Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een vraag over mijn glasvezelsnelheid

• February 11, 2025
  • 5 reacties
  • 243 keer bekeken

1

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Tonbors ,

In de korte tijd dat de speedtest afbeelding zichtbaar was, leek het dat je de meting via wifi hebt gedaan.
Voer de speedtest eens uit via een netwerkkabel. Zoals op de pagina aangegeven stond:

Nog een tip: sluit je computer aan met een internetkabel én gebruik Chrome of Firefox voor 't betrouwbaarste resultaat.

Wifi is afhankelijk van omgevingsomstandigheden die de meting negatief kunnen beïnvloeden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Hallo ​@Tonbors ,

In de korte tijd dat de speedtest afbeelding zichtbaar was, leek het dat je de meting via wifi hebt gedaan.
Voer de speedtest eens uit via een netwerkkabel. Zoals op de pagina aangegeven stond:

Nog een tip: sluit je computer aan met een internetkabel én gebruik Chrome of Firefox voor 't betrouwbaarste resultaat.

Wifi is afhankelijk van omgevingsomstandigheden die de meting negatief kunnen beïnvloeden.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb de afbeelding zelf niet gezien, ik zie alleen een ‘1’. Dus ik heb geen idee wat de vraag is. Als je onze hulp nog nodig hebt, kan je dit dan toelichten, ​@Tonbors?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 14, 2025

Hi ​@Denise van KPN 

Het was een screenshot van een speedtest, waarop zichtbaar was dat de contractsnelheid (up en down) niet gehaald werd, met een wifi teken aan de bovenzijde van het scherm.

Vandaar mijn suggestie: Voer de speedtest eens uit via een netwerkkabel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2025

Klopt, het was een test van mijn ipad. Was nog niet goed wakker denk ik. Was in de ochtend 😂

ipad

speed up 400 Mbit

speed down 760 Mbit

pc

speed up 890 Mbit

speed down 900 Mbit

dus zeer tevreden erover.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat fijn om te lezen dat je tevreden bent, ​@Tonbors. 💚