Skip to main content

Beste,

Na lang bezig te zijn geweest glasvezel bij ons naar binnen te laten trekken (vorige bewoners van woning hadden het niet laten doen), dacht ik klaar te zijn. Momenteel hebben wij een klein vierkant (10x10 cm) wit kastje in onze woning (meterkast) hangen.

Nu begreep ik dus dat ik nu dus eindelijk klaar was om een abbonnement af te sluiten. Dit dus gedaan bij KPN, aansluit datum doorgegeven, maar nu ontving ik gister een e-mail dat er toch meer onderzoek nodig was bij mij. 

Echter, geen idee wat dit onderzoek inhoudt. Stond niet in de mail. Klantenservice kon het ook niet zeggen ‘iets met KPN netwerk, je zou hun even kunnen bellen’. 

Mijn vraag dus, is dat kleine witte kastje voldoende om een modem op aan te sluiten? Of was ik nog niet klaar met alle KPN netwerk ellende? Namelijk afgelopen weken tig tallen keren aan de telefoon gehangen om de kabel naar binnen te laten trekken. Ik hoor het graag!

Groeten Bart

Er moet nog een ander kastje overheen geschoven worden. Dus daar moet sowieso nog een monteur voor langs komen. 

Daarnaast: hoelang heeft u dit kastje nunin huis zitten? Misschien is het nog niet geregistreerd in de systemen van KPN. 


@Nick83  thanks voor je antwoord. Kastje zit er nu een week in gok ik. Dat kasje wat erover heen komt, komt dat nu vanuit KPN (met mijn abbonnement) of moet ik dat via KPN netwerk regelen?

 

 


In geval van glasvezel wordt er altijd vanuit KPN (provider) een monteur aangestuurd. Dit hoef je dus niet apart met KPNnetwerk te regelen. 


Hallo @Bartoow , via www.kpnnetwerk.nl kun je zien wat de status van je aansluiting is.

 


Hoi @Bartoow, welkom op ons forum!
De community heeft je al een heel eind op weg geholpen zie ik!
Als er nog onderzoek nodig is zullen collega's van mij of KPNNetwerk nog wel contact met je op moeten nemen.
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder. Heb je al meer duidelijkheid?


Hoi @Bartoow, welkom op ons forum!
De community heeft je al een heel eind op weg geholpen zie ik!
Als er nog onderzoek nodig is zullen collega's van mij of KPNNetwerk nog wel contact met je op moeten nemen.
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder. Heb je al meer duidelijkheid?

@Thomas Dankjewel! Ik had al contact opgenomen met KPNnetwerk, maar die gaven aan dat zij niks meer hoeven te doen. Dus momenteel niet bepaald meer duidelijkheid.. Klopt het dat ik nu wacht op een monteur van KPN die het tweede kastje over het ‘kleine kastje’ komt zetten? 14 maart is mijn aansluitdatum al, maar nog niks gehoord over een monteur die eventueel zou langskomen.

 


Ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Thomas Thanks. Aangevuld!


Bedankt voor je gegevens @Bartoow, ik heb even meegekeken en mijn systeem geeft aan dat er inderdaad nog wel wat moet gebeuren maar we nu nog wachten op afmelding vanuit de leverancier (KPNNetwerk). Soms gaat daar nog even overheen nadat de kabel er ligt en soms moet er nog iets in de centrale gebeuren. Inhoudelijk heb ik daar zelf helaas ook geen zicht op maar mijn collega's van achter de schermen nemen hierover nog contact met je op.