Skip to main content

Hi…..kwam er bij toeval achter dat ik 2 IP adressen heb. Weet niet hoe ik daar aan kom en mijn beheerder is er niet meer ….moet ik hier iets mee doen?

Hallo @Simplicity , gaat het over een thuisverbinding of een mobiele verbinding?

Je hebt altijd bij thuis 1 IP-adres, toegekend door de provider en bij mobiel 1 IP-adres, ook toegekend door de provider. 2 adressen kan, dan is het een IPv4-adres en een IPv6-adres.

Je kunt in principe niet 2 IP-adressen hebben.

Hoe kom je er bij dat je 2 door de provider toekende IP-adressen hebt?

Als er 1 begint met 192….. is het een intern adres en geen extern adres.

 


Hallo Jan D. Het zijn idd. een IPv4 en IPv6 adressen. Het is voor mij nog nieuwe “materie” en probeer het te begrijpen. Dank voor je antwoord.


Hallo Jan D. Het zijn idd. een IPv4 en IPv6 adressen. Het is voor mij nog nieuwe “materie” en probeer het te begrijpen. Dank voor je antwoord.

Hallo @Simplicity de IPv4-adressen zijn op of raken op en daarom is er een aantal jaren geleden het IPv6-protocol ontwikkeld, die adressen raken in principe niet op, althans, wij zullen dat niet meer meemaken, zo groot zijn die aantallen IPv6-adressen.

Daar de internetwereld in een overgangsfase zit naar het IPv6-protocol en er nog teveel apparatuur draait op IPv4 blijft het nog een poosje naast elkaar bestaan.

Ik hoop het zo iets duidelijker gemaakt te hebben voor je.