Skip to main content

Beste,

 

Begin vorige maand heb ik de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN. Sinds de overstap lijkt er iets mis te gaan met mijn IP-adres. Wanneer ik thuis (in Nederland, zonder VPN) op WIFI zit, geven diverse apps/streamingsdienstensites aan dat ik in ‘het buitenland’ zit en daarom content niet kan bekijken. 

 

Na een online IP-check blijkt mijn IP-adres in Brussel, België uit te komen. 

Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

 

Kan iemand mij helpen dit te herstellen?

 

Groet,

Hallo @BramVis er bestaan geen Belgische IP adressen. 

Er bestaan slechts lijsten (met bijbehorende software om te lezen) waaruit gebruikers kunnen putten om te zien waar iemand ongeveer zit. Voor mij ligt dit op de rand van iligaliteit, maar ik zal wel een enkeling zijn. 

Maar misschien kan een Moderator toch een poging doen om de TD van KPN te vragen jou een wild vreemd IP address te geven dat in die lijsten bijvoorbeeld naar Rotterdam verwijst. 

Vul dan wel even je profielgegevens van dit forum in, anders krijg je een nodeloos bericht hierover. 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Beste Dommeke,

 

Dank voor je reactie.

 

Hopelijk kan een moderator mij verder helpen.

Ik heb mijn gegevens in ieder geval aangevuld

 

Groet,

Bram

 


Er bestaat niet zoiets als een belgisch IP adres. De geo-locatie databases worden gevuld met informatie die tracking software aanlevert. 
Na verloop van tijd zal dit vanzelf rechttrekken. 


Hi @BramVis, welkom hier. 

Het is inderdaad vrij vreemd dat je een Belgisch IP-adres hebt gekregen. Zou je een screenshot willen plaatsen van wat je hier te zien krijgt? Uiteraard zonder je IP-adres te vermelden hier. 

Ik hoor graag van je. 


 

Als ik dit zo bekijk, lijkt het verholpen. Eerdere vergelijkbare checks verwezen naar België

 

 


Jij woont toch niet net ten zuidwesten van de Grote Dobbe.

Als dat wel zo is, poets dan nog even de GPS coördinaten weg in dat screenshot.


 

Als ik dit zo bekijk, lijkt het verholpen. Eerdere vergelijkbare checks verwezen naar België

 

 

Top! 


Jij woont toch niet net ten zuidwesten van de Grote Dobbe.

Als dat wel zo is, poets dan nog even de GPS coördinaten weg in dat screenshot.

Ik heb het aangepast.