Skip to main content

Dit topic met dezelfde titel is te vroeg gesloten. 
ik weet niet of KPN meeleest maar hier in Assendelft is het vanavond weer mis. 
Slechts 1,5 MB download tegenover 20-30 MB normaal. 

Hulsel is ook weer onder de 6 Mbps…:(


Probleem zou opgelost zijn maar nee hoor heb hier nog maar 12 mb zit hier in Rijssen 


Er wordt vandaag tussen 10 en 12 weer een update aan een server gedaan, zie ook dit bericht

Goedemorgen allemaal,

Een gedeelte van onze klanten die gebruik maken van Sneller Internet Buitengebied zal vandaag worden overgezet naar een andere server. Dit gebeurt zodat er op de betreffende server onderhoudswerkzaamheden kunnen plaatsvinden vanwege de problemen van de afgelopen dagen. Deze werkzaamheden zullen vandaag (21-12) tussen 10.00 en 12.00 worden uitgevoerd.


Er wordt vandaag tussen 10 en 12 weer een update aan een server gedaan, zie ook dit bericht

Goedemorgen allemaal,

Een gedeelte van onze klanten die gebruik maken van Sneller Internet Buitengebied zal vandaag worden overgezet naar een andere server. Dit gebeurt zodat er op de betreffende server onderhoudswerkzaamheden kunnen plaatsvinden vanwege de problemen van de afgelopen dagen. Deze werkzaamheden zullen vandaag (21-12) tussen 10.00 en 12.00 worden uitgevoerd.

Yep, 2 keer een nieuw IP adres gekregen en korte tijd geen connectie. 


Latency probleem lijkt in KPN 4g buitengebied Helvoirt wel opgelost in de avond, maar mijn upload snelheden zakken nog steeds dramatisch van 20mb overdag naar rond de 2mb. Hier is sinds de oplossing rond 4G geen echte verbetering in waarneembaar.

Ik heb ook niet een nieuw IP-adres verkregen, zie nog steeds mijn oude in gebruik. Dus vermoed dat onze regio niet op de nieuwe server zit?

 

 


heb je alles al een herstart (power cycle ) gegeven?


Alles werkt weer als vanouds thanks 

Prettige Kerstdagen.


heb je alles al een herstart (power cycle ) gegeven?

Nee nu deze keer x niet, Geloof niet dat dit iets  uitmaakt. Bovendien zou ik dan toch ook overdag dezelfde lage upload snelheden moeten hebben, niet alleen in de avond? Verder lees ik dat wanneer KPN mijn 4G verbinding op een nieuwe server zou zijn hebben ingesteld, dat de verbinding bovendien vanuit het KPN netwerk  automatisch zijn herstart. Zie post van Ernst Jan. Daarom zou ik graag van KPN willen weten welke klanten/regio's nu op de nieuwe server zijn overgezet. Dat lees ik nog niet terug, alleen een gedeelte!


Die wijziging van het IP-adres was inderdaad doordat de server werd gewijzigd. Heb jij dat niet gehad? Alle klanten die met de bewuste server (landelijk, niet regionaal) waren verbonden hebben dat gehad. Als jij dat niet hebt gehad, was jij niet met de bewuste server verbonden en speelt/speelde er mogelijk iets anders bij jou. Heb je die herstart die robinjoo voorstelde inmiddels wel gedaan?


Nou bij mij speelde hetzelfde als het gaat om de latency vertraging, daarvan voldoende voorbeelden op het forum geplaatst. Latency probleem is zoals gezegd net als bij de anderen nu over als issue, al is 78ms al weer wat hoger dan normaal, maar niet de enorme terugval in upload. Helaas heb ik dat nu ook vanaf vandaag overdag, zojuist voor herstarten modem(s):

Na herstarten modem(s):
IP adres is onveranderd.
Beeld gisteren overdag

 


En nu in de middag een (beter) beeld, vergelijkbaar met gisterenmiddag. Geen 20mb wat ik gewend ben, maar ook geen 1 a 3 mb wat ik nu iedere avond zie en sinds vanmorgen ook overdag helaas.

 


Helaas hier in Assendelft is de  4g ondersteuning weer weg.

 


Hier in ‘s-Graveland (1243JD) nog steeds geen 4G! Alleen via koperdraad gemiddeld 7Mbps down en 0,4Mbps up. Is KPN hier nu nog mee bezig?!


In Helvoirt buitengebied nu weer maar rond 2mb upload vanaf 07u gemeten ipv 15-20mb normaal. Na eerst hinderlijk in avond met streamen is dit nu storend met thuiswerken waar een goede upload snelheid OOK van belang is. . Download tegelijk nrond de 86mb,  hoe kan dit?

Kpn doe hier iets aan aub.


 


KPN help, alstublieft!

 


En nu de download rond 30mb minder en upload 9mb omhoog. Begrijp deze variatie niet zo.

 


En zo is buitengebied momenteel. Oftewel minder druk doordat andere gebruikers van het 4G netwerk nu andere dingen aan het doen zijn? Kan bijvoorbeeld bandbreedte/capaciteit te beperkt zijn in Helvoirt eo om stabiele snelheden te bieden, niet meer passend bij bandbreedte vraag? Zo ja, dat is toch makkelijk te achterhalen en als dat zo is dan is de oplossing toch gewoonweg opschalen? Betaal toch niet voor niets tot 50 euro per maand voor alleen internet.

 


De connectie is niet heel consequent bij jou lijkt het @Peter2021. Zo te zien is daar genoeg capaciteit, dat zou het niet moeten zijn. En als ik jouw berichten goed begrijp is het bij jou ook niet alleen in de avond het geval?

@DZA & @OM6 bij jullie is de snelheid opnieuw minder geworden dus? En niet alleen in de avond, aan de tijd in het screenshot te zien. Wij hebben geen nieuwe wijzigingen gedaan. Hebben jullie het al eens opnieuw opgestart om te kijken of de verbinding daarmee weer beter is?


@Jasper na nieuw ip adres schakelt eindelijk de 4G modem bij. Hiervoor vanaf vorige week dus geheel niet, niet in de dag, niet in de avond. Wel is nu de snelheid niet dezelfde als die ik voorheen had (nu ca totaal 40, voorheen ca totaal 80). Misschien ligt dit aan de buiten antenne die ik vernieuwd heb en die ik nog niet goed gericht heb. Vraag: komen we weer terug op de oude server die nu in onderhoud is of blijven we op de huidige. Zou het kunnen zijn dat de snelheid hierdoor nu minder is?


De connectie is niet heel consequent bij jou lijkt het @Peter2021. Zo te zien is daar genoeg capaciteit, dat zou het niet moeten zijn. En als ik jouw berichten goed begrijp is het bij jou ook niet alleen in de avond het geval?

@DZA & @OM6 bij jullie is de snelheid opnieuw minder geworden dus? En niet alleen in de avond, aan de tijd in het screenshot te zien. Wij hebben geen nieuwe wijzigingen gedaan. Hebben jullie het al eens opnieuw opgestart om te kijken of de verbinding daarmee weer beter is?

Dag Jasper,

Ik heb nogmaals alle modems Xperia box en 4g modem gereset en heb nu een heel goed resultaat! Dank voor het meedenken. 
 


 


Zoals al eerder geschreven heeft resetten bij mij eerder niets geholpen, sterker nog nadien was de upload vlak na resetten zelfs slechter. Heb in ieder geval nog nooit een upload snelheid hoger dan 20mb gehad, 

Kan het daadwerkelijk hebben van capaciteit met ‘zo te zien’ onderbouwd worden met daadwerkelijke cijfers/logging van uitnutting op tijden door mij genoemd met mindere ervaring of dat er wellicht iets anders aan de hand is met GSM netwerk alhier in kwestie? ‘Zo te zien’ klinkt niet echt feitelijk.

Beeld nu, upload weer stuk minder dan normaal, 15-20 mb.

 


Goed om te lezen dat jullie nu een verbetering merken @OM6 en @DZA! Jullie zijn als het goed is alweer teruggezet naar de originele server, daarvoor hoeven jullie geen nieuwe verbreking meer te ervaren.

Dat jij het al geprobeerd had wist ik @Peter2021, daarom stelde ik die vraag ook niet aan jou. Het controleren van de capaciteit is een test en die geeft een ja of nee uitkomst. Verder geen details dus daar is niet meer over te zeggen. Die test zei 'ja’. Bij jou speelt iets anders dan wat er met die storing was, want dat was vooral in de avonduren en jij neomt het ook om 9 uur 's ochtends. Heb je voorheen wel stabiel die 15-20 mb gehad die je noemt, of was het toen ook schommelend?