Skip to main content

Ik heb een abonnement afgesloten voor 500mbits up en download snelheid.

Echter wanneer ik naar speedtest.net/nl ga krijg ik maximaal 100 mbits up en download snelheid

Hoe kan dit? Ik heb dit ooit een keer eerder gedaan maar verder niet bij stil gestaan. Ik betaal ondertussen al bijna 4 jaar voor dit a 12.99 per maand (3 jaar en 10 maanden om precies te zijn) dat is toch snel bijna 600eu.

Ligt dit aan mij? Of is de website die ik gebruik niet goed? 

Ik heb de computer aangesloten op een kabel en heb gewoon glasvezel?

Extra reactie, ondertussen ook internetvergelijk.nl/snelheidstest gedaan ook daar maar maximaal 98.5 download en 103.3 upload. Kom ik alsnog ruim 400 tekort? 

ook op online.nl/speedtest download 92.1mbps en upload 92.4 mbps

Voel me nu wel behoorlijk genept?


Hallo,lo @Robbin1991 , een 500 abo kost 9ngeveer 56 Europese maand, hoe kom jij aan bijna 13 euro per maand?

Is de netwerkkaart in je pc wel geschikt voor hogere snelheden?


Wat @JanD zett klopt, welke netwerkkaart gebruikt uw computer, wat voor type kabel is het, of is het soms op wifi?

 

Heel vaak is een van  bovenstaande dingen het probleem. Als je dit allemaal hebt uitgesloten is het tijd voor KPN om actie uit te zetten.


Nu nog graag een reactie van @Robbin1991 


Goedemorgen, 

Uhhhm, 

Bij netwerkadapters staat ; 
Intel(R)Ethernet Connection 7 I219-v
Tap-protonVPN windows adapter V9
Wan miniport (IKEv2) en nog meerdere van die WAN miniport codes 

 

Ik heb toendertijd door een monteur van de kpn de kabel laten leggen vanuit de meterkast direct naar de computer toe. 


Hallo,lo @Robbin1991 , een 500 abo kost 9ngeveer 56 Europese maand, hoe kom jij aan bijna 13 euro per maand?

Is de netwerkkaart in je pc wel geschikt voor hogere snelheden?

Sneller Internet 500/500

€ 12,99

Dat betaal ik p/m voor 500mbits up en download als ik naar m'n account kijk bij kpn en dan services.


Hallo @Robbin1991 dan heb je waarschijnlijk nog een oud type abo, waar ik geen inzicht in heb, en géén Hussel-abo.

Ik zie VPN staan, die kan de snelheid behoorlijk dempen, schakel die bij wijze van test eens uit.

Kijk bij de instellingen van de internetadapter of deze 100Mbit of 1000Mbit/1 Gigabit doorgeeft.

Indien het eerste, is de oorzaak gevonden.

Je test neem ik aan wel bekabeld op 1 pc met alle overige  (draadloze) apparaten uit? Draadloos testen is zinloos.

Succes.

 


Hoi @Robbin1991, welkom op ons forum!
De community heeft je al n eind op weggeholpen lees ik.

Naast hun vragen heb ik er ook nog een paar.

  • Kun je ook eens een andere ethernetkabel proberen?
  • Wat voor snelheden haal je via wifi?
  • Had je t ook al eens getest met de windows app van Ookla? Die geeft de meest accurate resultaten.

Hoi @Robbin1991, welkom op ons forum!
De community heeft je al n eind op weggeholpen lees ik.

Naast hun vragen heb ik er ook nog een paar.

  • Kun je ook eens een andere ethernetkabel proberen?
  • Wat voor snelheden haal je via wifi?
  • Had je t ook al eens getest met de windows app van Ookla? Die geeft de meest accurate resultaten.

Okla geprobeerd. 94.15 upload en 94.09 download 

Wifi lukt me niet met deze pc 
Andere kabel heb ik niet. Heb deze kabel al toen ik klant werd bij KPN 4 jaar terug deze gaf de monteur mij. 


Hoi @Robbin1991, welkom op ons forum!
De community heeft je al n eind op weggeholpen lees ik.

Naast hun vragen heb ik er ook nog een paar.

  • Kun je ook eens een andere ethernetkabel proberen?
  • Wat voor snelheden haal je via wifi?
  • Had je t ook al eens getest met de windows app van Ookla? Die geeft de meest accurate resultaten.

Okla geprobeerd. 94.15 upload en 94.09 download 

Wifi lukt me niet met deze pc 
Andere kabel heb ik niet. Heb deze kabel al toen ik klant werd bij KPN 4 jaar terug deze gaf de monteur mij. 

 

Ik zag nog een vraag onderweg.

Heb je met of zonder VPN gemeten?

€ 12,99? per maand? Ik betaal voor 200/200 momenteel € 50,-- per maand en deze snelheid haal ik ook.

Via deze KPN link zie ik € 57,50 voor 1Gbps down / up (glasvezel en 200/200 € 50,-- per maand.

500/500 staat er niet meer bij.

Maar € 12,99 heb ik bij KPN nog nooit gezien.

 

Ik meet via deze link op de Desktop (PC) bekabeld.

Via Disney+ destijds deze link gekregen, ook een mooie testlink. 

MAAR schakel zo wie zo de VPN uit, dus niet via een VPN meten. (via een VPN kan de snelheid veel en veel lager liggen). 

En via Ookla meet ik:  204 Mbps down en 215 Mbps up. 


@joop2011 Het is geen 12.99 voor een 500/500 verbinding, maar 12,99 extra ten opzichte van het basis abonnement, dus een upgrade prijs, anders had ik dat ook wel willen hebben ipv 50/50 voor 42.50.😮


Welk modem heb je trouwens @Robbin1991 ?


Welke Experiabox heeft u? En is de pc of laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten? Zit er niets tussen? Geen switch ofzo?


@Robbin1991 had je de bovenstaande vragen nog gezien?

@joop2011 ik gebruik zelf altijd fast.com die is van Netflix en lekker simpel😊


@Robbin1991 had je de bovenstaande vragen nog gezien?

@joop2011 ik gebruik zelf altijd fast.com die is van Netflix en lekker simpel😊

En totaal onbetrouwbaar omdat deze in een browser draait. Je meet dan ook hoe snel die browser data verwerkt. Bovendien komt bij mij de snelheid via Fast.com vaak boven het maximaal haalbare uit voor een gigabit verbinding.

Beter is altijd de Speedtest app - of nog beter de cli versie - te gebruiken.


@Ernst-Jan klopt hoor, in deze situatie is ie absoluut niet de handigste 😅

@Robbin1991, we hebben niets meer van je gehoord. Heb je nog een oplossing gevonden?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!