Skip to main content

Hoi,

 

Dit probleem had ik in september (na een update van mijn modem) een paar weken lang, en nu begint het weer! 

Ik kom niet op sommige sites, op mijn laptop niet op mijn telefoons niet, ook valt internet weg en de tv stopt er ook regelmatig mee. Ik ben ik zo'n 5 a 10 keer op een dag mijn modem aan het resetten. Dan werkt alles weer voor korte of lange tijd en dan beginnen er weer sites niet te openen, etc. etc. Dit alles onder wifi.

Ik heb echt zo vaak met jullie gebeld en echt van alles is er toen gedaan en geprobeerd, en ineens was het over. Tot vanmorgen dus, ik meteen weer gebeld. Krijg ik dit als antwoord.

Dit probleem ken ik niet, ga maar in je modem het dns veranderen dat kun je allemaal vinden op het forum. Oja het modem daar komt u niet in nu want er is een storing.

Lekker dan, heel de dag geprobeerd, maar ik kom niet in mijn modem en als ik er wel in kom weet ik toch helemaal niet wat ik moet doen.

Ik betaal per maand echt genoeg aan KPN en dan laten jullie me echt aan mijn lot over met dit probleem. Dus vertel me maar wat ik moet doen.

 

Gr. Jolanda

Welk type modem heb je? en wat voor lijn gaat dit over? koper of glas


Experiabox v10a en glasvezel


KPN waarom reageren jullie nou niet.. ??? 


Ik denk niet dat je het probleem bij de DNS server moet zoeken.

Heb je een voorbeeld van een site waar je niet op komt.


  • Dat verschilt per browser..

     


Dat wordt in ieder geval niet door DNS server van KPN veroorzaakt want die geeft een IP adres terug voor dat domein.


Okay weet je per ongeluk wat dit probleem wel kan zijn??

 

KPN LEES JE EFFE MEE


Kan je de DNS cache eens een keer opschonen op jouw telefoon?


ALLES al geprobeerd.. ook wat je nu zegt. Net weer het modem gereset.. en andere modem? Het is gekomen nadat er een update op is gezet. Die is er later weer afgehaald. Nu kon ze niet zien of er weer een update was geweest.


Het ligt echt niet aan de DNS server van KPN want die geeft, zoals eerder gezegd, keurig het IP adres terug voor dat domein.

Kan je die site https://www.hondjes.nl wel op een ander apparaat bij jou thuis benaderen?


Het verschilt, soms doet bij niemand deze site het en andere keer alleen bij mij niet.

Gister konden er drie niet op alle sites, tv deed t ook niet. Toen reset gedaan, daarna kon ik alleen niet op alle sites.


Het verschilt, soms doet bij niemand deze site het en andere keer alleen bij mij niet.

Gister konden er drie niet op alle sites, tv deed t ook niet. Toen reset gedaan, daarna kon ik alleen niet op alle sites.

Ik neem aan dat dat allemaal bij jou thuis is.

Als jij op één apparaat wel op die site kunt en op een andere niet dat zit het probleem dus in dat apparaat. Dus als jij nu op een ander apparaat wel op die site kunt en op jouw telefoon niet, dat zit het probleem in jouw telefoon.

Start die anders eens opnieuw op.


Ook al gedaan en cache geleegd etc.. gister mijn telefoon gereset. Maar andere mobiele telefoons doen het vaak ook niet. Laptop soms wel soms niet. Ik weet t ook niet meer.. Het is begonnen na een update van mijn modem. Daarvoor jaren geen last.


Dan wordt het even wachten op een moderator van KPN.


Ja bedankt voor je moeite.. afwachten.. heb ze hiervoor echt iets van 15x aan de telefoon gehad. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen..


Hoi @JolandaV1974 en welkom op ons forum! 
Dat is natuurlijk vreemd dat bepaalde websites het soms wel en soms niet doen. In 1e instantie denk ik zelf meer aan wifi problemen. DNS problemen heeft hier niets mee van doen.
Ik wil graag eens voor je kijken wat er aan de hand kan zijn en hoe op te lossen. Zou je hiervoor jouw forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb?
Geef je hier nog een reactie wanneer je dit gedaan hebt zodat ik aan de slag kan?

Je moet er overigens wel rekening mee houden dat een forum niet de snelste manier van communiceren is. 


Hoi,

Ik heb het ingevuld. 

Communiceren heb ik diverse keren via de telefoon gedaan. Zonder resultaat. Dus dat het wat langer duurt is geen probleem, zolang het maar verholpen word.

 

Gr. Jolanda Verboor


Dankje voor het invullen van jouw gegevens! Ik ben uiteraard direct aan de slag gegaan en kwam er eigenlijk op dat de zogeheten "demping” op het glasvezelkastje te hoog is. Zonder al te technisch te worden, zou je voor mij wat kunnen doen?

Het glasvezelkastje, (waar het glasvezelsignaal jouw woning binnen komt, dus niet het modem/de experiabox maar nog 1 kastje eerder) voor 5 minuten stroomloos te maken (echt minimaal 5 minuten de stekker uit het stopcontact, liever wat langer dan korter). Nadat je dat gedaan hebt zou je dat hier kunnen laten weten zodat ik opnieuw de lijn kan uitmeten voor je?


Hoi,

 

IK heb het glasvezelkastje zojuist een poosje uit het stopcontact gehad.

 

Gr. Jolanda


Top dankje!

Ik zie dat het helaas niet geholpen heeft en ik heb je proberen te bellen, maar kreeg je helaas niet te pakken. Ik heb een logging achtergelaten in de systemen met wat er aan de hand is en wat er gebeuren moet. Als je telefonisch contact met ons opneemt en verwijst naar mijn logging van 3 december dan gaat een collega een monteur met jou inplannen om de problemen op te lossen.

Laat je nog wel even weten of het gelukt is?


Goeden morgen,

 

Ontzettend bedankt voor de moeite.

IK heb net een medewerker van KPN aan de lijn gehad om een afspraak te maken voor een monteur.

Hij zegt je krijg een monteur van ons maar die moet je wel betalen. 

Nu vraag ik me af waarom ik hiervoor moet betalen, ik kan hier toch niks aan doen. 

Ik heb geen afspraak gemaakt omdat ik er niet voor wil betalen. 

Klopt het dat ik hiervoor moet betalen en waarom?

 

Gr. Jolanda


Voor de meelezers onder ons, @JolandaV1974 en ik hebben net contact gehad en een gratis monteur ingepland. De demping op de FTU is te hoog.


Hoi,

Vandaag is de monteur geweest, deze kundige man heeft e.e.a. vervangen. Nu even afwachten of het probleem helemaal is verholpen (dat moet even de tijd krijgen). Ik heb er alle vertrouwen.

Nico van KPN jij bedankt voor het vinden van het probleem.. 

Gr. Jolanda


Ah super om te lezen. Ik zag inderdaad de monteursbon!

Mocht er nog wat zijn dan weet je ons te vinden! Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag toe en alvast hele fijne feestdagen :sparkler::evergreen_tree: