Skip to main content

Ik heb sinds vorige week de KPN Box 12 en 3 Super Wifi punten. Als ik in de beschikbare wifi netwerken kijk dan zie ik de vorige SSID nog staan en nu ook de nieuwe SSID. Het oude modem isĀ  inmiddels teruggestuurd maar de oude SSID is er nog wel. Welke moet ik nu gebruiken en welke is het beste/ snelste? Gaat de oude SSID vanzelf weg?

Ā 

Ik hoor graag van jullie.

Hoi @Klappie, welkom bij ons op het forum. Als ik je goed begrijp is jouw modem vervangen en zie je toch de oude netwerknaam nog staan als je kijkt bij de beschikbare netwerken? Het kan zijn dat de SuperWifi-punten nog op de oude SSID uitzenden. Als je deze reset en opnieuw aan de Box 12 koppelt zullen ze de nieuwe SSID overnemen. Daarna zullen ze allemaal dezelfde SSID moeten hebben.


Hoi Jasper,

Ā 

Ik heb de 3 superwifi punten gereset en ik blijf helaas mijn oude SSID zien. Ik heb zelfs het idee dat dit de kwaliteit van mijn nieuwe SSID met superwifi puntenĀ niet ten goede komt. Wat kan ik nog meer doen?


Je oude SSID staat opgeslagen bij KPN. Als je de KPN apparatuur reset, dan haalt deze het SSID met bijbehorende wachtwoord weer op bij KPN. Dit is zo met de SuperWiFi's. En dat zou ook zo horen te werken bij de KPN Box.Ā 


Dank voor jouw reactie. Dat betekent dus dat ik de oude SSID moet gebruiken en de nieuwe niet? Wat is dan het verschil tussen deze 2?Ā Ik wil het meest betrouwbare en snelsteĀ netwerk maar dat is nu niet helder voor mij.


Zie je de oude Ć©n de nieuwe, of alleen de oude? Als je beide ziet, zenden de SuperWifi-punten de oude nog uit (dan zijn ze niet volledig gereset) en de Experia Box de nieuwe netwerknaam. Als je maar een van beide ziet zenden alle apparaten hetzelfde netwerk uit.

In dit topic wordt het resetten van de SuperWifi's beschreven, net als andere tips over het gebruik:Ā KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Als je die stappen volgt moeten alle apparaten dezelfde netwerknaam uitzenden. Voor de volledigheid kan je na het loskoppelen van de SuperWifi-punten de Experia Box ook nogĀ een reset geven.


Ik heb nu zowel de Experiabox 12 als de Superwifi punten gereset waardoor ik ook mijn persoonlijke instellingen weer opnieuw moet invoeren in de Experiabox. Helaas heeft ook dit niets geholpen en zie ik ngo steeds de oude SSID en de nieuwe SSID staan. Na de reset van de Experiabox zag ik alleen de nieuwe SSID. Bij het installeren van de Superwifi punten kwamĀ het oude SSID weer terug. Ik kan niet vinden hoe ik de Superwifi punten kan resetten dat ze alleen de nieuwe SSID overnemen. Ik ben er redelijk klaar mee eigenlijk.Ā 


Hallo @KlappieĀ , KPN-systemen onthouden de laatst ingestelde wifi-waarden voor een eenvoudiger herstel achteraf. Als je nu de juiste waarden in je modem zet pikt het systeem dat op een gegeven moment op en bij een volgende reset naar fabriekswaarden, alleen nodig op advies van KPN of bij een storing,Ā worden de laatste door jou ingestelde wifi-waarden weer teruggeplaatst.

Ā 


Is de Wi-Fi van de box 12 uit? Nee zet die dan uit om mee te beginnen!! Wifiknopje 15-20 seconden indrukken.Ā 


Lijkt erop dat je de superwifiā€™s niet goed gereset hebt, waardoor deze nog steeds je oude wifigegevens uitstralen. Niks mis mee natuurlijk hĆØ, als je die gegevens maar weet.

De Box12 heeft zijn eigens wifigegevens,Ā  SSID beginnend met KPN..

Ā 

Ten 1e wil je de wifi van de Box12 uit hebben. Onderste knopje links 15sec ingedrukt houden.Ā 

Je houd dan als het goed is alleen je oude wifigegevens over om mee te verbinden. Verbind daarmee en probeer de Thuisapp van KPN. Daarmee beheer je de Superwifiā€™s en kun je eenvoudig je SSID aanpassen naar wat jij wil.


Ik heb de Wifi op de box uitgezet en heb nu alleen nog de oude SSID over. De nieuweĀ SSID zie ik niet meer. Begrijp ik het goed dat ik de naam van mijn oude SSID kan aanpassen naar de nieuwe naam en dat daarmee alles ok is? Ik dacht namelijk gezien te hebben dat als ik verbinding maakt met de SSID ik een kleine 6 boven het wifiteken zag. Nu ik alleen nogĀ de oude SSID heb, zie ik die niet meer.

Ā 


Ik dacht namelijk gezien te hebben dat als ik verbinding maakt met de SSID ik een kleine 6 boven het wifiteken zag. Nu ik alleen nogĀ de oude SSID heb, zie ik die niet meer.

Die 6 kwam bij de KPN Box vandaan. De SuperWiFi's ondersteunen dat niet.

Heeft u de KPN thuis app al geprobeerd?Ā 

Daarmee kunt u de netwerknaam en wachtwoord gelijk maken aan dat van de KPN Box.Ā 


Lijkt erop dat je de superwifiā€™s niet goed gereset hebt, waardoor deze nog steeds je oude wifigegevens uitstralen.

Nope, ook Superwifi's melden zich aan in Motive dus na een volledige reset zullen deze automatisch op die specifieke verbinding de gegevens ophalen uit Motive.


De SuperWifi-punten en de Box 12 zonden beide dus inderdaad verschillende SSID's uit. Je kunt ze gelijk maken zoals hierboven is genoemd, of je gebruikt alleen het netwerk van de SuperWifi-punten met de oude naam. Als dat goed werkt, hoeft de naam op zich niet gewijzigd te wordenĀ :wink: