Skip to main content

Hallo, 

Mijn internet werkt trager dan ik had verwacht en ik werd er op gewezen om eens een speedtest te doen. Omdat ik vanaf het begin dat ik verhuisd ben een glasvezel Ultra ( tot 1 GBps) contract heb. ( de aansluiting is door een monteur van KPN gedaan, dacht ik dat alles oke was.

Ik heb een speedtest gedaan en na herstarten van de modem kom ik ben die test tot 93.0 Mbps download en 93.6 Upload. Dat klopt toch niet? Ik betaal al sinds ik verhuisd ben voor de Ultra aansluiting.  Hoe kunt u mij hiermee helpen? Bijgevoegd is wat in mijn profiel staat.

 

Is de pc rechtstreeks bekabeld aangesloten? Zit er geen switch tussen?


Ja rechtstreeks vanuit de modem met een kabel in de PC


Staat binnen de PC de netwerkkaart wèl op 1Gb i.p.v. 100Mb @FManager en heb je al eens een andere netwerkkabel geprobeerd, kwaliteit minimaal CAT5e?

 


Hoi @FManager. Welkom op het KPN forum! Wat vervelend dat je een trage bekabelde internet verbinding hebt. Heb je de stappen in onze servicetool al eens doorlopen? Wellicht verhelpt dit het probleem. Als dit niet het geval is kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402), dan kunnen zij jouw verbinding doormeten en een passende oplossing aanbieden. 


Mijn internet werkt trager dan ik had verwacht [ . . ]

Hoe merkte je dat, een www-pagina die langzaam(er) laadt ?

Ik heb een speedtest gedaan en na herstarten van de modem kom ik ben die test tot 93.0 Mbps download en 93.6 Upload. [..]de Ultra aansluiting. 

Het snelheidsverschil zal je alleen merken bij het down of up-loaden van een groot bestand.

 


Hoi @FManager. Welkom op het KPN forum! Wat vervelend dat je een trage bekabelde internet verbinding hebt. Heb je de stappen in onze servicetool al eens doorlopen? Wellicht verhelpt dit het probleem. Als dit niet het geval is kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402), dan kunnen zij jouw verbinding doormeten en een passende oplossing aanbieden. 

 

Bedankt voor de input van jullie.Na overleg met KPN heb ik een nieuwe route gekregen. ( alle testen hielpen niet en wqe konden niet meteen een oorzaak vinden; bv bij de speedtest van Wifi gaf hij snelheden van 500 Mbs ) Na installatie van de nieuw modem weer getest en nu haalt ie 700+ Mbs en 964 Mbs Upload. Dus ik denk dat het nu is opgelost.