Skip to main content

Hallo, Ik heb onlangs ingelogd op iets wat ik niet begrijp terwijl ik aan het knoeien was met KPN Thuis en sindsdien heb ik geen internet.  Het is 5 dagen geleden.  Wat kan ik doen?

Hoi @Tugceee 
Aangezien we geen kristallenbol hebben, is het beter dat je eerst eens verteld  -wat- je hebt gedaan en:.
Welke experiabox heb je?
Welke lampjes branden er op in een andere kleur dan groen of helemaal niet?
Heb je ADSL of glasvezel?
En welke foutmelding krijg je als je op het internet wilt gaan?
En gaat het over wifi of directe verbinding, anders eens proberen of de directe verbinding wel werkt. (netwerkkabel direct in de PC)


Ik heb de Experia Box v10-box.

Internet en Eco-lampje branden helemaal niet, services-lampje brandt rood.  Draadloos en aan/uit-lampje is groen.

Er is ADSL.

Als het verbinding wil maken, zegt het: "

Your broadband physical link is down.

Please check your DSL, Ethernet or 3G/4G uplink connection status.”


Hoi @Tugceee. Welkom op het KPN Forum. Goed dat je hiervoor een topic hebt aangemaakt. Allereerst wil ik je aanraden om te controleren of het kabeltje dat in de DSL-poort achterop de ExperiaBox V10 er goed in zit en om het modem een reset te geven. Dit verhelpt in veel gevallen de problemen al. Als dat niet het geval is kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen. Wanneer je geen internet hebt, wil je natuurlijk zo snel mogelijk een oplossing. Onze klantenservice is bereikbaar via het nummer 0800 0402


Blij je te zien en antwoord te krijgen.  Ja, ik heb beide oplossingen die u noemde vaak geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.  Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan met de app en ik weet niet wat.


Uit jouw verhaal is het voor mij op dit moment lastig om op afstand te achterhalen wat er precies is gebeurd. Ik verwacht zelf dat dit niet komt omdat je iets in de app hebt gedaan, maar dat er iets mis is met jouw verbinding/aansluitpunt of ExperiaBox.Je kan het beste even contact opnemen met onze klantenservice zodat zij het verder kunnen uitvragen/uitzoeken en een passende oplossing kunnen aanbieden. 


Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel internet? 


Brand er een lampje naast de dsl? L1, L2 of beide.