Skip to main content
Beantwoord

Ik haal maar 850Mb/s in plaats van de 1GB/s van mijn abonnement

  • September 16, 2020
  • 8 reacties
  • 210 keer bekeken

Ik vindt het raar we zijn pas lid we hebben de 1Gbps down en 500up (die zou binnenkort ook naar 1Gbps gaan)

 

Het gekste is als ik nu een bestelling doe voor gewoon om te kijken wat voor diensten er nu zijn.

Zie ik dat er bij ons maar max 200 kan gehaald worden,terwijl ik toch het 1Gbps hussel abbo heb,

Dus dat snap ik niet helemaal

Tevens bij mij speed test op kpn haal ik max 850 down up is wel bijna 100%

Hoeveel mag dit afwijken

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/088b6bb0-f848-11ea-940f-d70b9291f4ca

Tevens is onsen wifi niet optimaal als ik achterbuiten ga zitten ben ik hem al kwijt op de eerste etage ben ik hem ook kwijt rara



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @V12 modem VPN werkt niet, de 1GB/s abonnementen zijn hier en daar nog wat issues mee zoals Menno noemt. 
We zijn aan het uitzoeken hoe we dit op moeten lossen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even met je mee.

Om je wifi te verbeteren kan ik je trouwens onze online wifimanager  aanraden, hiermee moet je overal in huis goed wifi kunnen krijgen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

  • September 17, 2020

Over je abo kan ik niets vertellen. Als je de snelheid meet via Wi-Fi kan ik daar wel over zeggen dat dat uiterst onbetrouwbaar is, want afhankelijk van zoveel verschillende omgevingsfactoren (muren, buren, magnetrons, koelkasten, LED-lampen enz.). Bekabeld via een pc/laptop meten is veel betrouwbaarder, maar wellicht had je het al wel op die manier gedaan. 


  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 18, 2020

Over je abo kan ik niets vertellen. Als je de snelheid meet via Wi-Fi kan ik daar wel over zeggen dat dat uiterst onbetrouwbaar is, want afhankelijk van zoveel verschillende omgevingsfactoren (muren, buren, magnetrons, koelkasten, LED-lampen enz.). Bekabeld via een pc/laptop meten is veel betrouwbaarder, maar wellicht had je het al wel op die manier gedaan. 


De speedtest is gedaan bedraad,als ik die snelheid met wifi zou halen zou mooi zijn


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 18, 2020

KLinkt als een bekend KPN probleem max 850 mbit download dit moet rond de 940 mbit zijn met beetje afwijking.

Er zijn meer mensen die de volle snelheid niet halen euvel ligt bij KPN en is bekend alleen oplostijd helaas onbekend.

Ik heb zelf al 4 monteurs gehad die het allemaal niet kunnen oplossen zelfs op de centrales wordt het niet gehaald. zie ook https://forum.kpn.com/internet-9/1-gigabit-glasvezel-487736?postid=1080569#post1080569


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 21, 2020

Hoi @V12 modem VPN werkt niet, de 1GB/s abonnementen zijn hier en daar nog wat issues mee zoals Menno noemt. 
We zijn aan het uitzoeken hoe we dit op moeten lossen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even met je mee.

Om je wifi te verbeteren kan ik je trouwens onze online wifimanager  aanraden, hiermee moet je overal in huis goed wifi kunnen krijgen.


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 21, 2020

@Thomas vind alleen de communicatie vanuit KPN erg slecht ik moet overal zelf maar achteraan gaan maar je betaald nog wel gewoon door

 


  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 23, 2020

Hoi @V12 modem VPN werkt niet, de 1GB/s abonnementen zijn hier en daar nog wat issues mee zoals Menno noemt. 
We zijn aan het uitzoeken hoe we dit op moeten lossen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even met je mee.

Om je wifi te verbeteren kan ik je trouwens onze online wifimanager  aanraden, hiermee moet je overal in huis goed wifi kunnen krijgen.


Is ingevuld, hoe krijg ik trouwens de  topic naam weg v12 modem vpn werkt niet,weg.

Dat was me eerste topic naam nu gaat het over de snelheid,mij is altijd dat providers een max van 10% aan verlies van snelheid mogen hebben dus dat is 900 dat haal ik niet,heb de juiste kabel heb de juiste snelle ssd schijf,mij vraag is dan ook eind 2020 gaat de up ook naar 1Gbps ik ben benieuwd of men daar in de buurt mee komt.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 23, 2020

Je kunt een topicnaam niet aanpassen. Voor een ander probleem maak je gewoon een nieuw topic aan.


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 23, 2020

Hallo @V12 modem VPN werkt niet 
Wacht even tot @Thomas of een andere KPN medewerker weer aan dit topic toe komt, die kan je forumnaam wel veranderen.
Zet je gewenste forumnaam en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.