Skip to main content

Ik haal de internetsnelheid van mijn abonnement Niet

Ik heb de kpn Hussel dus zou ik 50mbs moeten krijgen maar ik krijg maar 25 Tot 30 mbs hoe zou dit kunnen?

Hallo @Miny langen,

De snelheid die KPN beloofd over koper is een geadverteerde snelheid. Als je internet hebt via koper ben je afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Wat zegt deze site over jouw verwachte snelheid? 


De site zegt dat ik 36mbs kan krijgen maar ik krijg maar 29 Hoe zou dit kunnen


Hallo @Miny langen,

Op zich is die snelheid wel prima. Hoe heb je deze 29 gemeten? Draadloos of bedraad? Als het draadloos is dan is er altijd verlies in de snelheid. Advies is om dan is te meten met een bedrade verbinding.


Ik heb het getest met een ethernet kabel en ik krijg een download speed van 30mbs en een upload van 4mbs

 


Hallo @Miny langen,

Ziet er allemaal prima uit. Het lastige van koper is dat het geen gegarandeerde snelheden zijn. Ik zie verder niks geks of vreemds aan de gemeten snelheden.  
 


Een goed werkende verbinding met die snelheid is voor normaal gebruik zeker voldoende.

Ervaar je problemen ergens mee ?


Hoi @Miny langen . Welkom op het forum.

Zo te lezen hebben de andere gebruikers al uitleg gegeven. Heb jij nog vragen voor mij?


Nee ik heb geen vragen meer bedankt voor het vragen


Abonnement KPN hussel Download snelheid lager gemiddeld 460 Mb en de Upload snelheid 940 Mb, gebruik een CAT 6 kabel, NT kast 15 Minuten stroom eraf geen verschil, toen heb ik lokaal gemeten van een computer naar de andere LAN (met FTP) toen was de snelheid 975 Mb up en Down. Van hier (ook met FTP) naar TransIP daar heb ik twee servers gehuurd, ook weer de Download lager dan de Upload. Dus ander Modem gebruikt van CISCO weer hetzelfde, Fritz Box hetzelfde dus het ligt niet aan de Router, WAN naar NT? Ja die meter heb ik niet om dat te meten, ik was aan het denken, Glasvezel vuil? Of kan het zijn dat de interface niet goed werkt? Ik leg uit wat ik bedoel Glasvezel komt van de straat de woning binnen dan gaat het naar het NT kastje (Snelheid: stel dat is goed) dan gaat het naar die interface die het licht omzet in elektrische signalen) voor naar de WAN poort nou stel het ligt aan dat gedeelte, want testen via LAN gaat wel goed, ik verwacht geen 1000/1000 Mbit, maar ik zou toch wel tussen de 75 - 80% moeten halen dat zou dan 750 Mb en 800 Mb moeten halen, nu heb ik nog de eerste NT kast in huis (twee kastjes) die Reggefiber ooit heeft geplaatst, die is al jaren oud als een monteur deze nu eens vervangt, sluit je die oude NT kast uit, dat is mijn idee.


Hallo @Orbis als je een Windows PC hebt download dan eens via de MS store de Ookla speedtest app, die is in de praktijk het meest betrouwbaar gebleken.

Bij een Gigabitverbinding moet je bekabeld met 1 pc op de router en verder alle overige (draadloze) apparaten uit, plusminus 930/930Mbit/s moeten kun halen, die haal ik met wifi6 al draadloos.

 


@Orbis Ik heb een tijd niks meer van je gehoord. Je hebt je eigen topic hiervoor:

Kun je daar in reageren? (en uiteraard even de die ookla proberen, zoals @JanD al aangaf)


Er was net een Monteur hier en hij heeft die NT kast vervangen echter dat hielp niet, toen gebruikte hij zijn meter voor eerst op de LAN te meten en toen op de WAN die van de NT afkomt nu gebeurde er iets  vreemds ook hij had dat nog nooit mee gemaakt/gezien op de PC meet hij Upload rond de 860 Mbit en Down rond de 520 Mbit  zie link https://delta.speedtestcustom.com/result/920ea960-073c-11ed-9546-a1e28b572881 echter bij de NT kast was het net andersom daar was de download 860 en de upload 511 Mbit de Monteur begreep het niet maar ik ook niet hij gaf aan het hier te posten, raar  he?

Hij gaf aan dat de lage snelheid iets met de remote (van KPN) te doen had, dus we weten het niet ondanks met een  compleet nieuwe NT kast.

Met vriendelijke groet,
Frans  :)

 


Hier weer een test dit hoort bij mijn laatste bericht:

Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test

Dit is wat we meten op de LAN en via de NT kast (WAN) dus wat de monteur gemeten heeft, is  het andersom dan is de upload laag en download hoog op de LAN is de upload hoog en download laag.

Enig idee groetjes Monteur en klant Frans 


@Orbis Ik heb een tijd niks meer van je gehoord. Je hebt je eigen topic hiervoor:

Kun je daar in reageren? (en uiteraard even de die ookla proberen, zoals @JanD al aangaf)

Zoals ik al eerder heb ge-post:

 

Er was net een Monteur hier en hij heeft die NT kast vervangen echter dat hielp niet, toen gebruikte hij zijn meter voor eerst op de LAN te meten en toen op de WAN die van de NT afkomt nu gebeurde er iets  vreemds ook hij had dat nog nooit mee gemaakt/gezien op de PC meet hij Upload rond de 860 Mbit en Down rond de 520 Mbit  zie link https://delta.speedtestcustom.com/result/920ea960-073c-11ed-9546-a1e28b572881 echter bij de NT kast was het net andersom daar was de download 860 en de upload 511 Mbit de Monteur begreep het niet maar ik ook niet hij gaf aan het hier te posten, raar  he?

Hij gaf aan dat de lage snelheid iets met de remote (van KPN) te doen had, dus we weten het niet ondanks met een  compleet nieuwe NT kast.

Met vriendelijke groet,
Frans  :)

Â