Skip to main content

Ik heb mijn abonnement omgezet van 500 mb (glasvezel) naar 1.000 mb en TV diensten beeindigd. Dat laatste was binnen een paar seconden geregeld. Mijn internetsnelheid is nu enorm gezakt. Aanvankelijk naar 180 mb download (bekabeld) en 277 upload. Voorheen haalde ik nagenoeg volle snelheid van abonnement 500 mb.

Vanochtend nog steeds slechte snelheden. Modem gereset en daarna helemaal geen internet meer. Modem is op afstand door KPN gereset. Nu weer internet, maar weer dezelfde lage snelheden. (180 download / 270 upload). Wat kan ik nog doen, behalve overstappen?

Ik heb mijn abonnement omgezet van 500 mb (glasvezel) naar 1.000 mb en TV diensten beeindigd. Dat laatste was binnen een paar seconden geregeld. Mijn internetsnelheid is nu enorm gezakt. Aanvankelijk naar 180 mb download (bekabeld) en 277 upload. Voorheen haalde ik nagenoeg volle snelheid van abonnement 500 mb.

Vanochtend nog steeds slechte snelheden. Modem gereset en daarna helemaal geen internet meer. Modem is op afstand door KPN gereset. Nu weer internet, maar weer dezelfde lage snelheden. (180 download / 270 upload). Wat kan ik nog doen, behalve overstappen?

Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?


Gehele netwerk incl. glasvezelkastje is inderdaad eerst gereset. Daarna helemaal geen internet meer, totdat KPN op afstand een reset heeft doorgevoerd. Toen weer internet, maar dezelfde lage snelheden (bekabeld - niet WIFI)


@Ron Fransen Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je na je wijziging een lagere snelheid haalt dan daarvoor. Ik ben er benieuwd hoe dit kan! 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt?

Dan kan ik je gegevens er bij pakken, en eventueel een aantal metingen doen wanneer nodig. 


Inmiddels is de snelheid goed. Het resetten van het NT kastje was inderdaad de juiste tip. Daarna bleef ik te lage snelheden meten. Ik ben uitstekend door KPN geholpen. Ook erg vriendelijk. Met hun metingen werd mij duidelijk dat de kpn internet speedtest verkeerde waarden aangaf. Ik ben zeer tevreden... complimenten voor KPN!!Â