Skip to main content

Vandaag nieuwe aansluiting KPN 1 GB internet. Haal nog geen eens 260 MB download. Heb nu al spijt dat ik over ben over gestapt vanaf Ziggo. Gisteren haalde ik nog met Ziggo bijna 500 MB download. Diverse malen mijn modem uit en aangezet, helpt niet wordt alleen maar trager. Klantenservice dan maar bellen, duurt een eeuwigheid. 

Hi,

Het aan en uitzetten van het modem is alleen om de software opnieuw van de Eprom te laden. Eigenlijk zou dat nooit nodig moeten zijn. Maar soms is het de makkelijkste methode om bugs in de software ongedaan te maken (bijvoorbeeld bij memory leaks). 

Dat meer dan 1 keer doen moet zinloos zijn, maar het kan het ook niet trager maken. 

Wat staat er als je via een vaste kabel verbinding op je computer Network & Internet settings → Eigenschappen → Eigenschappen, dat moet normaliter 1000/1000 zijn bij een computer van dit millenium. Is het minder, dan moet je echt even in je eigen LAN kijken. Is het goed, dan zou een moderator even je lijn kunnen doormeten, maar dan moet wel je profiel zijn ingevuld. 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Overigens MB betekent Mega Bytes, dat wordt echt niet gehaald bij Zigo, Het gaat om Mb Mega bits 


Eigenschappen is 1000/1000 (Mbps). Opnieuw modem uit en aan gezet, wordt alleen maar trager nu 4.9 mbps download en upload 4.6 mbps. Mijn mobiel is sneller met verbinding Vodafone. Ook deze gaat over naar KPN abonnement, zal mij benieuwen. Klantenservice gebeld en die gaan het overleggen met de experts.  Achteraf had ik misschien beter bij Ziggo moeten blijven. 


Meet je wel bedraad? En niet via WiFi?


Bedraad gemeten,  Gisteren via Ziggo nog bijna 400 mbps. 


Het is mij opgevallen dat de speedtest app niet altijd de beste servers uit kiest. Misschien is het resultaat anders wanneer je een andere server kiest. 

Je zou ook even deze snelheidstest site kunnen proberen. In principe zijn de resultaten iets minder betrouwbaar dan de speed test app. https://fast.com/nl/


Hi @Gerard1304! Hoe gaat het op dit moment met de snelheid? Wil je wat meer informatie geven?

Wil je laten weten welk type internetkabel je gebruikt? En of je met alle apparaten dezelfde snelheid meet? Wil je ook weten of er andere apparatuur aan staat tijdens het meten?

Ik hoor het graag van je! 


Opgelost de snelheid dankzij de monteur van KPN. Top service van KPN.Â