Skip to main content
Beantwoord

Ik haal maar 560mbps op de bekabelde PS5, niet de 1GB van het abonnement

• 9 december 2024
  • 17 reacties
  • 205 keer bekeken

Goedenmiddag,

Wij hebben thuis 2 ps 5 staan die bekabeld zijn aangesloten op het modem, maar halen bij beide niet de 1 Gb snelheid die wij zouden moeten hebben. 
De max die beide PS5 consoles halen komt niet boven de 560 mbps. Dit is is al een paar maanden zo en wij hebben voor nu alles al geprobeerd maar niets lijkt het te verbeteren.
Wat hebben wij geprobeerd:

• Kpnmonteur is geweest (waardoor wij nu een hoge factuur hebben, maar geen oplossing.
  • Nieuwe internetkabel(Cat 7) aangeschaft, maakt ook geen verschil.
  • nieuwe internetkabel gekocht en die van het glasvezelkastje verbonden naar het modem om te kijken of die misschien kapot was, dit was het ook niet.
  • Heb geprobeerd de poorten open te zetten, zoals Playstation zelf aangaf, maar dit mocht ook niet baten.
  • Speedtest van kpn op de pc gedaan, maar die geeft dan wel aan dat er voldoende internet binnen komt.
  • Modem van kpn is verwisseld van de V10 naar de V12, maar ook dit maakte geen verschil.
  • We hebben een super wifi van kpn neer gezet maar ook dit mocht niets uitmaken (ook niet voor het schommelende wifinetwerk).

Dus wie oh wie weet het verlossende antwoord en kan ons helpen? want wij zitten ondertussen met onze handen in ons haar.

MVG,

Bianca Kowollik.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@bianc87. Dit zien we vaker inderdaad, en ik heb het zelf ook. Ik heb een snelheid van 200, maar als ik een speedtest op de PS5 doe haal ik dat nooit. Als ik een laptop op diezelfde kabel aansluit haal ik de snelheid wel. Ik verwacht dat jij hetzelfde zult merken als je daar een laptop op aansluit. Dit zit zoals Marlon al zegt aan de kant van Sony, daar kunnen wij niets aan doen.

Bekijk origineel

17 reacties

• 3222 reacties
  • 9 december 2024

Dit is algemeen bekend. Google maar eens rond. Er zijn enorm veel mensen die de 1 gbit niet halen op de Playstation. Dat ligt aan de servers van Sony. Die zijn gewoon niet zo snel. Je zult dit gewoon moeten accepteren. Er is niets aan te doen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16149 reacties
  • Antwoord
  • 10 december 2024

Welkom op de community ​@bianc87. Dit zien we vaker inderdaad, en ik heb het zelf ook. Ik heb een snelheid van 200, maar als ik een speedtest op de PS5 doe haal ik dat nooit. Als ik een laptop op diezelfde kabel aansluit haal ik de snelheid wel. Ik verwacht dat jij hetzelfde zult merken als je daar een laptop op aansluit. Dit zit zoals Marlon al zegt aan de kant van Sony, daar kunnen wij niets aan doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 december 2024

Goedendag, 

Van de week is er weer een monteur geweest en we zijn eindelijk een stapje verder. Het probleem ligt niet aan de servers van Sony, maar aan de laatste update van het kpnmodem! Deze capt ruim 300 a 400 mb van m'n internet op de ps5 en waarom is dus helaas nog niet bekend. Dit is getest dmv een nieuw modem aan te sluiten die de updates nog niet gehad had en meteen de snelheid te testen en daarna wanneer alle updates erop stonden nog een keer te testen en hier kwam dus uit qua snelheid: zonder de laatste updates een snelheid tussen de 8 en 900 mbps en met alle updates een snelheid van 560 mbps. 

Dus nee het ligt niet aan servers van Sony maar aan de update van het kpnmodem! :) 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 maart 2025

Hi Bianca87,

is het al opgelost? Ik heb namelijk ook dit probleem ik haal de 1GB niet, ik haal maximaal 560mb

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 18 maart 2025
H.Kilic schreef:

Hi Bianca87,

is het al opgelost? Ik heb namelijk ook dit probleem ik haal de 1GB niet, ik haal maximaal 560mb

Beste ​@H.Kilic zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025
H.Kilic schreef:

Hi Bianca87,

Nee helaas niet en kpn heeft aangegeven niks hieraan te veranderen! Ik heb bewijs dat Ziggo dit niet doet en kpn wil niets aan de update van het modem veranderen om dit probleem op te lossen en blijft de 300 mb, die ze eigenlijk stelen, gewoon cappen! Dus zodra ik over kan stappen ben ik weg bij KPN! :) 

• 386 reacties
  • 21 maart 2025

Kan ook bewust zijn om te voorkomen dat andere apparaten die dezelfde internet aansluiting gebruiken onbruikbaar worden doordat er een te lage snelheid overblijft.
Kan opgelost worden door een betere qos/smq/cake van het KPN modem of een eigen modem/router gebruiken.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 maart 2025

jaren lang had ik wel  +-900mb snelheid op mijn ps5 en laatste 3 a 4 maanden niet meer. Inderdaad kpn doet er niks aan ,eerste wat ze zeggen we kunnen je een monteur sturen tegen kosten, maar geen garantie of je daarna wel de juiste snelheid krijgt, ik ga zelf ook overstappen naar Ziggo .

• 3222 reacties
  • 21 maart 2025

Welke snelheid heb je op een normale pc of laptop? 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 maart 2025

Op alle andere apparaten heb ik hier geen last van. 

• 3222 reacties
  • 21 maart 2025
H.Kilic schreef:

Dan ligt het dus niet aan KPN, maar aan de Playstation/Sony.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 maart 2025

Ik ben heb mijn ps5  bij mijn broer op ziggo netwerk getest en daar wel  +-900mb . Dus het ligt aan de instelling van de kpn modem

• 3222 reacties
  • 21 maart 2025
H.Kilic schreef:

Ik ben heb mijn ps5  bij mijn broer op ziggo netwerk getest en daar wel  +-900mb . Dus het ligt aan de instelling van de kpn modem

Kan niet. Want dan hadden andere apparaten er ook last van gehad.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1199 reacties
  • 21 maart 2025
H.Kilic schreef:

Ik haal met Ziggo 700 a 800 op de PS5 en op mijn laptop 1140 Mbps ligt toch echt aan de servers van sony 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 maart 2025

Toch een verschil van 300 mb. Niet weinig toch ? .

dus dan is de keuze gemaakt om over te stappen. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1199 reacties
  • 21 maart 2025
H.Kilic schreef:

Toch een verschil van 300 mb. Niet weinig toch ? .

dus dan is de keuze gemaakt om over te stappen. 

een isp maakt natuurlijk niet uit de max die je ooit zal halen is 940mbps wat je never nooit de hele tijd gaat halen ivm load op de sony servers

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 maart 2025
Marlon92 schreef:
H.Kilic schreef:

Dan ligt het dus niet aan KPN, maar aan de Playstation/Sony.

Zeker niet! Heb hier samen met monteur in huis gezien dat zonder de update de ps5 900 mb pakte en daarna de update erover heen ging en naar 560 zakte en niet meer erboven komt... kennis van ons heeft ziggo en zit gewoon rond de 900 mb