Skip to main content

Na een stroomuitval krijg ik geen internet verbinding (ook geen tv dan ) ik heb het modem gereset en geen internet verving gekregen wel het glaszvezel kastje branden 2 groene lampjes en op het modem brand de power en WiFi groen maar internet knippert groen.

al een paar keer gereset maar probleem blijft bestaan. Betekend dit een monteur bellen?

Erg vervelend. 

Ik vermoed zomaar dat je een XGS-PON glasvezel kastje hebt. En dat er nu geen lampjes meer bij de utp aansluiting branden. 

Kastje zal door monteur vervangen moeten worden lijkt mij.

Snelst is bellen. Zeg dan tegen het VRS bijvoorbeeld "ik heb geen diensten meer". Uiteindelijk wordt je met een mens verbonden. 

Vul voor de zekerheid ook je profiel in ivm een kpn moderator.

 

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Helaas de glasvezel aansluiting werkt , inmiddels een helpdesk medewerker aan de lijn gehad en die con controleren dat de glasvezel aansluiting in orde is.  Resetten vanuit de helpdeskmedewerker van het modem lukt niet. 
op het modem (paars soft en 23 x harde reset gedaan en modem staat nu in fabrieks instellingen. Nog steeds geen internet aansluiting.

morgen een ander modem omruilen 😡. Kon wel een mobiel abonnement bij kpn krijgen zou ik extra mb’s krijgen om dan vie mobiel te werken 😀😀 

hiervoor bedankt proberen eerst het modem wel 


Ik dacht dat het al lang was opgelost, want ik zie hier nog telkens een aantal moderators bij 80% van de oplossing geven om dat ding maar stroomloos te maken.

Wij hadden het ook; een weekend zonder telefoon, internet en tv. Heeft te maken dat blijkbaar op een aantal NT’s de rom wordt overschreven vanuit KPN bij een reset. Als die het niet meer doet, dan kan je niets meer met wat er achter zit. 

De Rom moet worden verwisseld, maar dat is natuurlijk geen direct installatiemonteurwerk (als ze al over een werkende rom kunnen beschikken). Uitwissselen is dan de meest kordate oplossing. 


Helaas de glasvezel aansluiting werkt , inmiddels een helpdesk medewerker aan de lijn gehad en die con controleren dat de glasvezel aansluiting in orde is.  

Dat is het 'm nou juist. Een defecte utp poort kan op afstand niet ! geconstateerd worden. Daardoor wordt onterecht gedacht dat het modem defect is omdat dat daar door niet bereikbaar is.

Dus: branden de lampjes bij de poort van de ONT. Even een hand spiegel gebruiken omdat de utp poort aan de onderkant zit. Of met de selfie camera van je telefoon. 


Hoi @Pjottervmr, welkom op ons forum!
Hoe branden de lampjes op je glasvezelkastje? Kun je het misschien ook met wat foto's toelichten? Als de experiabox defect is zal de nieuwe het wel op moeten lossen.
Anders kijken we natuurlijk graag even mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Inmiddels dus een nieuw modem binnen gekregen en die werkt prima internet heb ik nu. Wat mij zeer verbaasde was dus dat ik een nieuw Box 12 modem biunnen krijg dit aansluit en probeer in het basis netwerk te komen (wat dus achterop het modem staat) ik er niet in kom…….)  Evenlater heb ik internet en zie ik dat mijn zelf aangebrachte naam van de 2 netwerken en de bijbehorende wachtwoorden dus in dit nieuwe modem staan inmiddels en ik dus op dit nieuwe modem kan internetten. Dit is echt voor mij onacceptabel. Blijkbaar kan met dus een modem opsturen met de oude gegevens er in……. Dit nog nooit meegemaakt maar ik heb inmiddels internet pas de naam en ww wel later aan naar nieuwe gegevens. 

Wat nu er bij komt is dat mijn apple tv gewoon werkt (internet aansluiten en het werkt) mijn 4 k tv ontvanger gaat wel aan maar mijn zenders zijn er uit…..us het volgende probleem is nu dit weer instellen zodat dit werkt. Sorry KPN maar ik zoek inmiddels iets anders als zo iets eenvoudigs als de stroom uit schakelen zoveel ellende brengt moeten we iets anders gaan zoeken Ben er helemaal klaar mee.


Even ter geruststelling: die gegevens staan opgeslagen in the cloud en alleen voor jouw IP aansluiting. Zodra je je nieuwe modem aansluit gaat ie die gegevens laden. Deze zijn dus alleen voor jouw aansluiting. En zitten niet al in dat modem.
Dit is gedaan om een modem swap makkelijk te maken; je hoeft dan je apparaten niet aan te passen. Sommigen hebben namelijk 10-tallen apparaten erop aangemeld staan.

Verder is het natuurlijk geen enkel drama als iemand anders precies eenzelfde SSID en WPA gebruikt. Het bereik van wifi is maar maximaal 40 meter…. 😉

Evenlater heb ik internet en zie ik dat mijn zelf aangebrachte naam van de 2 netwerken en de bijbehorende wachtwoorden dus in dit nieuwe modem staan inmiddels en ik dus op dit nieuwe modem kan internetten. Dit is echt voor mij onacceptabel. Blijkbaar kan met dus een modem opsturen met de oude gegevens er in……. 


Toch gerusstellend, blijkt hiermee dat toch de update software van de NT is bijgewerkt en je rustig de electragroep waarop deze zit stroomloos kan maken. 


Ok blijf het vreemd vinden is gemakkelijk voor heel veel gebruikers maar ik heb dat soort zaken liever in de hand. Inmiddels alles 3 x gereset en ik krijg het aan de gang……..

Ik kijk wel naar een overstap waarbij de leverancier ook een app heeft voor de Apple tv die werkt gelukkg 100% als hij maar internbet heeft ....


Ok blijf het vreemd vinden is gemakkelijk voor heel veel gebruikers maar ik heb dat soort zaken liever in de hand. Inmiddels alles 3 x gereset en ik krijg het aan de gang……..

Ik kijk wel naar een overstap waarbij de leverancier ook een app heeft voor de Apple tv die werkt gelukkg 100% als hij maar internbet heeft ....

Da Apple tv is een geheel andere vraag (met waarschijnlijk legio oplossingen), je kan hiervoor beter een nieuwe vraag aanmaken. Dit maakt het zeer verwarrend voor mensen die ook een internetverbindingsprobleem hebben na stroomuitval. Dat komt toch niet door je Apple tv?


Toch gerusstellend, blijkt hiermee dat toch de update software van de NT is bijgewerkt en je rustig de electragroep waarop deze zit stroomloos kan maken. 

Helaas niet, we hebben sinds eind vorig jaar nieuwe ONT's op de bus welke het probleem niet hebben alleen degene die voorheen gebruikt zijn zijn gevoelig voor stroomuitval. Verbaas me er eerlijk gezegd over dat een modemwissel daadwerkelijk het probleem heeft verholpen. 


Modem wissel heeft het opgelost geen kabel vervangen, geen instelling aangepast.

Bij resetten mogem vanuit de helpdesk zag met wel dat er een modem was, men gaf aan de glasvezel kabel was in orde (klopt ook met de controle lampjes) maar resetten van het modem konden hun niet (heb ik dus 3 x soft en 2 x harde reset gedaan. Modem heeft 9 maanden zonder problemen gefunctioneerd zonder dat er aan gekomen is. 1 x de groep uitschakelen van de vaatwasser voor onderhoud hiervan en internet lag er uit. Omruilen van modem heeft het uiteindelijk opgelost…..


@Pjottervmr ik heb je topic gemarkeerd als beantwoord. Omdat je internet weer terug is. 

Je kan het best zoals @dommeke aangaf voor het probleem met de Apple TV een nieuw topic aanmaken. Dat houdt alles overzichtelijker. 


Beste Bram, geef juist aan dat daar geen probleem mee was die werkte meteen 😀 was de KPN 4 k kastje was lastig deed 😂 maar inmiddels weer werkt


Kan helaas niet aangeven welke oplossing de beste was maar dat was dus het modem omruilen.