Skip to main content

Ik heb een abonnement van 50 euro per maand voor 200mbps up en 200 down.

Ik zit bekabeld op mijn netwerk met een Cat 6 utp kabel. Mijn snelheid reikt niet eens 100mbps up en Down. Dit is onacceptabel. Vaak naar KPN gebeld en elke keer hetzelfde verhaal van...”Wij kunnen niets vreemds detecteren”. Ik een ExperiaBox  V9. Hoe kunnen wij dit oplossen????? wat kan ik anders doen dan router herstarten. Ik heb een glasvezel abbo.

 

Greetz Gio

Die kabel bestaat uit 1 stuk vanaf de Experiabox naar uw pc of laptop? Er zit niets tussen? Geen kastjes ofzo? Al eens een andere kabel geprobeerd? Op wat voor systeem test u de snelheid? Merk en type? Heeft u al eens een andere pc of laptop geprobeerd? 


Hoi @Giothepio en welkom hier op het forum :)

 

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de pc of laptop niet meer dan 100 Mbit/s aankan. Net als @Nick83 ben ik benieuwd wat voor snelheid je te zien krijgt zodra je dit eens met een andere pc of laptop meet. Als je een glasvezel abonnement hebt met een snelheid van 200 Mbit/s dan is dat in principe ook de snelheid die op het modem (Experia Box) binnenkomt. Laat je me weten wat je bevindingen zijn wanneer je de snelheid eens met een ander apparaat meet?