app op een Windows 10/11-pc. De app is te downloaden via de MS-store, dan krijg je de meest juiste snelheid. De snelheid moet ongeveer op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 3, 2023

@JanD 

Dank je wel dit klopt inderdaad weet jij ook wat de wifi snelheid moet zijn als ik naast mijn experiabox v10 sta?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2023

@Carlo1000 als je de 5ghz band gebruikt dan 600 wel de max.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Carlo1000 . Begrijp ik goed dat als je het volgens de instructies van @JanD meet dat de snelheid dan wel op orde is?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 5, 2023

Tja,

Stream HD : 5 tot 10 Mb/s

Stream 4k/UHD : 15 tot 25 Mb/s.

Download website : 1 tot 3 Mb/s

Hoeveel doe je tegelijk???