Skip to main content

Hallo KPN,

Ik wend me tot dit forum met betrekking tot een voortdurend probleem dat ik ervaar met mijn glasvezelinternetverbinding in Meteren.

Ik betaal momenteel voor een internetabonnement met een geadverteerde snelheid van 200/200 Mbps. Echter, gedurende geruime tijd heb ik slechts een significante daling in de daadwerkelijke snelheid ervaren, met metingen die niet verder gaan dan 18,0/11,3 Mbps.

Dit is aanzienlijk lager dan de snelheid waarvoor ik betaal en verre van de beloofde 200 Mbps.

Ik heb al de standaard stappen ondernomen, zoals het diverse keren resetten van mijn modem en router, het controleren van bekabeling en het herstarten van mijn apparatuur. Helaas heeft dit geen positief effect gehad op de snelheid van mijn internetverbinding. Het lijkt erop dat er een dieperliggend probleem is dat mijn internetprestaties aanzienlijk beïnvloedt.

Ik zou het op prijs stellen als een KPN-medewerker dit probleem nader kan onderzoeken en oplossen. Ik begrijp dat technische problemen kunnen optreden, maar het is essentieel dat mijn abonnement de geadverteerde snelheid levert waarvoor ik betaal.

Hier zijn enkele aanvullende gegevens die nuttig kunnen zijn bij het onderzoeken van mijn situatie:

  • Locatie: Meteren
  • Type verbinding: Glasvezel
  • Modem: Experiabox V10 - Model: H369A - Serienummer: ZTEEG8GHCL00581 - Software versie: V1.01.00T04.0
  • Huidige snelheid: 
  1. 05-11-2023:    17,8/10,6 Mbps
  2. 06-11-2023:    17,2/11,1 Mbps
  3. 08-09-2023:    18,0/11,3 Mbps
  4. 09-09-2023:    16,2/8,5 Mbps
  5. 12-11-2023:    15,7/10,5 Mbps
  • Gewenste snelheid: 200/200 Mbps

Ik kijk uit naar een snelle en doeltreffende oplossing voor mijn probleem. Dank u wel voor uw aandacht en hulp bij het oplossen van deze kwestie.

Met vriendelijke groet,

Alexander.

Ik neem aan dat je die snelheden meet via deze site en vanaf een bekabeld aangesloten computer.

Klopt dat?